[Audio-Video] Zoek soort van automatisch VJ programma

Pagina: 1
Acties:

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek een programma waarmee je videobestanden die op je pc staan realtime worden "gemixed" op de muziek die je laat spelen.
Ik heb al gezocht op google onder vj program, maar ik ivnd alleen programma's waarbij je zelf de beelden moet mixen, of waarbij je een camera of webcam aan je pc moet hangen waarvan hij dan die beelden gebruikt.
Ook op winamp vind ik niet zulke programma's :(. Veel visualizers, maar niet hetgeen ik zoek. Op tweakers heb ik ook al gezocht maar ook niet echt iets concreet gevonden.
Het is dus de bedoeling dat er wat leuke beelden van clipjes enzo die ik op mijn pc heb staan, op mijn beeldscherm worden getoverd en waarbij er effecten of weetikveel gebeurd op de maat van mijn muziek.

Iemand ideeën of een term waarbij ik misschien wel verder geraak op google?

[ik werk op vista]

Techno>Music

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 17:08
Ik weet dat VirtualDJ een video-functie heeft. Daarnaast zit er iets van een Automix-feature in, dus wie weet werkt dat met video?

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Topicstarter
Het is wel de bedoeling dat ik dan wel met mijn winamp die video functie kan gebruiken, want virtual dj is niet zo handig om gewoon muziek te laten afpselen. Kan dit?

Verder zijn dit al de programma's die ik heb geprobeerd:
  • Vidvox GRID
  • Flowmotion
  • Union
  • otsDJ
  • PHLUMX
  • resolume
  • visualjockey
  • BeatHarness
Kheb ze bijna allemaal kunnen proberen. OTSDJ zag er precies uit wat ik zocht, maar als ik de setup opstartte dan krijg ik de fout dat dit pakket niet werkt op vista :(
BeatHarness is voorlopig de enige die doet wat ik wil, maar verre van mooi. Hij mengt er lelijke visualizers tussen en reageerd totaal niet op de muziek.

Techno>Music