Ja hoor, het werkt dus allemaal!
Goed, ik hoop dat dit jullie kan helpen...Ik liep namelijk tegen hetzelfde probleem op met mijn nieuwe laptop met windows vista. Windows live messenger 8.1 erop en iedere keer dat @#$@bericht van DEP. Na van alles geprobeerd te hebben, ook dingen van dit topic heb ik uiteindelijk een bericht gestuurd naar de helpdesk van Windows live messenger. Ik kreeg al vrij snel een zeer uitgebreid antwoord. Ik heb alles precies volgens dat antwoord gedaan en jawel.....het werkt!!! En nu ook nog steeds, dus het lijkt erop dat het helemaal gelukt is! Ik ga proberen om het mailtje hier te plaatsen en ik hoop dat het voor jullie ook gaat werken...
Ik wil je vragen het volgende te proberen.
Klik op Start linksonder in de taakbalk van je computer, en kies of zoek "Windows Update",
of ga direkt naar deze pagina:
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/nl/default.asp
Selecteer nu met behulp van het menu links op deze pagina alle beschikbare updates en kies ervoor om deze te downloaden en te installeren.
Opmerking:
Je kunt alleen items vanaf Windows Update installeren als je bent aangemeld als Administrator of lid bent van de groep Administrators.
Als je computer is aangesloten op een netwerk, kan het zijn dat je deze procedure vanwege bepaalde netwerkbeleidsi nstellingen niet kunt uitvoeren.
Neem in dat geval contact op met je Netwerk Administrator.
Wanneer dit proces is voltooid raden we je aan je computer te herstarten.
Hierna wil ik je vragen om Windows Live Messenger schoon te installeren.
- Om Messenger schoon te installeren verzoeken we je de volgende stappen uit te voeren:
1. Verwijder Messenger van je computer.
a. Klik met de rechtermuisknop rechtsonder in de taakbalk op het Messenger icoontje en klik op "Afmelden."
b. Klik op "Start", "Uitvoeren", type "appwiz.cpl" in en druk op ENTER.
c. Selecteer, in de lijst van de programmas die zijn geinstalleerd, "MSN Messenger" of "Windows Live Messenger" en klik op "Verwijderen"
d. Als je wordt gevraagd om te bevestigen of je het programma echt wilt verwijderen klik je op "Ja".
2. Verwijder de tijdelijke bestanden en mappen van je computer:
a. Klik op "Start", "Uitvoeren", voer "cleanmgr" in en druk op ENTER
b. Wanneer het gevraagd wordt klik je op "C:" in de lijst "Selecteer welke schijf je wilt schoonmaken" en klik op "OK".
Let op :
- Als je de harde schijf hebt gepartitioneerd, zal het programma CleanMgr je vragen om een schijf te selecteren
- Het programma Schrijfopruiming geeft weer hoeveel schijfruimte vrijgemaakt kan worden.
- Dit proces kan enkele minuten duren.
c. Zorg er voor dat in het tabblad "Schijfopruiming" de volgende opties zijn geselecteerd en verzeker jezelf ervan dat GEEN andere opties zijn geselecteerd:
- Gedownloadde programma bestanden
- Tijdelijke Internet bestanden
- Tijdelijke bestanden
- Tijdelijke Offline bestanden
- Offline bestanden
d. Klik tweemaal op "OK".
3. Download Messenger handmatig:
a. Start Internet Explorer
b. Ga naar
http://get.live.com/messenger/overview
c. Klik "Gratis downloaden".
d: In de scherm van de "Beveiligingswaarschuwing" klik je op "Opslaan" en selecteer je vervolgens de map waar je het Messenger Setup bestand wilt opslaan.
4. Installeer Windows Live Messenger
a. Ga naar het Messenger Setup bestand die je hebt opgeslagen in stap 3-d. Windows Live Messenger gebruikt Install_Messenger.exe.
b. Dubbel-klik het Messenger Setup bestand voor jouw besturingssyteem.
c. Volg de stappen in de Wizard om Messenger te installeren.
Ik weet het, het is een heeeeeel lang verhaal, maar bij mij heeft het gewerkt. De moeite waard om uit te proberen!
Succes! Ik hoop op goede reacties...

Groetjes Carin