Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 14:25
Ik heb mijn laptop (Asus A6kt) voorzien van de nieuwe Windows namelijk vista _/-\o_

Ik heb een probleem dat msn niet werkt :( heb verschillende versies geprobeerd van 6.2 tot live messenger en iets wat me wel opviel is dat je naar extra opties endan verbindingen pakt zegt hij dat je verbonden bent via netwerkbekabeling terwijl ik op me laptop zit en draadloos internet :)

msn loopt vast terwijl hij aan het aanmelden is. Ik krijg msn dan ook niet meer uit :O (ook niet via taakbeheer). Als ik 2min in de opties aan het bladeren ben van MSN hangt hij ook spontaan. Via Safemode werkt het wel :( Ik krijg ook geen foutmelding of iets :(

Ik heb ook een paar services uitgeschakeld namelijk offline files en windows firewall zoon dingen :) ik neem aan dat het niet daaraan kan liggen

Met msn kun je ook testen of je verbinding hebt en dat loopt allemaal goed :O

Via webmessenger werkt het wel :) Iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:07
Ik zou zeggen probeer het eerst een zelf door die dingen die je uit hebt gezet weer aan te zetten, je weet maar nooit (met windows :p). Bovendien; staat de tijd in je taakbalk wel correct ingesteld? Je kunt je namelijk niet aanmelden als deze niet goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
leonpwner1 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:30:
Ik zou zeggen probeer het eerst een zelf door die dingen die je uit hebt gezet weer aan te zetten, je weet maar nooit (met windows :p). Bovendien; staat de tijd in je taakbalk wel correct ingesteld? Je kunt je namelijk niet aanmelden als deze niet goed staat.
ow das nieuw voor mij :) neem aan dat die op GTM +1 moet staan :) maar voglens mij heb ik in de install al voor GTM +1 gekozen maarja zal thuis effe kijken dan alvast bedankt :) voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Probeer het eens met de 8.1 beta die je kunt downloaden op http://ideas.live.com, die heeft bij mij ook wat crashes met Windows Live Messenger bespaard...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
Ik heb met de tijdzone`s een beetje zitten kloten en uiteindelijk werkte hij het :) niet echt een verklaring voor want hij stond al op GTM +1 maarja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ander probleem met Vista en Windows Live Messenger. Heb net een nieuwe laptop, WLM er op gezet en nu kan hij niet starten omdat hij geblokkeerd wordt door DEP (preventie van gegevensuitvoering ofz)? Ik heb geen idee wat het is en hoe je het moet uitschakelen, maar vervelend is het wel.

Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:07
Wellicht heb je hier iets aan dat je kan helpen?

En dan denk ik vooral aan het stukje Hoe los ik eventuele problemen op?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonpwner1 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:24:
Wellicht heb je hier iets aan dat je kan helpen?

En dan denk ik vooral aan het stukje Hoe los ik eventuele problemen op?.
Bedankt, maar ik snap weinig van die tekst. Is er niemand die dit probleem ook is tegengekomen in Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:50:
[...]

Bedankt, maar ik snap weinig van die tekst. Is er niemand die dit probleem ook is tegengekomen in Vista?
Met Vista zal het waarschijnlijk net zo gaan als in Windows XP. Een lange tekst, met veel plaatjes kan je vinden op http://www.microsoft.com/...h/windowsxp/depcnfxp.mspx en je moet dan de "Enabling the DEP Exception List" hebben, zodat je jouw programma kan toevoegen aan die lijst.

Je kan ook DEP volledig uitzetten op Vista, maar dit is niet echt veilig. Je kan via google op Vista DEP zoeken en daar word (of is het wordt?) dan uitgelegd hoe je DEP uit kan zetten in Vista. Je kan natuurlijk ook via het BIOS je NX-bit uitzetten, maar goed ik weet niet of je weg kan vinden in het BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakerNummer schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:57:
[...]

Met Vista zal het waarschijnlijk net zo gaan als in Windows XP. Een lange tekst, met veel plaatjes kan je vinden op http://www.microsoft.com/...h/windowsxp/depcnfxp.mspx en je moet dan de "Enabling the DEP Exception List" hebben, zodat je jouw programma kan toevoegen aan die lijst.

Je kan ook DEP volledig uitzetten op Vista, maar dit is niet echt veilig. Je kan via google op Vista DEP zoeken en daar word (of is het wordt?) dan uitgelegd hoe je DEP uit kan zetten in Vista. Je kan natuurlijk ook via het BIOS je NX-bit uitzetten, maar goed ik weet niet of je weg kan vinden in het BIOS.
Hier heb ik wat meer aan. Ik ga het eens proberen. Bedankt in ieder geval. Als het niet lukt, zal ik het hier wel weer posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukt! Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus het zelfde probleem als Harold, maar ik kom er echt niet uit!

Help help...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:37:
Ik heb dus het zelfde probleem als Harold, maar ik kom er echt niet uit!

Help help...
Als je wat meer info geeft wat je geprobeerd hebt en wat er niet lukt, kunnen we je hopelijk helpen. Misschien ligt het aan je MSN versie, en misschien kan iemand zeggen welke versie Haroldinhoo heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakerNummer schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:48:
[...]

Als je wat meer info geeft wat je geprobeerd hebt en wat er niet lukt, kunnen we je hopelijk helpen. Misschien ligt het aan je MSN versie, en misschien kan iemand zeggen welke versie Haroldinhoo heeft.
Ik heb Windows Vista Premium en Windows Live Messenger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Try de nieuwe final van 8.1 eens. Bolt als een zonnetje hier.

Kijk ook eens in je eventlog.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in mijn eventlog, whats that?

Ik had windows live messenger 8,1 en die werkt dus niet.

Ik heb algeprobeerd msn uit te zonderen van DEP maar dat kan niet.

En ik heb ook al alles er weer afgehaald en msn opnieuw geinstalleerd, maar het wil allemaal niet baten, hij blijft hem afsluiten.

Ik moet zeggen dat ik 0,0 verstand heb van computers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:17:
in mijn eventlog, whats that?

Ik had windows live messenger 8,1 en die werkt dus niet.

Ik heb algeprobeerd msn uit te zonderen van DEP maar dat kan niet.

En ik heb ook al alles er weer afgehaald en msn opnieuw geinstalleerd, maar het wil allemaal niet baten, hij blijft hem afsluiten.

Ik moet zeggen dat ik 0,0 verstand heb van computers!
Hier de handelingen die ik heb uitgevoerd. Hopelijk werkt het ook bij jou:

- Ga naar configuratiescherm
- Ga naar systeem
- Kies voor geavanceerde systeeminstellingen
- Klik op het tabblad geavanceerd en vervolgens op instellingen bij prestaties
- Kies voor het tabblad preventie van gegevensuitvoering
- Vink DEP voor alle programma's en services inschakelen aan
- Kies toevoegen
- Vervolgens ga je via Program Data, Microsoft, Windows, Menu Start naar Programma's.
- In dat rijtje staat als het goed is Windows Live Messenger. Klik dat aan en vervolgens op openen.

Als het goed is, is het probleem dan verholpen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk via die weg had ik het nog niet geprobeerd!

Ontzettend bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te vroeg gejuicht, probleem is terug.

Begrijp er nu echt niets meer van. Msn werkte vanmiddag en staat in de uitzonderingen lijst en als nog sluit hij em af?

Nogmaals help..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:14:
Te vroeg gejuicht, probleem is terug.

Begrijp er nu echt niets meer van. Msn werkte vanmiddag en staat in de uitzonderingen lijst en als nog sluit hij em af?

Nogmaals help..
Bij mij is het probleem ook terug gekomen nadat het een paar keer goed heeft gewerkt. Erg vreemd, ik snap er niets van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word er wel een beetje gek van..

Ik heb de helpdesk van microsoft gemaild, en hoop dat zij met een antwoord komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 20:15:
Ik word er wel een beetje gek van..

Ik heb de helpdesk van microsoft gemaild, en hoop dat zij met een antwoord komen.
Hou mij (en wellicht anderen) op de hoogte hier.. Ben benieuwd naar het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je hier wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nieuwe tip gekregen van iemand.

Als msn messenger op je bureaublad staat, klik er met je rechter muisknop op en gebruik je uitvoeren als adminstrator!

Dan werkt hij ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:17:

Als msn messenger op je bureaublad staat, klik er met je rechter muisknop op en gebruik je uitvoeren als adminstrator!

Dan werkt hij ook!
Bij mij niet. Heb je alleen een snelkoppeling gemaakt op je bureaublad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, hij werkt wel.. maar ik heb niet meer die uitzondering in dat DEP staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat het is, maar ik blijf het probleem houden. Hoe heb je dat precies gedaan met die snelkoppeling? Net een nieuwe laptop, maar ik kan er dus geen eens Windows Live Messenger op draaien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm, ik had eerst opnieuw messenger gedownload. En de oude helemal verwijderd, dat kan als je die nieuwe download, dan krijg je herstel over verwijderen in beeld. Toen dus de nieuwe geinstalleerd, aangevinkt dat er op het bureaublad een koppeling moest komen, en dan werkt dit truukje bij mij dus wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:27:
Ehm, ik had eerst opnieuw messenger gedownload. En de oude helemal verwijderd, dat kan als je die nieuwe download, dan krijg je herstel over verwijderen in beeld. Toen dus de nieuwe geinstalleerd, aangevinkt dat er op het bureaublad een koppeling moest komen, en dan werkt dit truukje bij mij dus wel..
Ik ga het straks eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog iemand die hetzelfde heeft.

Alles wat hierboven staat geprobeerd. En niks heeft geholpen. zeer vervelend.

Dus als er maybe nog meer optie's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Bravo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik heb een soortgelijk probleem, MSN crasht vrijwel meteen na het aanmelden. Ik kan nergens er iets over vinden. Dit is de foutmelding in de error log:

Toepassing met fout msnmsgr.exe, versie 8.1.178.0, tijdstempel 0x45b12d6a, module met fout ntdll.dll, versie 6.0.6000.16386, tijdstempel 0x4549bdc9, uitzonderingscode 0xc0000374, foutmarge 0x000af1c9, proces-id 0x1c58, starttijd van toepassing 0x01c74a0c5e3b53ef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo! Even eerst een testje of het allemaal wel werkt..Heb me namelijk speciaal voor dit topic hier aangemeld om jullie te helpen...Voordat ik alles voor niets type! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor, het werkt dus allemaal!
Goed, ik hoop dat dit jullie kan helpen...Ik liep namelijk tegen hetzelfde probleem op met mijn nieuwe laptop met windows vista. Windows live messenger 8.1 erop en iedere keer dat @#$@bericht van DEP. Na van alles geprobeerd te hebben, ook dingen van dit topic heb ik uiteindelijk een bericht gestuurd naar de helpdesk van Windows live messenger. Ik kreeg al vrij snel een zeer uitgebreid antwoord. Ik heb alles precies volgens dat antwoord gedaan en jawel.....het werkt!!! En nu ook nog steeds, dus het lijkt erop dat het helemaal gelukt is! Ik ga proberen om het mailtje hier te plaatsen en ik hoop dat het voor jullie ook gaat werken...
Ik wil je vragen het volgende te proberen.

Klik op Start linksonder in de taakbalk van je computer, en kies of zoek "Windows Update",
of ga direkt naar deze pagina: http://v4.windowsupdate.microsoft.com/nl/default.asp

Selecteer nu met behulp van het menu links op deze pagina alle beschikbare updates en kies ervoor om deze te downloaden en te installeren.
Opmerking:
Je kunt alleen items vanaf Windows Update installeren als je bent aangemeld als Administrator of lid bent van de groep Administrators.
Als je computer is aangesloten op een netwerk, kan het zijn dat je deze procedure vanwege bepaalde netwerkbeleidsi nstellingen niet kunt uitvoeren.
Neem in dat geval contact op met je Netwerk Administrator.

Wanneer dit proces is voltooid raden we je aan je computer te herstarten.

Hierna wil ik je vragen om Windows Live Messenger schoon te installeren.
- Om Messenger schoon te installeren verzoeken we je de volgende stappen uit te voeren:
1. Verwijder Messenger van je computer.

a. Klik met de rechtermuisknop rechtsonder in de taakbalk op het Messenger icoontje en klik op "Afmelden."
b. Klik op "Start", "Uitvoeren", type "appwiz.cpl" in en druk op ENTER.
c. Selecteer, in de lijst van de programmas die zijn geinstalleerd, "MSN Messenger" of "Windows Live Messenger" en klik op "Verwijderen"
d. Als je wordt gevraagd om te bevestigen of je het programma echt wilt verwijderen klik je op "Ja".

2. Verwijder de tijdelijke bestanden en mappen van je computer:
a. Klik op "Start", "Uitvoeren", voer "cleanmgr" in en druk op ENTER
b. Wanneer het gevraagd wordt klik je op "C:" in de lijst "Selecteer welke schijf je wilt schoonmaken" en klik op "OK".

Let op :
- Als je de harde schijf hebt gepartitioneerd, zal het programma CleanMgr je vragen om een schijf te selecteren
- Het programma Schrijfopruiming geeft weer hoeveel schijfruimte vrijgemaakt kan worden.
- Dit proces kan enkele minuten duren.

c. Zorg er voor dat in het tabblad "Schijfopruiming" de volgende opties zijn geselecteerd en verzeker jezelf ervan dat GEEN andere opties zijn geselecteerd:
- Gedownloadde programma bestanden
- Tijdelijke Internet bestanden
- Tijdelijke bestanden
- Tijdelijke Offline bestanden
- Offline bestanden

d. Klik tweemaal op "OK".

3. Download Messenger handmatig:
a. Start Internet Explorer
b. Ga naar http://get.live.com/messenger/overview
c. Klik "Gratis downloaden".
d: In de scherm van de "Beveiligingswaarschuwing" klik je op "Opslaan" en selecteer je vervolgens de map waar je het Messenger Setup bestand wilt opslaan.

4. Installeer Windows Live Messenger
a. Ga naar het Messenger Setup bestand die je hebt opgeslagen in stap 3-d. Windows Live Messenger gebruikt Install_Messenger.exe.
b. Dubbel-klik het Messenger Setup bestand voor jouw besturingssyteem.
c. Volg de stappen in de Wizard om Messenger te installeren.

Ik weet het, het is een heeeeeel lang verhaal, maar bij mij heeft het gewerkt. De moeite waard om uit te proberen!
Succes! Ik hoop op goede reacties... d:)b
d:)b Groetjes Carin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, het is te mooi om waar te zijn, maar bij mij werkt het na het uitvoeren van al die handelingen nog steeds niet :(

Ik blijf die vervelende melding krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, nu heb ik die handeling weer uitgevoerd die ik hier eerder boven heb beschreven en plotseling doet msn het weer. Schiet mij maar lek, maar ik ben blij dat het voorlopig weer even werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Bravo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2023
MSN werkt van geen meter hier, stappen gevolgt en diverse vastlopers dat hij 10 seconden niet reageert en dan weer verder gaat. Bij 7.5 was er geen enkel probleem en draaide 100% stabiel. Hoop dat er gauw een betere versie uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij draait het nog steeds. Hopelijk is het probleem nu definitief uit de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Ik kan in ieder geval vertellen dat Trillian Pro nog steeds perfect werkt op Vista. Ik heb contacten op AIM (wat zo'n beetje half Amerika gebruikt ipv MSN), MSN en Yahoo Messenger (ook populair in de VS).

Gebruikt niet veel geheugen, en biedt dezelfde functionaliteit als de andere messengers.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net Vista (Business) geinstalleerd en bovenstaande problematiek ondervonden, echter niet kunnen oplossen uit de diverse topics hier op Got en elders.

In mijn geval lag het niet aan Messenger 8.1, Vista of aan de PC, maar aan de firewall |:( (een Sonicwall TZ170), zie http://thorprojects.com/blog/archive/2006/11/30/604.aspx. Deze heeft "onboard" Messenger-ondersteuning, echter deze dient UITgeschakeld te worden. M.a.w. check evt. je firewall (uPNP om maar iets te noemen).

MSN 8.1 en Vista werkt dus wel (uiteindelijk)...

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:40
Ik draai nou zelf ook Vista ( met XP dual boot ) want ik had nogal wat probleempjes met mn modem driver ( Usb modem van Speedtouch :L ) Deze problemen zijn inmiddels opgelost en he t werkt nou naar behoren

Maar ook ik heb een probleempje met MSN. MSN is geïnstalleerd en heeft daarbij geen foutmeldingen gegeven. Maar zodra ik hem dubbelklik ( opstart dus ) krijg ik even het "zandlopertje" te zien, en daarna niks meer. Hij doet dan niks meer met MSN, maar verder kan ik gewoon alles doen. Ook komt er wel een Messenger proces bij in taakbeheer. Iedere keer als ik dubbelklik krijg ik een extra proces

Ik heb hem al verschillende keren opnieuw geïnstalleerd, met Plus addon, zonder
WLM 8.1, WLM 8.0

Allemaal zonder resultaat.
Weet iemand van jullie hier wat het is ( Met DEP heeft het niks te maken in ieder geval )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee,het is probleem is weer terug. Elke keer als ik mijn laptop heb uitgezet en daarna weer opstart krijg ik de melding opnieuw. Nu moet ik elke keer die handeling van Microsoft zelf uitvoeren om msn weer aan de praat te krijgen. Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 06:25
zwAf schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:02:
Ik draai nou zelf ook Vista ( met XP dual boot ) want ik had nogal wat probleempjes met mn modem driver ( Usb modem van Speedtouch :L ) Deze problemen zijn inmiddels opgelost en he t werkt nou naar behoren

Maar ook ik heb een probleempje met MSN. MSN is geïnstalleerd en heeft daarbij geen foutmeldingen gegeven. Maar zodra ik hem dubbelklik ( opstart dus ) krijg ik even het "zandlopertje" te zien, en daarna niks meer. Hij doet dan niks meer met MSN, maar verder kan ik gewoon alles doen. Ook komt er wel een Messenger proces bij in taakbeheer. Iedere keer als ik dubbelklik krijg ik een extra proces

Ik heb hem al verschillende keren opnieuw geïnstalleerd, met Plus addon, zonder
WLM 8.1, WLM 8.0

Allemaal zonder resultaat.
Weet iemand van jullie hier wat het is ( Met DEP heeft het niks te maken in ieder geval )
Hier dus exact hetzelfde probleem, hier draait een legale home premium en messenger aan de praat krijgen is niet mogelijk.
Hij staat wel in taakbeheer maar tevoorschijn komen doet ie niet, afsluiten via taakbeheer kan ook niet.
Vermoeiend dit gedoe zeg....... nog geen definitieve oplossing ergens ?

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hier krijg ik het ook niet aan de praat, dus heb ik Gaim er maar op gezet. Dat werkt tenminste wel.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
Ik was al bang dat ik de enige met het probleem zou zijn, zou mooi zijn als er iemand of iets komt met een oplossing, klasgenoot van me draait het perfect, en zo zijn er vast meer mensen bij wie het wel werkt. MSN is op dit moment het enige probleem bij mij, dus een oplossing zou ik zeer op prijs stellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt "Catootje''
enuh, welkom op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:53
zwAf schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:02:
Ik heb precies dit probleem. Messenger staat wel als proces, nieuwe opstarten geeft extra processen in de taskmanager. De eerste die start kan ik ook niet meer afsluiten.

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 06:25
Ik krijg overigens ook messenger niet verwijder van het systeem. Ook opstarten in veilige modus bied geen soelaas.
Je moet hem echt verwijderen via het configuratiescherm en vervolgens kiezen voor "wijzigen"
Nadat ik dat gedaan heb hangt het gehele systeem bij het afsluiten en is een "harde reboot" nodig.
Ik heb overigens een oudere versie geinstalleerd ( 8.0) en die werkt tot nu toe wel.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
Ik heb een oplossingkje gevonden:

1. start vista normaal op
2. Start MSN op ( wat ie dus niet doet, maar dat maakt nie uit )
3. Ga in Sluimerstand ( Het slotje in je startmenu )
4. Ga terug naar vista, en maak verbinding met je internet
5. MSN zal nu al in je scherm zijn verschenen. Hij doet het nu wel

Dit moet je ( volgens mij ) wel iedere keer doen.
Ik hoop iig dat er een normale(re) oplossing is/komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
zwAf schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 10:23:

Waarom installeer je dan niet gewoon een alternatieve messenger die het wel meteen doet in plaats van dit soort rare omwegen? :?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
Omdat:

Trillian: Werkt, maar is niet fijn
GAIM: Werkt niet ( zodra ik wil inloggen, geeft vista aan "dat ie niet meer werkt ")
en de rest ben ik zo nog niet tegengekomen, maar 90% van de tijd zit ik gewoon op xp ;)

Verwijderd

zwAf schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 10:23:

Deze oplossing werkt wél. Wat is eigenlijk het verschil tussen de sluimerstand en je laptop helemaal uitzetten? Volgens mij gaat de laptop in het geval van de sluimerstand na een tijdje ook helemaal uit en verbruikt hij ook geen stroom.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:17:

Dan werkt hij ook!
Ik kan ook niet op de gewone manier op msn.
Nu heb ik het ook op deze manier gedaan,via buroblad en uitvoeren als administrator, en dan lukt het wel.
Bedankt voor de tip, want het is toch balen als je net een nieuwe laptop hebt en je kan niet eens op msn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor deze Tip. Afgelopen zaterdag een acer 5102Wlmi aangeschaft met Vista. Tot op heden tevreden over het produkt. Ik kreeg alleen MSN niet werkend maar met deze tip is het gelukt.
_/-\o_
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:32:
[...]

Hier de handelingen die ik heb uitgevoerd. Hopelijk werkt het ook bij jou:

- Ga naar configuratiescherm
- Ga naar systeem
- Kies voor geavanceerde systeeminstellingen
- Klik op het tabblad geavanceerd en vervolgens op instellingen bij prestaties
- Kies voor het tabblad preventie van gegevensuitvoering
- Vink DEP voor alle programma's en services inschakelen aan
- Kies toevoegen
- Vervolgens ga je via Program Data, Microsoft, Windows, Menu Start naar Programma's.
- In dat rijtje staat als het goed is Windows Live Messenger. Klik dat aan en vervolgens op openen.

Als het goed is, is het probleem dan verholpen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer terug bij af. Ik kan Windows Live Messenger niet meer aan de praat krijgen. Ik blijf de vervelende DEP-melding krijgen. Zit er over te denken om die hele laptop maar terug te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 10:28
De oplossing die bij mijn Acer-laptop werkte (had ook problemen met windows live messenger en DEP); zoek via C:\Program Files\ naar windows live messenger exe en ga vervolgens naar eigenschappen en vink uitvoeren als administrator aan. Dit heeft het voor mij opgelost:).

Better, Best, Bendtner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jantje88 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 13:34:
De oplossing die bij mijn Acer-laptop werkte (had ook problemen met windows live messenger en DEP); zoek via C:\Program Files\ naar windows live messenger exe en ga vervolgens naar eigenschappen en vink uitvoeren als administrator aan. Dit heeft het voor mij opgelost:).
Yep, het werkt bij mij ook. Eindelijk! Ik heb nu wel een ander probleempje. Niet heel erg, maar het valt wel op. Nu ik Windows Live Messenger als administrator uitvoer, kan ik niet meer laten zien naar welke nummers ik luister in Windows Media Player. Dat kon ik hier voor dus wel. Wat kan ik doen om dit wel weer het geval te laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Run as administrator werkt wel bij mij ... echt raar joh vista , ff wenne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik heb een hele simpele oplossing gevonden.
Ga naar de map waar MSN geinstalleerd staat.
Meestal is dit:
C:\Program Files\MSN Messenger

Klik met de rechter muisknop op de executable van MSN.
Ga naar het tabblad Compatibiliteit (leuk woord voor Scrabble)
Stel bij compatibiliteitsmodus in Windows XP SP2
En bij Bevoegdsheidniveau Dit programma als administrator uitvoeren.
Klaar is kees!
Bij mij werkt dit als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Hier hetzelfde probleem, start WILM op, process komt erbij (en er staat er bij opstarten al 1tje die niet weggaatg met End Task), niks helpt, DEP niet, Run as niet, hierboven niet :S

Misschien DEP zo eens uitzetten als m'n display driver klaar is met downen. Toch bedankt voor alle suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:53
Zelfde probleem hier:
msnmsgr.exe draait als proces, geen WLM te vinden. Alleen slaapstand -> uit slaapstand zorgt ervoor dat WLM zichtbaar wordt.

Ik heb al diverse keren gezocht met google naar mensen met hetzelfde probleem. Geen enkel resultaat dat een fatsoenlijke oplossing biedt.

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, bij mij werk ie dan ook als administrator. Dacht eerst dat het de firewall was, maar dat was het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
oh als goed is als je hem als admindraait en je geeft bij security SYSTEM, FULL ACCES, dan blockt Windows Defender em niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Thanks voor de tips, had er vandaag dus ook last van. Ik kon hem ook niet runnen als Administrator, nadat ik msnmsgr.exe in de DEP lijst had gezet en in sluimermodus ging starte MSN dus wel op en kon ik bij de executable ook aanpassen dat deze in WinXP SP2 compatible mode moest draaien + gebruikers volledig beheer erover geven :)
Lijkt wel alsof dit alleen maar voorkomt bij laptops? (heb er op mijn desktop geen last van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 22:18
Hier nog 1, desktop geen probleem, laptop geeft gezeur 8)7

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had ook al deze problemen met mijn niuewe acer.
gezocht gezocht gezocht en uiteindelijk is het toch gelukt om msn aan de praat te krijgen.
ik heb bij configuratie scherm -> firewall -> instellingen wijzigen -> uitzonderingen -> en dan de selectie vakjes uitschakelen bij msn vakjes.

misschien dat ik hier mensen mee help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Wat een drama zeg dat MSN. Ik heb precies hetzelfde als jullie, alleen dan met een desktop Business editie... Alle bovenstaande dingen geprobeerd, maar geen die wou helpen. Iemand anders nog een idee hoe het probleem is op te lossen? |:(

Ik ben er achter gekomen dat ik met een Hotmail account prima kan inloggen alleen met Gmail werkt het niet... ook op me Vista laptop wilt het niet werken. Erg vreemd allemaal dit..

[ Voor 39% gewijzigd door Kickasz op 26-04-2007 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Nouja bij mij werkt Live messenger ook al een tijdje niet meer, start gewoon niet meer op bij Windows.. er draait dan wel een proces, maar geen Live messenger.
Laptop in sluimerstand zetten en dan weer aan werkt nog wel gewoon, dan komt in een keer Live messenger weer tevoorschijn, En kan ik het gewoon normaal gebruiken. Heb DEP helemaal uitgeschakeld (AlwaysOff), maar daar ligt het dus blijkbaar niet aan.
Iets zal Live messenger wel blokkeren om door te starten op de een of andere manier.

@Kicksasz, wat krijg je met je gmail account voor melding te zien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-08 19:50

InSanex

serenity now!

Ik heb hier ook nogal wat lopen pielen met dit probleem op , jawel, een acer 5102wlmi.
Echter ligt hier zeker niet de Acer software in de weg, zit namelijk een nieuwe schijf in met een Vista ultimate dsp.
Messenger 8.1 wou het maar niet doen, oudere versie gedl't , en jawel, prima werken!
Vervelend alleen dat hij blijft miepen over een nieuwe versie, maarja, het functioneert tenminste!
Wat ik me op dit moment afvraag, hoe het nu werkt bij de meesten in dit topic...?

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij hetzelfde probleem.

Hit en miss met MSN 8.x series. Op mijn nieuwe PC geen verbinding.
Op mijn oude PC (windows XP) en laptop (Vista) geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Nu ik dit topic weer zie zal ik gelijk melden waar het bij mij aan lag.

Het lag aan de ingebouwde Bison webcam, uitschakelen in apparaatbeheer was voldoende. :)
Misschien dat andere mensen hier wat aan hebben.

Verwijderd

Zelfde probleem op een desktop
Alle bovenstaande suggesties geprobeerd
Geen succes helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Heb hier ook een ACER laptop met ingebouwde Bison webcam, en nu heb ik deze uitgeschakeld en het is ongelooflijk MSN werkt weer met Vista!! Thanks voor de tip!! _/-\o_
Ik zal zo die ingebouwde Bison webcam weer inschakelen en eens kijken of MSN blijft werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Br@m schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:40:
Heb hier ook een ACER laptop met ingebouwde Bison webcam, en nu heb ik deze uitgeschakeld en het is ongelooflijk MSN werkt weer met Vista!! Thanks voor de tip!! _/-\o_
Ik zal zo die ingebouwde Bison webcam weer inschakelen en eens kijken of MSN blijft werken...
Er zijn wel ergens nieuwe drivers voor te vinden, gewoon even googlen :)
Ik gebruik die webcam toch nooit, dus laat ik hem lekker uitgeschakeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58
Dat zal denk ik niet lukken. Die drivers daarvan zijn brak. Iemand nog gelukt om hem uberhaupt beeld te laten geven in Vista?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Ik heb het geprobeerd, ook met Vista drivers, maar helaas. Dan maar geen Cam. Gebruik ik toch nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Sorry voor de kick, maar ik heb mijn Orbicam van mijn Acer 5100 laptop werkend met WindowsLive messenger.

Ik heb het volgende gedaan:

Zorg eerst dat je de juiste Vista drivers hebt voor je laptop via de ACER website

1: De installatie van de originele drivers ongedaan gemaakt
2: Als je na het opnieuw opstarten de vraag krijgt drivers bij werken dan niet doen.
3: Ga dan naar [apparaat beheer] en [overige apparaten] en kies daar voor de [USB2 cam]
4: Kies dan voor [drivers bijwerken] en kies voor [zelf kiezen op computer] en ga dan naar de map waar je de drivers hebt uitgepakt.
5: Dan worden de drivers geïnstalleerd die van ACER zelf zijn. Doe je bovenstaand niet dan wordt steeds de drivers van Vista zelf gekozen en die werken niet!

Succes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InSanex schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 21:25:
Ik heb hier ook nogal wat lopen pielen met dit probleem op , jawel, een acer 5102wlmi.
Echter ligt hier zeker niet de Acer software in de weg, zit namelijk een nieuwe schijf in met een Vista ultimate dsp.
Messenger 8.1 wou het maar niet doen, oudere versie gedl't , en jawel, prima werken!
Vervelend alleen dat hij blijft miepen over een nieuwe versie, maarja, het functioneert tenminste!
Wat ik me op dit moment afvraag, hoe het nu werkt bij de meesten in dit topic...?
ik heb zelf een asus laptop en ik heb ook t zelfde probleem hier.
Bij mij komt msn helemaal niet op als ik die aanklik en heb alles geprobeerd wat er allemaal voorgesteld wordt maar t lukt niet echt eigenlijk.

Ik heb dus nu de bovenstaande tip gevolgd en nu werkt t gelukkig wel.
Ik hou t ammel nog in de gaten met de stand van zaken.
Misscien komt er nog iemand met de juiste oplossing voor mij voor de nieuwste versie van msn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:29

dbzfan

Nee.

Toch raar dat dit niet bij alle mensen gebeurd met een laptop/webcam.. zelfs niet bij precies dezelfde typenummers en merken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 13:28

nIghtorius

Poef!

NoExecute (DEP) 100% uitschakelen in vista.

start een Opdrachtprompt als Administrator
en voer het volgende opdracht in:

BCDEDIT /set {current} nx AlwaysOff

herstart Vista en DEP moet dan volledig uitgeschakeld zijn.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

nIghtorius schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:13:
NoExecute (DEP) 100% uitschakelen in vista.

start een Opdrachtprompt als Administrator
en voer het volgende opdracht in:

BCDEDIT /set {current} nx AlwaysOff

herstart Vista en DEP moet dan volledig uitgeschakeld zijn.
Is volgens mij vaker genoemd in dit topic, maar werkt niet met het webcam probleem.. Dit is een hardware probleem en staat buiten DEP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tullius
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-06 23:22
om van die problemen af te komen kan je dit hier proberen:

- Click start
- Type: cmd
- Right-click cmd.exe when it appears under Applications
- Click Run As Administrator
- Type the following: netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled
- Press enter