Toon posts:

[C] Kleuren in Borland gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een programma geschreven in Borland C (Master Mind) maar nu zou ik graag zoals het echte spel kleuren gebruiken, nu gebruik ik gewoon cijfertjes voor de kleuren.

Heb me rot gezocht op google maar vind niets bruikbaars voor Borland aangezien ik meerdere keren heb gevonden dat het compiler afhankelijk is of als je kleuren kunt gebruiken en hoe je die moet oproepen etc.. Ik heb gehoord dat het wel degelijk mogelijk is dus moet er toch ergens info erover te vinden zijn?

Grts

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:33

alienfruit

the alien you never expected

Verwijderd

Topicstarter
Is dit wel voor Borland? Want als ik die examples codes kopier en uitvoer krijg ik nooit minder dan 20 errors :?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:07
Wat wil je kleuren? Een button op een form? Een zelf getekend plaatje op een canvas? Tekst die je naar stdout schopt?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Kan je niet gewoon een gekleurd vakje hebben? Desnoods wil ik de nummertjes ook wel kleuren, nu gebruik ik dus nummertjes, bijvoorbeeld 4002, 4 zou dan bijvoorbeel rood zijn, de 0 groen en de 2 blauw, waardoor ik dus rood groen groen blauw heb als combinatie op men scherm.

Wat ook een mogelijkheid is, .bmp files laten weergeven, en zo'n bmp file is dan bijvoorbeeld een paar pixels rood om de rode kleur te laten weergeven, maar dat blijkt even moeilijk te zijn dan gewoon kleuren te laten weergeven.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:07
Zonder fatsoenlijke info kunnen wij uiteraard ook niet helpen. Ja, je kunt bitmaps weergeven. Ja je kunt ingeven met welke kleur je op een canvas wilt tekenen, ja je kunt de voor- of achtergrondkleur van een button instellen, en waarschijnlijk (maar dan heb ik geen idee hoe :P )kun je zelfs de tekst die je naar standaard-uit stuurt een kleurtje geven.

De vraag blijft dus: Wat wil je kleuren? En ze nu alstublieft niet weer "mijn cijfertjes" want dat zegt niemand iets.... "Past deze videokaart op mijn moederbord?" "Welk moederbord?" "Een groene..."

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Als 't een textmode app is, moet je 's zoeken op ANSI/VT100 escape codes. Daarmee kun je prima kleuren etc. instellen, en 't is simpeler dan rechtstreeks de screen buffer benaderen.

Verwijderd

Topicstarter
Voorbeeldje:

Ik kom eerst in het menu:

Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/5678/project1ch0.jpg

Ik kies voor nieuw spel, er wordt een random code gegenereerd die verborgen blijft, en ik moet de code gokken, ik geef bijvoorbeeld dit in:

Afbeeldingslocatie: http://img459.imageshack.us/img459/6083/hhbd6.jpg

Maar ik zou dus graag zoals het echte spel kleurtjes ingeven. Ik weet niet hoe, maar misschien dat ik bijvoorbeeld getal 1 kan linken aan de kleur groen, en dat als ik een 1 ingeef die 1 ofzo groen is? Ik gok maar..

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Volgens mij moet je met deze reactie een heel eind kunnen komen. Als ik daar op google is de eerste hit immers bullseye. Desalniettemin zou je voortaan wat duidelijker moeten/kunnen zijn in je probleemomschrijvingen. Nu duurt het al een half topic voor we er achter zijn dat je een console-application(achtig) programma gebruikt.

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 14-01-2007 20:59 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Bij mijn Borland Turbo C 2.01 gaat het zo:
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
#include <stdio.h>
#include <conio.h>

int main()
{
    textcolor(LIGHTRED);
    putch('*');
    textcolor(LIGHTGREEN);
    putch('*');
    textcolor(LIGHTBLUE);
    putch('*');

puts("");
    return 0;
}

Dit was met de help van Turbo C te vinden. Misschien moet je ook eens de help raadplegen.

Waarom wil je eigenlijk kleurtjes hebben? Heb jij soms een speciaal toetsenbord waar kleurtjes op de knoppen staan?
Pagina: 1