Toon posts:

Nvidia overclocken in Windows Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 994 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben al twee weken aan het proberen mijn Geforce 7300 series kaart te overclocken in Windows Vista. Ik gebruik de laatste Forceware 97.46 RTM release drivers van Nvidia. Ik heb geprobeerd de laatste Ntune te installeren maar die werkt niet onder vista. Weet iemand wat ik moet doen om een overclock menu terug te krijgen in Windows Vista?? Ik zou erg blij zijn met een antwoord dat werkt.

Alvast bedankt allemaal,

Vriendelijke Groeten,

Niels

Verwijderd

Rivatuner? Powerstrip? Coolbits?

Verwijderd

Topicstarter
En waar kan ik die downloaden en hoe werkt dat dan. Weet je zeker dat dat ook voor Vista is?

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-01 13:02
Op het moment kan je alleen een andere bios in je kaart flashen met hogere clocks ...

Er zijn namelijk nog geen overclock programma,s die vista ondersteunen...

Zit zelf met het zelfde probleem... afwachten dus....

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:23
www.google.nl

Site van de maker opzoeken, kijken of het onder Vista werkt. Downloaden en bekijken/proberen. Snap je het dan nog niet, dan pas vragen stellen :+

Verwijderd

Topicstarter
Powerstrip werkt niet en Coolbits ook niet. Ik ga nu Rivatuner proberen. Hoe kan ik de BIOS van mijn kaart overclocken?

Gr.

Niels

Verwijderd

Topicstarter
Rivatuner werkt ook niet. Ik kom er niet aan uit.

Weet iemand hoe ik via de BIOS van mijn Videokaart de boel kan overclocken. Ik weet de waardes die stabiel draaien.

Alvast bedankt allemaal!

Niels

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:20:
Rivatuner werkt ook niet. Ik kom er niet aan uit.

Weet iemand hoe ik via de BIOS van mijn Videokaart de boel kan overclocken. Ik weet de waardes die stabiel draaien.

Alvast bedankt allemaal!
De waardes die 'stabiel' draaien dat kun je niet zomaar bepalen. Dit heeft namelijk ook met de drivers te maken, in een lichte vorm ook van het OS, etc. Zoek even op google of er een andere bios is voor de GeForce 7300 serie, en zoek dan even naar 'flashing graphics card' oid.
Niels
We zien ook wel dat de post van jou afkomstig is, dus je naam hoef je er niet elke keer bij te zetten.

Verder kun je ook de edit knop gebruiken om dingen aan je eerdere post toe te voegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Avalaxy op 14-01-2007 15:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de tips. Ik heb gekeken maar er is geen andere BIOS te krijgen voor mijn kaart. Ik wacht dus wel op een software oplossing voor Windows Vista.

Thanks

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-01 13:02
lol..

je kan je bios downloaden en deze aanpassen met nibitor... en deze in je kaart flashen met nvflash..

wat je ook kan doen is google. :9

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Verwijderd

Topicstarter
Welke versie van nibitor kan ik gebruiken??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3.1 gedownload. Hoe kom ik nu aan een BIOS voor mijn kaart? Heb gekeken met Google maar ik kan er geen vinden. Ik heb een 7300GS kaart van Asus de EN7300GS.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Rivatuner werkt wel! als je de 64bit versie hebt van vista dan moet je bij het opstarten f8 indrukken en dan ''run unsigned drivers'' ofzo selecteren, dan kan je dus ongesigneerde drivers gebruiken (dan werkt speedfan,cpu-z etc ook) en dan kan je rivatuner gewoon gebruiken :)

http://specs.tweak.to/15535

• Avalaxy
Nielsbuik, lees je nou gewoon niet ofzo? Lees het einde van mijn vorige post eens door:
leonpwner1 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:24:

Verder kun je ook de edit knop gebruiken om dingen aan je eerdere post toe te voegen.

Verwijderd

Topicstarter
Leonpwner1, ik snap niet wat je bedoeld.
tjtristan, Ik gebruik de 32bits versie van Vista. Rivatuner zegt dat ik geen supported drivers gebruik. heb geprobeerd F8 in te toetsen bij het opstarten van RIVATUNER maar dan gebeurd er bij mij niets.

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:54:
Leonpwner1, ik snap niet wat je bedoeld.
tjtristan, Ik gebruik de 32bits versie van Vista. Rivatuner zegt dat ik geen supported drivers gebruik. heb geprobeerd F8 in te toetsen bij het opstarten van RIVATUNER maar dan gebeurd er bij mij niets.
Ik bedoel dat je met de Edit knop dingen aan je eerdere post kunt toevoegen inplaats van gelijk nog een post te maken.

Je zegt dat er niets gebeurd als je op F8 drukt, wat voor toetsenbord heb je? Bij sommige moet je eerst op de toets F Lock drukken (helemaal rechtsboven) voordat je de F toetsen kunt gebruiken. Als dat aanstaat moet je gewoon tijdens het opstarten de hele tijd op F8 rammen dan lukt het vast wel })

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit topic is toch wel vrij basic.. Verder is Vista nog niet officieel uit en kan ik me dus voorstellen dat er nog geen support is hiervoor. Jij kiest er zelf voor om met een beta product te draaien en dan weet je dat sommige dingen nog niet lukken :)

Verder bedoelt leonpwner1 dat je met deze knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif Hiermee hoef je niet meerdere berichtjes onder elkaar te zetten maar kan je ze allemaal in 1 berichtje zetten...

Verder raad ik je aan om de algemene FAQ's nog eens door te lezen want daar staan ook dat soort dingen in :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.