Intel® Server Board SE7525RP2 In een kast bouwen

Pagina: 1
Acties:

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Goedendag,

Ik ben totaal onbekend met het dual processor gebeuren en dergelijkheden, maar ik wou eens een keer een leuk systeem in elkaar te zetten omdat ik alles tegelijkertijd doe :)

Ik heb dus wat spullen van mijn vorige PC namelijk
Asus 7800GT
2x 250GB sata
Dvd brander.

Ik heb een Intel® Server Board SE7525RP2 gekocht want die heeft een PCI 16x slot en 2x SATA 2x IDE en 2 604 sockets. Dat is voor mij voldoende. Ook 2x 3Ghz Xeons erbij.

Nu is het probleem dat ik dit in een kast wil gaan monteren. Op de site staat dat het een ATX moederbord is maar dan bijna vierkant.

Ik kan nu wel een kast kopen maar ik zit met een probleem dat er bij de processor sockets alleen gaten zijn voor de koelers en niet om het moederbord te bevestigen

Ik kan het mobo maar op 5 plekken vast zetten en dan hangt er toch ruim een kilo aan koeling aan het mobo waardoor het vast ombuigd.

Ik heb nog geen kast gekocht, dus ik wou mij eerst laten informeren. Op internet kan ik weinig vinden omtrend het monteren van dit soort moederborden.

Wie kan mij helpen :)

Afbeeldingslocatie: http://ganzz.isdeshit.nl/DSC010891.JPG

[www.ganzz.nl]

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 19:37
Is het niet gewoon full-size ATX (tikkie langer dan gemiddeld), of misschien E-ATX?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik het zozie lijkt het erop dat het een bordje is dat plat moet liggen (dus voor 19" kasten bedoelt is).
Er is denk ik wel een goede oplossing, dat kost je alleen wat werk om je kast aan te passen, maar dat is wat ik ook gedaan heb met mijn Athlon MP.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a5aae1c9326964f7b09e4f08d4536809/full.jpg
Dit is namelijk mijn bord. Niet heel bijzonder, het probleem alleen dat ik nogal lompe koelers heb, namelijk 2 Zalman 7000s
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c72ca9e6273148d85a06e37b5f451253/full.jpg
Bij elkaar is dat bijna 1.6KG aan koper en het bord boog gevaarlijk door, wat bij jou ook gaat gebeuren op het moment dat je het ding rechtop gaat zetten waarschijnlijk (en bij jouw bordje heb je daarnaast niet eens de goede mounting holes, dus gaat het nog gevaarlijker zijn).

Ik heb de koelers daarom niet aan het mobo gehangen, maar aan de backplate van m'n kast.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4fe802d17574bee43f808a2a556a7bbc/full.jpg
De beugeltjes.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/263402779d20defc13a805e61ab36f44/full.jpg
De koelers.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fef931544224623c6fb37933718c11f0/full.jpg
De bevestiging aan de achterkant.

Het bord buigt nu niet meer door. In jouw geval kun je er op deze manier voor zorgen dat ook het mobo op z'n plek blijft.

Het is wat knutselen, maar het gaat prima. Ik heb het bord nu al een tijdje zo (en hij komt straks met de connectors naar boven te staan in m'n nieuwe Tomb Raider kast maar doorbuigen doet hij niet meer).

• Ganzz
Nee, ik heb even een (grote) foto gemaakt van het moederbord, klik hier

Even edit, zie nu de post hierboven.

Inderdaad zou dat een oplossing kunnen zijn maar toch. Ik zie complete systeemen waar dit moederbord in zit op verschillende sites.

Ik zit net verder te kijken en er is een speciale intel kast. zou dat dan de enige zijn waar dit mobo in past :(

[ Voor 54% gewijzigd door Ganzz op 14-01-2007 16:07 ]

[www.ganzz.nl]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ganzz schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:02:
[...]

Ik zit net verder te kijken en er is een speciale intel kast. zou dat dan de enige zijn waar dit mobo in past :(
Nee, zoals al gezegd, dit is een volstrekt standaard ATX plank die echter wat dieper is dan je gebruikelijke low-end consumentenbordje. Zoek gewoon een kast die E-ATX aankan, dan is het zeker goed. Of doe eens heel raar en meet het bord op en ga in documentatie van behuizingen kijken of het past :z

Oslik blyat! Oslik!

• Ganzz
Klik eens op het linkjevan de foto in de vorige van mijn post,

een paar gaten komen gewoon ATX formaat maar bij de CPU koelers niet echt

[www.ganzz.nl]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:21
Zo'n formaat moederbord past inderdaad niet in alle kasten. Ik heb eens zo'n formaat bord in een Chieftec miditower gehad, dat ging prima. De Chieftec miditowers zijn van de binnenkant al jaren hetzelfde (die met die twee removable HDD cages en twee 80mm fans achterin), dus dat gaat nog steeds wel passen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Ganzz
En dan op de manier a la Terw_dan de CPUkoelers aan de kast vast maken

[www.ganzz.nl]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Waarom koop je niet gewoon een

http://www.intel.com/design/servers/chassis/sc5275e/
of een
http://www.intel.com/desi...chassis/sc5295e/index.htm

Dit zijn namelijk de kasten die intel adviseerd aldus http://serverconfigurator.intel.com/configure.aspx?id=977

Ze zijn wel beetje prijzig, maar aan de andere kant de inhoud zal ook wel niet goedkoop geweest zijn http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=351594

[ Voor 22% gewijzigd door raymonvdm op 15-01-2007 01:53 ]

• Ganzz
Die had ik inderdaad gezien. maar die kast komt op de 300E voordat hij hier is. Dat is meer dan wat dan ook van de rest van de hardware. Een voeding heb ik al dus ik denk dat ik even een autocad tekening maak van het moederbord en dan een custom made backplate

[www.ganzz.nl]

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:19
Waarom zo moeilijk doen over een standaard formaat E-ATX moederbord die dan misschien niet in een Sweex mogen passen, maar verder wel in alle andere serieuze kasten? Ik snap het probleem niet, eerder ook een full-size ATX plank in een mini-tower gekregen van Dell.

Neem gewoon een moderne Chieftec midi tower, heb je meteen ook een strak ogende kast voor 80 euro. De hierboven genoemde Intel kast is hetzelfde als Chenbro, die zie je ook wel voor 75-100 euro met wat zoeken.

Als er probleemloos aan Xeons Collermaster 3U heatpipes kunnen hangen, en zelfs aan Opterons de Scythe Ninja geen zuchtje pijn doet aan het moederbord, waarom fratsen als verankering aan de backplate? Is het de bedoeling hem ook continu iedere week mee te nemen naar een LAN? Dàn kan het wel handig zijn. Dan is boutje + aftandbusje + L strip + moertje te doen, maar voor een stilstaande CAD bak 100% zinloos.
Abbadon schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:54:
Zo'n formaat moederbord past inderdaad niet in alle kasten. Ik heb eens zo'n formaat bord in een Chieftec miditower gehad, dat ging prima. De Chieftec miditowers zijn van de binnenkant al jaren hetzelfde (die met die twee removable HDD cages en twee 80mm fans achterin), dus dat gaat nog steeds wel passen.
Daar zijn ze echter al een paar jaar geleden van afgestapt. Hierna zijn ze begonnen met haaks geplaatste hdd cage, waar je voor mid 6 plekken en voor full 8 plekken hebt voor de schijven. Ivm. cablemanagement is het niet aan te raden alles vol te bouwen, er is betrekkelijk weinig ruimte. Bouw je het niet vol, een mooie oplossing. De eerste series hadden geen ruimte voor een full-ATX plank, maar de nieuwste zijn 50mm dieper en daar past met gemak een full-ATX plank in.

[ Voor 75% gewijzigd door Hardware Junk op 15-01-2007 14:20 ]

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hardware Junk schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:06:
Waarom zo moeilijk doen over een standaard formaat E-ATX moederbord die dan misschien niet in een Sweex mogen passen, maar verder wel in alle andere serieuze kasten? Ik snap het probleem niet, eerder ook een full-size ATX plank in een mini-tower gekregen van Dell.

Neem gewoon een moderne Chieftec midi tower, heb je meteen ook een strak ogende kast voor 80 euro. De hierboven genoemde Intel kast is hetzelfde als Chenbro, die zie je ook wel voor 75-100 euro met wat zoeken.

Als er probleemloos aan Xeons Collermaster 3U heatpipes kunnen hangen, en zelfs aan Opterons de Scythe Ninja geen zuchtje pijn doet aan het moederbord, waarom fratsen als verankering aan de backplate? Is het de bedoeling hem ook continu iedere week mee te nemen naar een LAN? Dàn kan het wel handig zijn. Dan is boutje + aftandbusje + L strip + moertje te doen, maar voor een stilstaande CAD bak 100% zinloos.
Ik ben persoonlijk blij dat ik wel m'n koelers goed vast heb gezet. Het bord begint namelijk aardig door te buigen als er een flink gewicht aanhangt, ook als je hem gewoon laat staan. Zeker bij zijn bordje is het zo dat er niet echt bevestigingsgaten in die hoek zitten, dus het lijkt me niet echt gezond als dat bord helemaal loshangt.

• Hardware Junk
Terw_Dan schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:24:
[...]

Ik ben persoonlijk blij dat ik wel m'n koelers goed vast heb gezet. Het bord begint namelijk aardig door te buigen als er een flink gewicht aanhangt, ook als je hem gewoon laat staan. Zeker bij zijn bordje is het zo dat er niet echt bevestigingsgaten in die hoek zitten, dus het lijkt me niet echt gezond als dat bord helemaal loshangt.
Als het goed is zit er bij dat Intel plankje op ongeveer 1-2cm vanaf de hoekpunten van het grid koelblok een bevestigingsgat. Ook zullen er backplates bij zitten. Krachtoverdracht wordt hierdoor sterk verbeterd en het moederbord ziet geen kans door te buigen. Onprofessionele montage van een E-ATX in een Sweex kast, zal het moederbord uit doen steken wegens gebrek aan montage gaten en gaat het aldaar wel doorbuigen. Dit is ook nog niet zo extreem, dit in verband met de backplates (dan heb je links voor de koelblokken evengoed nog 2 montage punten).

De door mij genoemde koelblokken zullen wat zwaarder wegen dan een paar kleine Zalman 7000s. En dan is nieteens het rauwe dode gewicht een probleem maar het gewicht tov uiterste vezel, het moment zal enorm zijn. Ik ontken niet dat een verankering een slechte zaak is, maar met een normale en goede montage, in een degelijke kast, iets overdone. Dergelijk spul hoort niet in een custom case, maar gewoon in een standaard Workstation kast. De aard van de hardware.

edit:

Ik kom er achter dat het geen standaard E-ATX plankje is, maar juist kleiner en custom. Hierdoor is het plankje kleiner dan het grid waar hij in zou moeten vallen. Dus ben even aan het kijken naar kasten waar een dergelijk grid aanwezig is.

Ik kom hiermee aanzetten, kan je de afstanden even afschalen? Volgens mij komen de extra gaten akelig in de buurt van je plank:
http://mcs.pc.pl/shop_img/chieftec/CH/01/CH-01_3_big.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Hardware Junk op 15-01-2007 14:46 ]

• Ganzz
Ik zit te meten en ik denk inderdaad dat het gaat passen. Ik heb een budget van ongeveer 100E voor een kast zonder voeding tot MAX 150E.

Ik ga even het plaatje uitprinten en helemaal na rekenen.

Heb je een linkje naar de type kast, het is in ieder geval een chieftec.

Alvast heel erg bedankt, die mounting holes bij de CPU's zijn echt nodig anders buigt het moederbord vast en zeker.

Ik ga ook inderdaad naar lanparty's af en toe dus het moet echt stevig zitten

Even gepaint, volgens mij moet het passen, als ik weet welke kast het is kan ik op zoek naar een handleidning waar misschien de juiste maten in staan

Afbeeldingslocatie: http://ganzz.isdeshit.nl/Circuitsonline/CH-01_3_big.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Ganzz op 15-01-2007 15:51 ]

[www.ganzz.nl]

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
De Coolermaster Stacker kast zou beter zijn om dit geheel tot zich te nemen

Linux is zo cool dat ik het koud heb

• Hardware Junk
Sjoq schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:32:
De Coolermaster Stacker kast zou beter zijn om dit geheel tot zich te nemen
De stacker is een grote kast, maar daar gaat het niet om. Je kan ook zeggen Enlight 8950 of Chieftec Jumbo. De stacker ken ik niet, maar mijn genoemde kasten hebben extra mounting holes om mogelijk het probleem van de TS-er op te lossen.

De kast die ik noemde is veruit de goedkoopste. Dit is een Chieftec CH.

Chieftec CH-01B-B-SL (ATX, no PSU, Zilver/Zwart) € 64,95. De kast op de Chieftec website *klik*
Ganzz schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:20:
Ik zit te meten en ik denk inderdaad dat het gaat passen. Ik heb een budget van ongeveer 100E voor een kast zonder voeding tot MAX 150E.

Ik ga even het plaatje uitprinten en helemaal na rekenen.

Heb je een linkje naar de type kast, het is in ieder geval een chieftec.

Alvast heel erg bedankt, die mounting holes bij de CPU's zijn echt nodig anders buigt het moederbord vast en zeker.

Ik ga ook inderdaad naar lanparty's af en toe dus het moet echt stevig zitten

Even gepaint, volgens mij moet het passen, als ik weet welke kast het is kan ik op zoek naar een handleidning waar misschien de juiste maten in staan

[afbeelding]
Als het echt exact zo uit komt, dat rode rondje is geen probleem. Je zou met een pennetje een gaatje af kunnen tekenen en een gaatje maken van 3mm en er een busje in draaien. Wat ook ene mogelijkheid is, is gewoon een rubbertje van 6mm op die plek te monteren. Je kast vervoer je toch horizontaal. Overige mountingholes ook even 6mm rubbertjes plaatsen ter ondersteuning ter hoogte van de videokaart.

[ Voor 50% gewijzigd door Hardware Junk op 15-01-2007 16:04 ]

Verwijderd

Toch is een Stacker goed geschikt voor een DUAL opstelling; Zie hier, waar we het net eventjes over mijn Stacker/systeem hebben gehad.

Voorbeeldfoto:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b3cbfe3f3ea1505438ab3a0b52f91a30/full.jpg

Specs in mijn sig, onder Illúvatar, let wel op: Die specs zijn niet helemaal meer up-to-date, moet ze binnenkort eventjes goed aanpassen.

Bij mij zaten er ook geen mounting-holes op,- of onder het moederbord. Maar bij mijn koelers werden goede back-plates meegeleverd, waardoor eea toch echt wel stevig genoeg zit hoor. Kan me voorstellen dat je er niet persé een kilo an moet gaan hangen, maar da's ook helemaal niet nodig.

Overigens heb ik ook nog een "gewone" P4 staan, waar ik wel een kilo koper aan heb hangen (Coolermaster Hyper 48). En dat gaat ook alleen maar met een backplate, en zonder speciale schroeven die je mobo aan de tray bevestigen.

Dus het kan best, ook zonder speciale mounting holes. En als je die dan toch speciaal wilt hebben, is een tap-set behoorlijk goedkoop te vinden ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 16:08 ]

• Hardware Junk
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:04:
Toch is een Stacker goed geschikt voor een DUAL opstelling; Zie hier, waar we het net eventjes over mijn Stacker/systeem hebben gehad.

Voorbeeldfoto:
[afbeelding]

Specs in mijn sig, onder Illúvatar, let wel op: Die specs zijn niet helemaal meer up-to-date, moet ze binnenkort eventjes goed aanpassen.
Dat plankje past in ELKE normale degelijke PC kast. Het moederbord van de TS-er heeft een afzonderlijke montage. Ik kan ook wel plaatjes posten van standaard midi kasten waar dual Xeon's, Opterons etc etc in hebben gezeten, een shitload diverse kasten, maar daar helpen we hem niet mee. Post anders even ene pic van de kast leeg zodat hij het grid uit kan rekenen.

Afbeeldingslocatie: http://202.100.98.115:8080/yifei/images/intelserver/SE7320EP2/SE7525RP2.JPG

Tappen is niet nodig, gaten 0.5mm kleiner maken en 0.8-1mm dik staal is zelftappend.

[ Voor 8% gewijzigd door Hardware Junk op 15-01-2007 16:18 ]

Verwijderd

Hardware Junk schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:08:
[...]

Dat plankje past in ELKE normale degelijke PC kast. Het moederbord van de TS-er heeft een afzonderlijke montage. Ik kan ook wel plaatjes posten van standaard midi kasten waar dual Xeon's, Opterons etc etc in hebben gezeten, een shitload diverse kasten, maar daar helpen we hem niet mee. Post anders even ene pic van de kast leeg zodat hij het grid uit kan rekenen.

[afbeelding]
Dat bord is zowel volgens de foto van jou, en volgens de specs van de site van Intel gewoon ATX-formaat. De schoefgaten die erop zitten bevestigen dat ook.

De gaten rond de sockets zijn voor de Nocona-koelers, waarbij het retention-systeem met behulp van backplates en schoeven/schroefsysteem worden bevestigd. Die gaten hebben niets met de kast te maken, en er hoeven totaal geen gaten in de tray te zitten op die plaats.

Bij het aanschaffen van zo'n bord krijg je vaak een soort van rubber/neopreen stukken mee. Die moet je op je tray plakken, recht onder de sockets en de koelers (kreeg ik bij mijn E-ATX mobo ook). Het geheel rust daar dan ook op.

Aan het onbreken van schroefgaten op die hoek kan je zien dat het een bord is wat bij voorkeur liggend moet worden bevestigd, wat dat betreft is een Stacker idd niet zo handig. Maar ik denk dat je met een tap-set en een beetje vvernuftigheid kan je eea ook zo veranderen dat het hangend kan, waarbij je dan idd gebruik maakt van die gaten rond de sockets.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 16:22 ]

• Hardware Junk
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:18:
[...]

Dat bord is zowel volgens de foto van jou, en volgens de specs van de site van Intel gewoon ATX-formaat. De schoefgaten die erop zitten bevestigen dat ook.

De gaten rond de sockets zijn voor de Nocona-koelers, waarbij het retention-systeem met behulp van backplates en schoeven/schroefsysteem worden bevestigd. Die gaten hebben niets met de kast te maken, en er hoeven totaal geen gaten in de tray te zitten op die plaats.

Bij het aanschaffen van zo'n bord krijg je vaak een soort van rubber/neopreen stukken mee. Die moet je op je tray plakken, recht onder de sockets en de koelers (kreeg ik bij mijn E-ATX mobo ook). Het geheel rust daar dan ook op.

Aan het onbreken van schroefgaten op die hoek kan je zien dat het een bord is wat bij voorkeur liggend moet worden bevestigd, wat dat betreft is een Stacker idd niet zo handig. Maar ik denk dat je met een tap-set en een beetje vvernuftigheid kan je eea ook zo veranderen dat het hangend kan, waarbij je dan idd gebruik maakt van die gaten rond de sockets.
Als jij hiermee bedoelt dat de CPU backplates rechtstreeks op de tray geschroeft moet worden als ATX layout en het moederbord hierdoor schroefgaten krijgt voor de koelblokken, zijn de koelblokken zowiezo meteen verbonden met de backtray en hoeven er verder geen afstandsbusjes rondom gebruikt te worden.

Als ik dit naar de TS koppel, heeft hij kennelijk deze backplates niet meer en loopt hij tegen het probleem dat zonder deze plates geen bevestiging is in de rechterbovenhoek van het moederbord op de tray..

Verwijderd

Hardware Junk schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:25:
[...]

Als jij hiermee bedoelt dat de CPU backplates rechtstreeks op de tray geschroeft moet worden als ATX layout en het moederbord hierdoor schroefgaten krijgt voor de koelblokken, zijn de koelblokken zowiezo meteen verbonden met de backtray en hoeven er verder geen afstandsbusjes rondom gebruikt te worden.

Als ik dit naar de TS koppel, heeft hij kennelijk deze backplates niet meer en loopt hij tegen het probleem dat zonder deze plates geen bevestiging is in de rechterbovenhoek van het moederbord op de tray..
Jup, zoiets inderdaad.

Toen ik mijn Coolermaster Heatpipe-koelers bestelde zat er bij elke koeler netjes een backplate. En wellicht is dat bij de Nocona-vrsie ook wel zo.

Overigens: Misschien kan je de eigenaar vragen of die ze nog heeft, want die heeft er zonder mobo niets meer aan lijkt mij ?

Maar goed dan zijn we eruit :Y)
Er moeten een paar passende backplates komen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 16:30 ]

• Ganzz
Dus volgens jouw komt het helemaal goed als ik 2x 800G koper aan het moederbord hang terwijl daar helemaal geen mounting holes zitten om het moederbord aan kast te maken. Met een gewone ATX kast kan ik het mobo met 4 schroeven vast zetten... Want 1 zit er 2 cm om tov het standaard ATX.

Mensen allemaal even lezen, dit is ene moederbord met een beetje ATX. Op de foto is dat ook te zien maar de mounting hole bij de header voor de IDE/Powerled Enz wijkt ook 2cm af.

En al zit er een backplate bij de koelers dan zat het nog ombuigen. Ik wil op safe spelen dus ik zoek een kast waar deze eventueel in past

Hardware Junk geeft een paar mooie opties, bedankt daarvoor.

Ik zag bij een vriend ook de binnenkant v/d stacker en die had volgens mij niet zoveel Xtra montage gaten bij de CPU's

Hardware Junk, zou je mij de typenr van die chieftec kast kunnen geven

Allen bedankt

[www.ganzz.nl]

Verwijderd

Ganzz schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:28:
Dus volgens jouw komt het helemaal goed als ik 2x 800G koper aan het moederbord hang terwijl daar helemaal geen mounting holes zitten om het moederbord aan kast te maken [...]
Wie heeft het over 800 gram koper :?

• Hardware Junk
Ganzz schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:28:
Dus volgens jouw komt het helemaal goed als ik 2x 800G koper aan het moederbord hang terwijl daar helemaal geen mounting holes zitten om het moederbord aan kast te maken. Met een gewone ATX kast kan ik het mobo met 4 schroeven vast zetten... Want 1 zit er 2 cm om tov het standaard ATX.

Mensen allemaal even lezen, dit is ene moederbord met een beetje ATX. Op de foto is dat ook te zien maar de mounting hole bij de header voor de IDE/Powerled Enz wijkt ook 2cm af.

En al zit er een backplate bij de koelers dan zat het nog ombuigen. Ik wil op safe spelen dus ik zoek een kast waar deze eventueel in past

Hardware Junk geeft een paar mooie opties, bedankt daarvoor.

Ik zag bij een vriend ook de binnenkant v/d stacker en die had volgens mij niet zoveel Xtra montage gaten bij de CPU's

Hardware Junk, zou je mij de typenr van die chieftec kast kunnen geven

Allen bedankt
Er zijn 2 soorten retention modules. Eén daarvan maak je aan de achterkant van het moederbord vast, meestal met dubbelzijdig kleefprut. Er zijn echter ook andere types. Deze moet je dan vast maken aan de moederbord tray en komen er exact achter de bevestigingen van de koelblokken een schroefgat tevoorschijn. Dit zie je nagenoeg nimmer bij retailplankjes, wel bij OEM. Waarschijnlijk is je moederbord een OEM die oorspronkelijk bedoelt is voor koppelverkoop met de eerder genoemde Intel kast. Dit zou kunnen. Zonder deze plaat is er simpelweg een andere oplossing nodig. Simpelweg zeggen 'probleem opgelost, je moet zo'n plaat hebben' is buiten beschouwing te laten. Deze plaat zal je nimmer los vinden en zal misschien niet bij je moederbord, maar bij de Intel kast verkocht worden.

Ikzelf zit ook achter een dual Xeon machine, Slot-2, waar de backplate met 4 schtoeven aan de backplate zit. Dit is 100% Dell custom. Intel grapjes zullen wat vriendleijker zijn om op te lossen (vandaar dat je bij sommige serieuze kastbouwers veel montage gaten ziet (en nee, ik neem Coolermaster niet serieus, zeker niet als je weet dat de eerste revisie stacker uit zichzelf in elkaar zakte).

Hopen dat andere PC kast bakkers rekening gehouden hebben met deze onzin, want onzin is het. Ik opperde een Chieftec, gegevens staan een paar posts boven me, ik garandeer je niets. Er is een reële kans dat het past, maar je moet echt alles afschalen! Op het oog past het. Vandaar dta ik eerst kwam met een rechte foto van de binnenkant. Reken mag je zelf doen ^^

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 15:28
Ganzz schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:19:
Klik eens op het linkjevan de foto in de vorige van mijn post,

een paar gaten komen gewoon ATX formaat maar bij de CPU koelers niet echt
De cpu cooler gaten zijn dan ook niet gemaakt voor mounting op de backplate..
de rest van de gaten is atx form-factor.

Ik weet dat er zelfklevende onderplaatjes zijn die je onder je je moederbord op de backplate bevestigd. Hierop schoref je dan weer je koelblokken vast.
De plaklaag is sterk genoeg om je kilo aan koper omhoog te houden. (deze setjes worden o.a. standaard bij asus xeon borden geleverd)

Maar deze borden zijn dan ook gemaakt om plat te liggen in een 19" (1u zo te zien) behuizing

[ Voor 6% gewijzigd door rdfeij op 15-01-2007 16:50 ]

• Ganzz
Ik ga even verder naar die kast kijken.

Er zit wel iets onder het moederbord van frame, maar het heeft geen schroefdraad of bevestigings mogelijk heden.

DE DOOS IS INDERDAAD EEN ANDERE DAN HET MOEDERBORD IS!!

Afbeeldingslocatie: http://ganzz.isdeshit.nl/DSC01091.JPG
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:32:
[...]

Wie heeft het over 800 gram koper :?
Afbeeldingslocatie: http://ganzz.isdeshit.nl/DSC010891.JPG

Daar, net als het plaatje in de startpost

[ Voor 5% gewijzigd door Ganzz op 15-01-2007 16:54 ]

[www.ganzz.nl]

• Hardware Junk
rdfeij schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:49:
[...]

De cpu cooler gaten zijn dan ook niet gemaakt voor mounting op de backplate..
de rest van de gaten is atx form-factor.

Ik weet dat er zelfklevende onderplaatjes zijn die je onder je je moederbord op de backplate bevestigd. Hierop schoref je dan weer je koelblokken vast.
De plaklaag is sterk genoeg om je kilo aan koper omhoog te houden. (deze setjes worden o.a. standaard bij asus xeon borden geleverd)

Maar deze borden zijn dan ook gemaakt om plat te liggen in een 19" (1u zo te zien) behuizing
Er is niets iets als speciaal ontworpen om te liggen. Enige verschil zie je met 1U dat de componenten onder de 40mm zijn. Vaak heb je enkel de bovenste 2 sloten over. Een rack optimized plankje moet volgens de ATX standaarden ook in een normale kast passen. Dus dat is onzin om te zgegen dat je ze liggend MOET monteren. Zeker als de aangeraden kast een tower model is. Goed hè.

Verwijderd

Ganzz schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:48:
Goedendag,

Ik ben totaal onbekend met het dual processor gebeuren en dergelijkheden

[...]
Naja, er zijn er hier in dit topic een paar geweest die wel ervaring hebben met het dual-gebeuren; En toch schijn je het zelf al goed genoeg te weten.

Dus doe het zelf, zou ik (als bezitter van 2 duals) zeggen ...

• Ganzz
Dus doe het zelf, zou ik (als bezitter van 2 duals) zeggen ...
Ik had toch maar die chieftec gekocht, de kast komt binnen en het past......

bijna....

Ik had geen zin om deze weer terug te sturen e.d. dus ik het alle gaten in de kast afgetekend en toen geboord. Daarna de juiste schroefdraad erin getapt met een afstand busje. 9 gaten later zal alles op zijn plek. Aan de schterkant van het moederbord plaat het ik het nog een keer verstevigd door daar ook weer moederbord busjes op te draaien.

Daarna het moederbord erin geplaatst.

Dit was het resultaat

Afbeeldingslocatie: http://ganzz.isdeshit.nl/DSC01115.JPG

Ik ben best blij met het resultaat al zeg is het zelf, alleen nu nog wat vinden voor die lawaaige xeon koelers, ze draaien nu op 5v, houden de procs nog prima koel maar maken nog steeds een lawaai

iedereen nog bedankt _/-\o_

[www.ganzz.nl]

Pagina: 1