Toon posts:

Verbinding met Internet, maar niet via Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel vreemd probleem en heb al van alles geprobeerd. Dit is de situatie:

Ik heb internet over glasvezel via mijn verhuurder(stadswonen, kennisglas). Dit werkt opzich prima. Voor een hogere snelheid heb ik nu pilmo als provider genomen.
Alleen nu doet zich het volgende vreemde probleem voor:

Als ik mijn laptop(macbook), of pc(winxp) aansluit op de poort in mijn kamer(gewoon met utp kabel) dan krijgen ze allebei gewoon een gateway/ip adres toegewezen helemaal prima. Ik start mijn browser op en surfen maar. (2 verschillende mac adressen).

Sluit ik nu mijn router aan op internet dan krijgt die wel een ip adres en gateway. Communicatie binnen netwerk gaat prima. Dus de macbook en de pc vinden elkaar wel. Alleen!!: op internet komen lukt niet. Pingen ook niet. Heb 2 verschillende routers gebruikt die het elders wel doen en het werkt gewoon niet.
Hoe kan dit nou? Heb al contact met provider gehad alleen die hebben nog niet gereageerd.

Wie weet wat dit kan zijn? Want als ik weet wat het is kan ik concreet met provider praten. Ik heb in ieder geval nog nooit zoiets vreemd meegemaakt.

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Ik neem aan dat de router ip adressen/instellingen doorgeeft via DHCP. Zou je eens een ipconfig/all willen posten van je computer als hij achter de router zit. Mogelijk zit er iets fout bij de instellingen van de gateway oid.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-03 21:00

MeNTaL_TO

The future is not set

Meer informatie posten, welke ip adressen krijgen de computers, welke router (en kan je wel de router pingen?

Het lijkt me dat je router gewoon verkeerd ingesteld staat (of de modem), heeft de modem niet al een router functie (dus wat zijn de ip's met modem alleen)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06-2025
Je hebt dus een utp poortje aan de muur?

en als je rechtstreeks verbind met dat poortje werkt het wel?

En als je er een router tussen zet dan werkt het niet meer?

Dan ligt het dus in de router.

Maar als het een utp poort is, dan wordt die waarschijnlijk niet gezien als uplink aangezien de meeste (adsl) router kijken naar een RJ-11 aansluiting waar normaal gesproken het dsl kabeltje vanaf de splitter in gaat.

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Verwijderd

Topicstarter
MeNTaL_TO schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:52:
Meer informatie posten, welke ip adressen krijgen de computers, welke router (en kan je wel de router pingen?

Het lijkt me dat je router gewoon verkeerd ingesteld staat (of de modem), heeft de modem niet al een router functie (dus wat zijn de ip's met modem alleen)
De computers krijgen via de dhcp server van de router gewoon een 192.168.1.100/101/102 adres.
Op de router bij wan informatie staat het volgende:
Cable/DSL : CONNECTED
WAN IP : 82.204.*.*
Subnet Mask : 255.255.255.0
Gateway IP : 82.204.100.1
DNS : 62.177.144.11
Secondary DNS : 82.204.127.40

Dat zelfde ip krijgt mijn pc als ik hem direct aan de glasvezel poort zet. (en dan doet hij het dus wel).
Pingen van router gaat wel. Kan ook gewoon op de router admin komen. Kan ook de andere pc's in mijn netwerk pingen.

Het ligt imho echt aan de kant van de provider die iets doet. Maar wat..

Verder mbt info over het modem:

Ik woon in een flat die glasvezel krijgt van woningcorporatie. Beheer is in handen van bbned. In mijn kamer heb ik gewoon een utp poort waar ik een utp kabel in druk en andere eind in mijn pc (of router) en dan krijg ik gewoon een ip adres. Er staat dus denk ik in mijn gebouw een geavanceerde router die glasvezel verbinding binnenkrijgt voor het gehele gebouw en die het daarna naar de kamers verdeeld. (das dus vermoeden)
n1els schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:56:
Je hebt dus een utp poortje aan de muur?

en als je rechtstreeks verbind met dat poortje werkt het wel?

En als je er een router tussen zet dan werkt het niet meer?

Dan ligt het dus in de router.

Maar als het een utp poort is, dan wordt die waarschijnlijk niet gezien als uplink aangezien de meeste (adsl) router kijken naar een RJ-11 aansluiting waar normaal gesproken het dsl kabeltje vanaf de splitter in gaat.
utp poort aan de muur dus ja.
Rechtstreeks op poort gewoon internet
Router ertussen krijgt wel ip adres/gateway maar dan werkt het niet meer om op een pc internet te bereiken. Wel de andere pc's in dat netwerkje.

Het ligt NIET aan de router IMHO omdat: ik 2 verschillende routers heb gebruikt die elders wel werken en die het nu allebei niet doen. b) iemand anders bij zelfde glasvezel netwerk zelfde woningcorporatie ook dit probleem heeft.(en in het topic over dit netwerk op tweakers dit ook heeft gepost..)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 18:18 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kun je ook even een ipconfig /all van je pc geven terwijl hij aan je route hangt ?

Iperf

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

cloon je mac eens naar je router, wie weet helpt het
sluit je router eens met crosskabel aan op de utp in de muur.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
bartgrefte schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:48:
cloon je mac eens naar je router, wie weet helpt het
sluit je router eens met crosskabel aan op de utp in de muur.
allebei al eens gedaan.

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:48
Gebruik je windows XP? Internet Connection Sharing al eens geprobeerd? Heb je wel 2e netwerk kaartje in pc nodig. Gewoon om te testen of het uberhaupt werkt,

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-03 01:20
Moet niet eerst het ip-adres worden vrijgegeven?
De router heeft een ander MAC-adres denk ik.

Heb ergens iets gelezen met ipconfig /release

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22

lier

MikroTik nerd

Laatst een topic hier op GoT gelezen, waarbij het subnet niet goed gedefinieerd was, waardoor deze niet goed werkte. Als het IP adres afwijkt van 82.204.100.*, dan moet je maar eens proberen om je IP adres en je subnet aan de WAN kant vast in te stellen, eventueel (afhankelijk van de afwijking tov 100) met een aangepast subnet (bv: 255.255.254.0).

Ik ga even zoeken naar het topic...

Edit: Even zoeken (zou jij ook kunnen doen... ;) ) levert mij dit op: Ip adres en Gateway verschillen

Toeval, of hebben jullie met dezelfde ISP te maken !?

[ Voor 23% gewijzigd door lier op 15-01-2007 15:50 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Nou het lijkt inmiddels te zijn opgelost.

Plotseling. Heb net nog iemand gesproken van provider en die hadden zelf niks veranderd. Ze dachten dat het met de ip lease te maken had maar das toch vreemd omdat mijn router wel gewoon een ip kreeg.

Ik heb verder inderdaad pilmo als provider maar ik doe nu niks meer nu het gewoon goed werkt:-).

Mijn complimenten trouwens voor de pilmo helpdesk aangezien er dus keurig contact met me opgenomen werd.(Dus niet op mijn kosten!)

Bedankt voor de hulp!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-03 18:13
Ik heb precies dezelfde problemen gehad en hetzelfde geprobeerd.

Ook verschillende firmwares op mijn Linksys WRT54G V2 en V3.1.

Uiteindelijk deed de V3.1 het.

Maar waar het hem nu uiteindelijk in zit?

Zit nu sinds het werkt wel in een ander subnet met mijn IP adres

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Pagina: 1