DNS problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Eerst even een situatie schets:

Ik ben samen met een vriend van mij een nieuw hosting bedrijf begonnen, we hebben kort geleden onze eerste server opgehangen in de redbus.

Deze server moet een aantal services gaan draaien:

- DNS server voor onze domeinen
- webserver voor de domeinen (geregeld via CubePanel)

Nu hebben wij op onze server het domein aangemaakt waaronder wij bereikbaar zijn en meteen een A record aangemaakt voor <nameserver1>

Tevens hebben wij een 2e dns server van een kennis die wij mogen gebruiken totdat we een eigen 2e server hebben waar ook DNS op kan draaien (aangezien SIDN vereist dat er 2 dns servers zijn).

Zodra ik op SIDN.nl een DNS check doe met alle waardes, krijg ik netjes een antwoord dat alles in orde is:

>Info: name server looks correctly configured.
>Info: name server looks correctly configured.
>#### success

Echter, zodra ik bij onze registar de DNS wil wijzigen van ons domein zodat hij ook daadwerkelijk naar onze nieuwe server wijst, word dit geweigerd!

Na een aantal keer gemaild te hebben met onze registar kreeg ik de volgende mail van hem terug:

wat jij doet kan niet je gebruikt een glue record en een bestaande dns of je dient alles glue of alle dns servers niet op het nieuwe domein.

Ik weet alleen niet wat hij hiermee bedoelt... Kan iemand mij verder helpen?

• stumperd
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-07-2023
Als je door de sidn check heen komt moet je gewoon je domein verhuizen via sidn, je hebt dan helemaal niets meer met je oude registar te maken.

Wat betreft de glue records, lees http://www.dyndns.com/support/kb/archives/glue_records.html

[ Voor 105% gewijzigd door stumperd op 14-01-2007 15:16 ]

• Mishmash
stumperd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:01:
Als je door de sidn check heen komt moet je gewoon je domein verhuizen via sidn, je hebt dan helemaal niets meer met je oude registar te maken.
Mijn registar is www.domeinnaamreseller.nl en die blijft ook gewoon mijn registar. Op de site van SIDN heb ik alleen een dns check gedaan om te controleren of mijn dns goed staat ingesteld. Ik mag niks bij SIDN doen omdat ik zelf geen klasse A registar ben.

Mijn probleem is waarschijnlijk een fout geconfigureerde BIND config, ik weet alleen niet waar mijn fout zit...

Kan iemand mij vertellen wat een DNS Glue record is?

[ Voor 67% gewijzigd door Mishmash op 15-01-2007 22:32 ]

• stumperd
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-07-2023
Je kan bij www.domeinnaamreseller.nl aangeven of een dns clue in de dns wordt. Dit moet je uitschakelen.

• Mishmash
stumperd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:35:
Je kan bij www.domeinnaamreseller.nl aangeven of een dns clue in de dns wordt. Dit moet je uitschakelen.
Verklaar je nader... Ik heb dat namelijk voorheen ook al geprobeerd en dat had geen resultaat.

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 11:09

WeirdEye

Eindbaas

Ik heb wel een DNS probleem, maar niet hetzelfde als die van jou, kaap je topic ff..:P

Bij mij krijg ik de melding dat het domein niet gevonden kan worden, ik gebruik nu ubuntu als OS, wil straks fedora core 6. ik heb nu de file in /etc/bind/db.255 daar staat de file, kan iemand bevestigen of dit klopt??

dit is mijn config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
$ORIGIN .
$TTL 86400    ; 1 day
one-xs.nl.        IN SOA    ns1.one-xs.nl. jupiter.one-xs.nl. (
                2007011115 ; serial
                21600      ; refresh
                3600       ; retry
                604800     ; expire
                86400      ; minimum 
                )
            NS    ns1.transip.nl.
            NS    ns1.one-xs.nl.
            A    80.69.69.69
            A    217.121.82.205
            MX    10 one-xs.nl.

$ORIGIN one-xs.nl.
ftp            CNAME    one-xs.nl.
localhost        A    127.0.0.1
mail            A    217.121.82.205
ns1            A    217.121.82.205
www            CNAME    one-xs.nl.

De Error van SIDN:
** Summary: REJECTED one-xs.nl.
Some problems need to be fixed:
- Some of your name servers cannot be used (are broken).
** Full check report:
* primary name server "ns1.one-xs.nl." [BROKEN]
Broken: the name server does not know of domain "one-xs.nl."
* secondary name server "ns1.transip.nl."
Info: name server looks correctly configured.
#### fail

• Mishmash
Open jij je eigen topic eens met je dns problemen... Dit zijn hele andere problemen dan dat ik heb...

• Mishmash
Argh, ik blijf maar stoeien met die DNS. Ik heb nu de volgende dingen staan:

Nameserver1: master DNS op het hoofdIP met naam: <nameserver1>
Nameserver2: slave dns met het ip en de naam van de dns van mijn kennis
Domein: aangemaakt met de naam <domeinnaam>

Als ik nu een dns wijziging wil doen bij www.domeinnaamreseller.nl krijg ik de volgende foutmelding terug:

40055: Domein, Nameserver en Ip-adressen combinatie ongeldig

Ik snap alleen echt niet meer wat ze hiermee bedoelen :S iemand anders misschien wel?

[ Voor 4% gewijzigd door Mishmash op 15-01-2007 22:32 ]

• Mishmash
Het is gelukt :D blijkbaar stond er bij die kennis van mij iets verkeerd ingesteld. Alles is aangepast en nu kunnen we eindelijk beginnen :D

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Misschien een heel raar idee, maar is het geen plan om je domeinnaam uit je startpost te halen?

Als je klanten straks op jouw bedrijfsnaam googelen en dit topic zien, heb je best kans dat dat ze afschrikt.

• Mishmash
real-doc schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:03:
Misschien een heel raar idee, maar is het geen plan om je domeinnaam uit je startpost te halen?

Als je klanten straks op jouw bedrijfsnaam googelen en dit topic zien, heb je best kans dat dat ze afschrikt.
Je hebt helemaal gelijk! dank je wel voor de tip!
Pagina: 1