Toon posts:

overclocken 7900GS 480M probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ello mede tweakers :D

Ik heb een irritant probleem :'( , en hoop dat hier eindelijk een oplossing voor vind :D.
Laatst ( lees 1 maand ) geleden heb ik wat nieuwe onderdelen gekocht, mn 4 jaar oude
pc trok niks meer dus |:( . Spul wat ik gekocht heb:

Amd X2 3800+, overclocked naar 2.5Ghz
1Gb corsair XM2 pro PC6400 / 800 mhz
M2N sli-deluxe mobo
Superflower 550W
En het probleemonderdeel, de XFX 7900GS 480M van nividia.

Kijk, het probleem zit zo: ik kan mn videokaart zn geheugen niet overclocken, wel de core, van 480 tot 620 ofzo, daarna failed de test, maar het probleem zit in het memory ( die is 700 standaard ) van de kaart. Deze is gewoon niet te overclocken met 10Mhz, telkens als ik de stability test draai, of een 3D spel, loopt het beeld na een aantal seconden ( hoe hoger de memory overclock, hoe sneller dit gebeurd ! ) vast.
Ik heb de laatste driver van nvidia ( 93.71), directx 9.0c.
Het beeld freezed, waarbij gekleurde pixels overal op het beeld zitten, en wat ik er raar uit vond zien, rondom mn cursor van de muis zitten ook heel veel van die gekleurde pixels. Ik kan de muis nog wel bewegen na deze freeze. Ik ben al aan het kloten geweest met geheugen in de bios, heb naar de PEG mode gekeken, heb de PCI-e bus Mhz veranderd, voltage van het pci-e slot, hoewel ik bij 1.6v toch wel het idee kreeg dat het iets langer duurde voordat ie crashe, maar later maakte dit volgens mij niks uit. Alles wat ik geprobeerd heb heeft het niet gefixed. Aan mn voeding zal het denk ik ook niet liggen? Het is wel zo dat als ik de core alleen overclock hij helemaal goed werkt, memory + core loopt ie vast en alleen memory loopt hij ook vast.

Ik ben al op verscheidene fora geweest en rondgezocht, vooral fora van lokale computershops waar ik ook mee gemailed heb, en kon daar geen antwoord vinden :'( , geprobeerd om het probleem te fixen via de nvidia xfx helpdesk, maar daar ben ik ook niks wijzer uit geworden, overclocken vinden ze gewoon eigen risico en zijn ze niet verantwoordelijk voor, waar ik goed in kan komen natuurlijk.

Is er iemand die dit probleem ook eerder heeft gehad? Of zit er zon verkeerde chip op? Las ook ergens dat deze videokaarten bios problemen hadden, maar heb dit niet kunnen vinden later }:O Hoop echt dat ik dit keer een antwoord vind.

heel erg bedankt alvast :D _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Overclocken is niet gegarandeerd, zelfs als je core een nette OC doet kan je geheugen niet mee clocken. Ik denk niet dat er veel aan te doen is.

Verwijderd

Topicstarter
Een van de dingen waar ik aan dacht en weer snel wou vergeten :P, andere tweakers die misschien nog een idee hebben? Of heb ik pech gehad :D

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
ik had hetzelfde met een 7900GT, zou 470/1370 moeten doen draaide standaard langzamer, na OC kon ik deze snelheden wel halen maar ook geen mhz meer. Heb de kaart maar geruild voor een andere die het wel deed.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-02 20:45
kijk of het helpt om de verhouding tussen core en memory clock gelijk te houden, misshcine dat dat helpt.
verder zou ik kijen of extra koeling helpt... zijn de memory chips gekoeld?? wat voor koeler zit er op de core? het is vaak zo dat de warmte via het PCB ook bij andere onderdelen aankomt.
en als je dan een koeler hebt die de core wel kan koelen gaat de resterende warmte via het PCB naar de memchips. en als die niet gekoeld zijn loop je daar eerder tegen de grens aan

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het wel geprobeerd om beide omhoog te halen, telkens beide met stapjes, maar dit help niet. En aan koeling ligt het denk ik ook niet, heb dr nu een vf700 zalman op zitten, ramsinks zitten dr ook op.
Hij wordt zon 52 graden in stress, maar hij staat op silent mode.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 15:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog iets toe te voegen? :D

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Niet zo snel een topic kicken :*)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met het opnieuw proberen stapje voor stapje. Verse windows install en drivers en kzit nu al op 740 ( wow 40mhz wat veel! :D ), nog geen problemen so far. Zal wel zien wat er verder gebeurt :D
Pagina: 1