[C#] .net 2.0 project compileren naar 1.1

Pagina: 1
Acties:

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-12 17:16
Heb een kleine app geschreven in C# en deze wordt door VS2005 automatisch gecompileerd naar de .net2.0 CLR. Probleem is dat deze app bedoeld is voor op mijn USB-stick en .net 2.0 nog niet in de windows update zit, maar .net 1.1 wel.

Is het nu dus mogelijk om mijn project dusdanig aan te passen dat ik deze naar .net 1.1 kan compileren, hopende dat alle meuk die ik heb gebruikt ook al ondersteund worden door .net 1.1 :)

Read the code, write the code, be the code!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
1.1 en 2.0 zijn niet zonder meer compatible. Je kan .NET 1.1 installeren en dan handmatig compilen via de command-line (de compiler exe heet csc.exe).

Of je van compiler kan switchen in VS .NET 2005 weet ik niet.

[ Voor 6% gewijzigd door TweakerNummer op 14-01-2007 14:23 ]

Verwijderd

Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar dit zou moeten werken:

http://www.codeplex.com/Wiki/View.aspx?ProjectName=MSBee

Quote: "MSBuild Extras – Toolkit for .NET 1.1 “MSBee” is an addition to MSBuild that allows developers to build managed applications using Visual Studio 2005 projects that target .NET 1.1"

Let wel: dingen als generics e.d. kun je dus NIET gebruiken, die begrijpt de 1.1 compiler immers niet

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Zorg er gewoon voor dat je applicatie backwards compatible is met .NET 1.1, en als dat zo is, definieer dat dan ook in je config. file (supportedRuntime sectie).
(Zorg er dus maw voor dat je niets van de nieuwe .NET 2.0 features gebruikt (generics, partial classes [dit zal al een probleem zijn, aangezien windows forms in .NET 2.0 afaik al direct als partial classes gedefinieerd worden], etc... )

Eigenlijk had je deze bedenking dus eerst moeten maken, vooraleer je begon te programmeren. ;)

https://fgheysels.github.io/

• wackmaniac
Gebruik geen WinForms, is een applicatie die in de Systray gaat hangen. :) En ik had er inderdaad over moeten nadenken, maar als je eenmaal een idee hebt, noujah, dan weet je het wel.

Ik zal jullie aandragingen eens doorlopen en kijken of ze werken. Weet een van jullie toevallig wanneer Bill en zijn vrienden .Net 2.0 in de Windows Update knallen?

Edit:
Das minder; ik maak gebruik van de ToolStripContextMenu en die is nieuw in .net 2.0. :) Vette pech dus!

[ Voor 31% gewijzigd door wackmaniac op 14-01-2007 15:19 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Weet een van jullie toevallig wanneer Bill en zijn vrienden .Net 2.0 in de Windows Update knallen?
Staat ie al, maar het is geen verplichte update, dus niemand haalt hem op. In Vista zit standaard .Net 3.0 (de runtime onderdelen) en die is wel backwards compatible naar 2.0.

[ Voor 25% gewijzigd door XWB op 14-01-2007 15:25 ]

March of the Eagles

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
die is wel backwards compatible naar 2.0.
Sterker zelfs, het is .NET 2.0 + WinFX (WPF, WCF, ... componenten)

https://fgheysels.github.io/

• wackmaniac
Hacku schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:23:
Staat ie al, maar het is geen verplichte update, dus niemand haalt hem op. In Vista zit standaard .Net 3.0 (de runtime onderdelen) en die is wel backwards compatible naar 2.0.
Wazig, heb gister de pc van mijn vriendin van een schone windows voorzien en ik heb alle updates laten ophalen, maar moest .net 2.0 nog handmatig ophalen.

Pagina: 1