Toon posts:

Game problemen met HIS Radeon X1650 IceQ

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al sinds een paar maanden de HIS Radeon X1650 IceQ 512Mb.

hij loopt al sinds het begin heel k*t in games, veel te langzaam en soms loopt ie ook vast
Het kan niet aan m'n pc zelf liggen, ik heb een pentium 4 3Ghz, 1024Mb ram en een voeding van 500Watt (videokaart heeft 400 nodig)
zelf bij de wat oudere games zoals GTA SA en Rainbow Six lockdown loopt ie slecht en ik heb alle drivers e.d. al 100X geüpdatet :(

iemand nog een idee? hij moet toch zeker ghost recon en rainbow six vegas kunnen trekken met deze specs... :? :S

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03-2025
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:34:
ik heb al sinds een paar maanden de HIS Radeon X1650 IceQ 512Mb.

iemand nog een idee? hij moet toch zeker ghost recon en rainbow six vegas kunnen trekken met deze specs... :? :S
Rainbow six loopt zelfs niet uitzonderlijk goed op een x1900xt, laat staan op een x1650xt(als je al geen pro editie hebt), het is een goede kaart, maar verwacht geen wonderen, daar zul je toch echt wat meer geld voor moeten uitgeven, want een x1650 is niet voldoende om met alle eye candy aan te kunnen spelen. Voor Ghost Recon Advanced Warfighter geldt hetzelfde.

Drivers goed uninstallen en de nieuwste er op zetten wil nog wel eens helpen. Toch verwacht ik dat je pentium 4 3.0ghz ook aan z'n max begint te zitten met de nieuwste games. Klok hem eens wat over, 3,5ghz moet vast wel lukken. Dat zal sowieso de situatie wat verbeteren.

Wat betreft de vastlopers, zijn de temperaturen wel zoals ze horen te zijn ? Want zoals je misschien wel zult weten, zullen de cpu of de videokaart langzamer gaan draaien wanneer ze oververhit zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door PassieWassie op 15-01-2007 12:58 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Verwijderd

Topicstarter
PassieWassie schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:45:
[...]

Rainbow six loopt zelfs niet uitzonderlijk goed op een x1900xt, laat staan op een x1650xt(als je al geen pro editie hebt), het is een goede kaart, maar verwacht geen wonderen, daar zul je toch echt wat meer geld voor moeten uitgeven, want een x1650 is niet voldoende om met alle eye candy aan te kunnen spelen. Voor Ghost Recon Advanced Warfighter geldt hetzelfde.

Drivers goed uninstallen en de nieuwste er op zetten wil nog wel eens helpen. Toch verwacht ik dat je pentium 4 3.0ghz ook aan z'n max begint te zitten met de nieuwste games. Klok hem eens wat over, 3,5ghz moet vast wel lukken. Dat zal sowieso de situatie wat verbeteren.

Wat betreft de vastlopers, zijn de temperaturen wel zoals ze horen te zijn ? Want zoals je misschien wel zult weten, zullen de cpu of de videokaart langzamer gaan draaien wanneer ze oververhit zijn.
ik heb wel de pro maar een klasgenoot van me heeft hem ook en daar loopt bijna alles perfect, terwijl de pc specs redelijk overeen komen.

en in het begin heeft ie een paar dagen goed gelopen alleen daarna is ie ingezakt, de temperaturen zijn oke, rond de 35 graden dus daar lijkt me niets mis mee?

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 07:07:
[...]
ik heb wel de pro maar een klasgenoot van me heeft hem ook en daar loopt bijna alles perfect, terwijl de pc specs redelijk overeen komen.
en in het begin heeft ie een paar dagen goed gelopen alleen daarna is ie ingezakt, de temperaturen zijn oke, rond de 35 graden dus daar lijkt me niets mis mee?
Kijk eens in de taskmanager of er ongewenste processen actief zijn die veel CPU-last op zich nemen. De hardeschijf defragmenteren is ook het proberen waard. Geen virusscanner actief tijdens het gamen ?

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Verwijderd

Topicstarter
PassieWassie schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:39:
[...]

Kijk eens in de taskmanager of er ongewenste processen actief zijn die veel CPU-last op zich nemen. De hardeschijf defragmenteren is ook het proberen waard. Geen virusscanner actief tijdens het gamen ?
nee, heb ik al geprobeerd en nee :S

Verwijderd

Wat voor 500 watt voeding heb je?
Maak je kast eens open en zet hier neer wat er op de zijkant van de voeding staat.

Verwijderd

Ik heb ook een HIS Turbo IceQ X1650XT maar dan de 256MB versie, en Rainbow Six Vegas draait prima hier met alles "On" en quality medium. Verder heb ik een AMD Athlon 64 X2 4200+ en 1GB dualchannel PC5400.

Verwijderd

don`t worry be happy _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

STOP MET GAMEN, geniet van t leven

Verwijderd

ik heb HIS Radeon X1650 IceQ 512Mb. problemen om aan te sluiten aan mijn linker hand om minecraft te kunnen spellen, help damian

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2016 12:25 ]

Pagina: 1