Toon posts:

Nieuwe PC aanschaafen - max bedrag: 600

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe pc. Mijn oude heeft hier en daar wat probleempjes.
Nu heb ik hier en daar wel wat rondgekeken en wou toch via dit forum wat meer zekerheid en hulp opdoen. Mijn maximum bedrag ligt denk ik wel bij de 600 euro, maar hoe minder hoe beter.
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor interneten/downloaden, tekstbewerken en dat soort dingen. En af en toe een game zoals "The Godfather" "Scarface" Of "Medal Of Honor; Paccific Assault" zouden er ook nog wel redelijk op mogen draaien.

Wat ik nog heb liggen:
Videokaart: ATI Radeon 9700
HDD: 160 GB Western Digital
DVD Brander
En verder weinig bijzonders of echt van waarde.

Graag zou ik ook nog een beeldscherm erbij willen nemen. 17 inch zou goed zijn.

Nu heb ik wel enig idee van hardware maar als ik zelf een pc in elkaar zou moeten zetten blijf ik toch wel even haken. Ik heb bijvoorbeeld bij completer gekeken maar ik heb totaal geen idee welk type moederbord, koeler of processor ik moet kiezen.

En bij dynabite kwam ik deze pc tegen: https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=3403

En bij pcfastfood kwam ik deze pc tegen: http://www.pcfastfood.nl/...1881ec89644faa2ba6b091cce

Zou iemand mij hier advies over kunnen geven, of weet iemand misschien nog een leuk systeem ergens? Hartelijk bedankt voor jullie hulp alvast!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 11:27
Zou het niet slimmer zijn om zelf een pc samen te stellen en onderdelen te bestellen. Desnoods bij de desbetreffende winkel in elkaar laten zetten. Aangezien de 2 pc's die je daar ziet niet echt geweldig zijn. Een celeron D is echt TRAAG. En een amd sempron is ook niet echt geweldig.

Veder denk i kdat je je 9700 kaart ook niet meer kunt gebruiken aangezien die agp is en alle nieuwe pc's pci-e zijn.

Met de keuzes van moederbord proc enz kunnen wij je hier juist helpen.

Met 600 euro een pc inclusief tft komen we denk ik uit op een AMD athlon socket AM2, hier hoort dus ook ddr2 geheugen bij.

[ Voor 19% gewijzigd door dewil1990 op 14-01-2007 14:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
whiplash1990 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:19:
Zou het niet slimmer zijn om zelf een pc samen te stellen en onderdelen te bestellen. Desnoods bij de desbetreffende winkel in elkaar laten zetten. Aangezien de 2 pc's die je daar ziet niet echt geweldig zijn. Een celeron D is echt TRAAG. En een amd sempron is ook niet echt geweldig.

Veder denk i kdat je je 9700 kaart ook niet meer kunt gebruiken aangezien die agp is en alle nieuwe pc's pci-e zijn.

Met de keuzes van moederbord proc enz kunnen wij je hier juist helpen.

Met 600 euro een pc inclusief tft komen we denk ik uit op een AMD athlon socket AM2, hier hoort dus ook ddr2 geheugen bij.
En daarom vraag ik dus ook hulp ;). Heb geen idee wat voor moederbord, processor of koeler. En heb geen idee wat ik moet denken bij een Socket AM2 en ddr2 geheugen. Op welke site bijvoorbeeld kan ik zelf goed een pc in elkaar zetten? ben zelf bij completer uitgekomen als de goedkoopste maar kan er ook flink naast zitten

• dewil1990
Ok ik zal zo eventjes een voorbeeldje posten, MOMENTJE :P maar ik denk wel dat het moeilijk gaat worden om een pc inclusief een tft monitor te krijgen voor 600 euro. Moet wel te doen zijn om tekst enz te verwerken, maar niet om DIE-hard te gamen.

Ok
je hdd kunnen we nog wel gebruiken en je dvd brander ook.

Voeding en kast 7913 Antec NSK4400, Zilver, zwart € 70,82 € 70,82

processor AMD Athlon 64, 3800+, Socket AM2, Boxed € 96,41

Geheugen Corsair TWIN2X1024-5400C4, 1024 MB, DDR2, PC5400, 675 MHz, 2 x € 102,45

Videokaart Asus EN7600GS SILENT/HTD, 256 MB, DDR2, PCI Express x16 € 97,54

Moederbord Asus M2N € 70,82

en monitor
BenQ FP71G+, 17 inch, Zilver, zwart € 170,99 € 170,99

Totaal € 609,03

Voor jou eisen kun je ook een wat mindere processor nemen maar zo weet je zeker dat het systeem weer een aantal jaren mee kan, hij draait ook windows vista. Hij kan natuurlijk ook wel een goedkopere pc nemen, maar dan gaat die niet zo lang mee en kan hij waarschijnlijk ook niet echt lekker windows vista draaien.

[ Voor 78% gewijzigd door dewil1990 op 14-01-2007 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
whiplash1990 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:27:
Ok ik zal zo eventjes een voorbeeldje posten, MOMENTJE :P maar ik denk wel dat het moeilijk gaat worden om een pc inclusief een tft monitor te krijgen voor 600 euro. Moet wel te doen zijn om tekst enz te verwerken, maar niet om DIE-hard te gamen.
Die hard te gamen is totaal ook niet nodig. Maar met mijn 512 MB geheugen en AMD Athlon 1900+ en ATI 9700 kan ik al mijn genoemde games wel spelen....en ga er eigenlijk niet van het dat mijn nieuwe pc slechter word :P.

Eventueel kan het beeldscherm nog wachter. Ik heb nog een 19 inch staan alleen deze is niet plat. EN ik heb nog een 15 inch staan uit 1998...zou het beeld hierop een stuk slechter zijn of ligt dit aan de videokaart?

Ik ben ook het volgende systeem tegengekomen, of is dit ook niet veel soeps?
http://www.hardware.info/pcadvice/bpifaZtqag/viewconfig/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 14:35 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:54
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:31:
[...]

Die hard te gamen is totaal ook niet nodig. Maar met mijn 512 MB geheugen en AMD Athlon 1900+ en ATI 9700 kan ik al mijn genoemde games wel spelen....en ga er eigenlijk niet van het dat mijn nieuwe pc slechter word :P.

Eventueel kan het beeldscherm nog wachter. Ik heb nog een 19 inch staan alleen deze is niet plat. EN ik heb nog een 15 inch staan uit 1998...zou het beeld hierop een stuk slechter zijn of ligt dit aan de videokaart?
Wat voor problemen zijn er met je oude pc? Anders zou ik er een Athlon XP 2600+ inhangen in combinatie met een een upgrade naar 1GB intern geheugen. Beide componenten zijn 2ehands goed te krijgen. En de rest van het geld zet je appart zodat je verder kan sparen.

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:26
Zowiezo als je naar sam2 gaat heb je nog een probleem pci-e ? Dus die 9700 kun je ook wel vergeten mee te nemen. Sempron is niet slecht het is een budget proc, dat houd dus in dat hij perfect geschikt is voor tekst bewerken, interneten, e-mailen. Waarom zou je meer geld uitgeven aan een zwaardere proc als je toch simpele dingen er mee doet?

Verwijderd

Topicstarter
Ricardo87 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:35:
[...]

Wat voor problemen zijn er met je oude pc? Anders zou ik er een Athlon XP 2600+ inhangen in combinatie met een een upgrade naar 1GB intern geheugen. Beide componenten zijn 2ehands goed te krijgen. En de rest van het geld zet je appart zodat je verder kan sparen.
Moederbord kappot. En het is zo in zo een oud moederbord (2002) dus een Athlon XP 2600+ kan er hoogstwaarscheinlijk niet bij.

Verwijderd

Topicstarter
rafler schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:36:
Zowiezo als je naar sam2 gaat heb je nog een probleem pci-e ? Dus die 9700 kun je ook wel vergeten mee te nemen. Sempron is niet slecht het is een budget proc, dat houd dus in dat hij perfect geschikt is voor tekst bewerken, interneten, e-mailen. Waarom zou je meer geld uitgeven aan een zwaardere proc als je toch simpele dingen er mee doet?
Af en toe even "The Godfather" spelen zou wel moeten kunnen toch? (A)

Verwijderd

Topicstarter
whiplash1990 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:27:

Ok
je hdd kunnen we nog wel gebruiken en je dvd brander ook.

product nr Product stukprijs aantal Subtotaal levertijd (verwacht)
7913 Antec NSK4400, Zilver, zwart € 70,82 € 70,82
Verwachte levertijd : 2-3 dagen,

* verwijder
processor AMD Athlon 64, 3800+, Socket AM2, Boxed € 96,41

Geheugen Corsair TWIN2X1024-5400C4, 1024 MB, DDR2, PC5400, 675 MHz, 2 x € 102,45

Videokaart Asus EN7600GS SILENT/HTD, 256 MB, DDR2, PCI Express x16 € 97,54

Moederbord Asus M2N € 70,82

en monitor
BenQ FP71G+, 17 inch, Zilver, zwart € 170,99 € 170,99

Totaal € 609,03
Uhm...nu moet ik toch even denken :P. Waarom precies dit allemaal? 8)7

• rafler
Ja moet lukken, celerom ben ik idd ook niet zo gek op. Maar de sempron is gewoon een budget proc, voor het simpele werk maar dat is ook te zien aan het bedrag wat je ervoor betaalt :).

Ik zou ook je post gewoon editen inplaats van 3 achter elkaar, anders vinden de mensen het niet leuk. :+

[ Voor 22% gewijzigd door rafler op 14-01-2007 14:41 ]

• dewil1990
Sorrie ik zal eventjes uitleg geven.

De processor is snel genoeg het is wel dual core maargoed.
Het moederbord is simpel maar er zit genoeg op, je gaat niet overclocken enz en de prijs is wel een plus punt.

Geheugen 1gb ddr2 je hebt ddr2 geheugen nodig en 1gb past in je budjet.

De videokaart is passief gekoeld dus stil, Ik weet niet of de niet passief gekoelde kaart goedkoper is anders kun je die nemen. Het is een goede kaart past in je budget en draait ook redelijk games.

Kast en voeding van antec, er zit een goede voeding in van 380Watt dat is genoeg voor het systeem.

Dit systeem draait vista zeker weten. Je kan er lang mee vooruit met jou eissen.

• rafler
Waar heeft hij dual core voor nodig dan ? Hij gaat heele simpele dingen ermee doen + zijn spellen ondersteunen het niet. Beetje interneten, downloaden, e-mailen zie ik nou niet echt de nut van in om dual core te kopen?

Verwijderd

Topicstarter
whiplash1990 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:45:
Sorrie ik zal eventjes uitleg geven.

De processor is snel genoeg het is wel dual core maargoed.
Het moederbord is simpel maar er zit genoeg op, je gaat niet overclocken enz en de prijs is wel een plus punt.

Geheugen 1gb ddr2 je hebt ddr2 geheugen nodig en 1gb past in je budjet.

De videokaart is passief gekoeld dus stil, Ik weet niet of de niet passief gekoelde kaart goedkoper is anders kun je die nemen. Het is een goede kaart past in je budget en draait ook redelijk games.

Kast en voeding van antec, er zit een goede voeding in van 380Watt dat is genoeg voor het systeem.

Dit systeem draait vista zeker weten. Je kan er lang mee vooruit met jou eissen.
En wat houd dual core in? Waarom heb ik ddr2 geheugen nodig? Wat versta je onder "redelijke games"? zomaar weer wat vraagjes. O-)

• rafler
DDR2 dat is het type geheugen dat past dus alleen in combinatie met de processors van deze tijd. Dual core houd stiekem 2 processors in. Maar dat is het niet je kunt 2 dingen tegelijk doen, maar jij gaat daar never gebruik van maken. Dus ik vind het zonde om zoiets aan te schaffe met zo een budget.

• dewil1990
Dual core is dat je processor 2cores heeft, dat zijn zeg maar 2processors in 1 simpel gezegt. Zo kun je je taken verdelen over de 2 cores. Maar dat heb jij waarschijnlijk niet nodig. ga je geen gebruik van maken.

Redelijk games, is de games die jij noemt draait hij makkelijk.

En je hebt ddr2 geheugen nodig, omdat het moederbord alleen ddr2 geheugen ondersteund.

[ Voor 10% gewijzigd door dewil1990 op 14-01-2007 14:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
En is het niet goedkoper of beter dan om een NIET dual core processor aan te schaffen?

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Afbeeldingslocatie: http://www.onlinebouwmarkt.nl/winkel/images/Stanley%20schaaf.jpg

I don't like facts. They have a liberal bias.

• dewil1990
dat heeft hij nu toch ook niet een 3800+ is geen dual core een X2 3800+ is een dual core. Maar dat is dit dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
whiplash1990 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:57:
dat heeft hij nu toch ook niet een 3800+ is geen dual core een X2 3800+ is een dual core. Maar dat is dit dus niet.
Klopt inderdaad. En zijn er ook veel ander mogelijkheden, of is dit de meest mogelijke oplissing. Ik bedoel maar...volgens mij zijn er honderden mogelijkheden voor mij? 8)

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:25

ultimateharry

Team Slayer:-)

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:55:
En is het niet goedkoper of beter dan om een NIET dual core processor aan te schaffen?
Vind dat Whiplash1990 een hele nette voorzet heeft gedaan. Hij geeft hierbij ook aan dat deze setup een tijd mee kan, ook met het oog op Vista.

Vista heeft zeker niet perse dual-core nodig, maar wellicht wil je in de toekomst spellen spelen die wel dual-core optimized zijn.

Het is altijd lastig om op basis van je huidige PC met beperkte mogelijkheden je wensen voor een nieuwe PC goed in te schatten.

Verwijderd

Topicstarter
ultimateharry schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:06:
[...]

Vind dat Whiplash1990 een hele nette voorzet heeft gedaan. Hij geeft hierbij ook aan dat deze setup een tijd mee kan, ook met het oog op Vista.

Vista heeft zeker niet perse dual-core nodig, maar wellicht wil je in de toekomst spellen spelen die wel dual-core optimized zijn.

Het is altijd lastig om op basis van je huidige PC met beperkte mogelijkheden je wensen voor een nieuwe PC goed in te schatten.
Maar wat is dat het grote voordeel van Dual Core...dat zegt mij nog steeds niet veel 8)7

En waar kan ik de bovengenoemde artikelen bestellen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 15:17 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:12:
[...]

Maar wat is dat het grote voordeel van Dual Core...dat zegt mij nog steeds niet veel 8)7
Je hebt een CPU met Single Core, dus 1 processor in de CPU, en je hebt Dual Core, dus 2 processoren. Heb je software die daarmee overweg kan, zal die beide cores gebruiken. Heb je geen software die er mee overweg kan, is het voordeel dat een proces nooit beide core's naar 100% kunnen trekken. Dus je systeem blijft prima werkbaar als je een zware taak uitvoert die geen Dual Core ondersteund. Beetje vergelijkbaar met Hyper Threading of Dual Processor (of quad).
Ik een winkel.. :P

Kijk eens naar de Pricewatch

[ Voor 13% gewijzigd door RaZ op 14-01-2007 15:24 ]

Ey!! Macarena \o/

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:12:
[...]

Men verwacht hier wel een beetje eigen inzet he ;) Zaken zoals dual core zijn prima op te zoeken via google of een wiki. Hier als opzetje een nederlandse wiki.

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:22:
[...]

Je hebt een CPU met Single Core, dus 1 processor in de CPU, en je hebt Dual Core, dus 2 processoren. Heb je software die daarmee overweg kan, zal die beide cores gebruiken. Heb je geen software die er mee overweg kan, is het voordeel dat een proces nooit beide core's naar 100% kunnen trekken. Dus je systeem blijft prima werkbaar als je een zware taak uitvoert die geen Dual Core ondersteund. Beetje vergelijkbaar met Hyper Threading of Dual Processor (of quad).
Dat maakt alles nog eens een stuk duidelijker :D.
Zou iemand mij een of de site kunnen geven waar ik deze producten vandaan kan halen? Ik heb overgins wel al een computer kast staat, is het mogelijk dat de processor al op het moederbord word geplaats en voor een deel aangesloten word zodat ik dan gewoon mijn moederbord in mijn oude kast kan plaatsen? Of is het zo dat er dan meer bij komt kijken?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:25:
[...]

Dat maakt alles nog eens een stuk duidelijker :D.
Zou iemand mij een of de site kunnen geven waar ik deze producten vandaan kan halen?
Zie de edit van m'n vorige bericht. Dit zijn overigens dingen die je zonder te vragen gewoon zelf kan vinden. GoT is geen helpdesk. Kom je er niet uit na je eigen zoektocht, vraag maar raak.
Ik heb overgins wel al een computer kast staat, is het mogelijk dat de processor al op het moederbord word geplaats en voor een deel aangesloten word zodat ik dan gewoon mijn moederbord in mijn oude kast kan plaatsen? Of is het zo dat er dan meer bij komt kijken?
Dat ligt eraan wat voor kast het is. Een kast van 10 jaar oud, is niet bruikbaar. Ook heeft de voeding een cruciale waarde. Dat ding moet je power wel kunnen leveren. Alleen kunnen wij daar weinig over zeggen dat jij een 'oude kast' nog hebt staan. Dan is het handig merk & type en de voeding te weten om daar over te adviseren.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even hier en daar rondgekeken en ben op www.azerty.nl dankzij jullie hier op het volgende neer gekomen:

Moederbord: Asus M2N (nForce430) € 70,82
Processor: AMD Athlon 64, 3800+, Socket AM2, Boxed € 96,41
Geheugen: Corsair TWIN2X1024-5400C4, 1024 MB, DDR2, PC5400, 675 MHz, 2 x € 102,45
Videokaart: Asus EN7600GS SILENT/HTD, 256 MB, DDR2, PCI Express x16 € 97,54
Behuizing: Antec NSK4400, Zilver, zwart € 70,82

Totaal bedrag: 438,04 euro

Een Western Digital Harde schijf (160 GB) heb ik al en een dvd speler/brander. Beeldscherm heb ik evt. ook al tot mijn beschikking.

Zoals al eerder gezegd dus moet de pc bruikbaar zijn voor: veel internetten/msn-en/e-mailen, tekstbewerken, filmpje kijken en af en toe eens "Scarface", The Godfather, Of Medal Of Honor Pacific Assault spelen.

Iemand nog op of aanmerkingen?

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:13

rapture

Zelfs daar netwerken?

ff zien of ik een Core 2 Duo systeem kan samenstellen met 600 euro.

Een Intel-P965-chipset-gebaseerde mobo uitkiezen.
MSI P965 Neo-F, iP965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 94

Een goedkope Core 2 Duo processor die 65W verbruikt.
Intel Core 2 Duo E6300 (S775, 2x1.86GHz, 2MB, 1066MHz FSB, Boxed) € 165

2GB voor als je veel applicaties wilt draaien of als je bv Battlefield 2 wilt spelen. Vista kan met 1GB weinig doen zodat je ook naar 2GB grijpt als je applicaties wilt draaien.
1GB x2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Twinmos 8D23MK2TT) € 189

Eenvoudige, goedkope AOpen-kast met 350W voeding, deze voeding voldoet ruimschoots als je weet dat de processor en grafische kaart samen slechts 101W verbruiken zodat er voldoende vermogen voor de rest overblijft.
AOpen QF50A (ATX, 350W, Zwart) € 45

subtotaal van 493 euro: dus nog ongeveer 100 euro om een grafische kaart uit te kiezen.

Deze grafische kaart is ongeveer 3x sneller dan je Radeon 9700 volgens de GPU-tabellen en de grafische kaart verstookt slechts 36W aan stroom volgens de stroomverbruiktabellen.
MSI GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, DVI, VGA) NX7600GT-T2D256 € 109

Na het volledig tegen de performancelimieten pushen, komen we op 602 euro (pricewatchprijzen). Nu nog computerwinkels en verzendingskosten uitkiezen, dan zal het richting 662 euro (als je met een marge van 10% rekent) stijgen. Je kan aan het geheugen snoeien en geld vrij te maken voor bv andere kast of andere grafische kaart.

Verwijderd

Topicstarter
rapture schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:10:
ff zien of ik een Core 2 Duo systeem kan samenstellen met 600 euro.

Een Intel-P965-chipset-gebaseerde mobo uitkiezen.
MSI P965 Neo-F, iP965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 94

Een goedkope Core 2 Duo processor die 65W verbruikt.
Intel Core 2 Duo E6300 (S775, 2x1.86GHz, 2MB, 1066MHz FSB, Boxed) € 165

2GB voor als je veel applicaties wilt draaien of als je bv Battlefield 2 wilt spelen. Vista kan met 1GB weinig doen zodat je ook naar 2GB grijpt als je applicaties wilt draaien.

Eenvoudige, goedkope AOpen-kast met 350W voeding, deze voeding voldoet ruimschoots als je weet dat de processor en grafische kaart samen slechts 101W verbruiken zodat er voldoende vermogen voor de rest overblijft.

subtotaal van 493 euro: dus nog ongeveer 100 euro om een grafische kaart uit te kiezen.

Deze grafische kaart is ongeveer 3x sneller dan je Radeon 9700 volgens de GPU-tabellen en de grafische kaart verstookt slechts 36W aan stroom volgens de stroomverbruiktabellen.

Na het volledig tegen de performancelimieten pushen, komen we op 602 euro (pricewatchprijzen). Nu nog computerwinkels en verzendingskosten uitkiezen, dan zal het richting 662 euro (als je met een marge van 10% rekent) stijgen. Je kan aan het geheugen snoeien en geld vrij te maken voor bv andere kast of andere grafische kaart.
En wat maakt dit beter dan het eerder genoemde systeem...als je het tegenover elkaar zet?

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:20:
En wat maakt dit beter dan het eerder genoemde systeem...als je het tegenover elkaar zet?
Dualcore processor, 2x zoveel ram en 40% snellere grafische kaart (tov een kleine meerprijs op de grafische kaart).

Heb je wel zoveel performance nodig? Kan je een exact profiel van je computergebruik geven zodat we goed weten wat je wel en niet nodig hebt? Wat doe je exact met de computer? Je hebt zelfs verschillende soorten Photoshop-gebruikers, verschillende soorten CS-spelers,... Dus exact beschrijven. Wat is er zoal tekort van je oude systeem, waar denk je dat de bottlenecks zitten? Dan een eisenpakket (bv is stilte belangrijk of maakt lawaai niks uit?) opstellen, daarmee wordt een nieuw systeem opgebouwd. bv mijn topicstart over de MCT-laptops

ff uitrekenen waar ik zou eindigen met een Athlon 64 X2.

Ram, grafische kaart en kast van hierboven overnemen:

Athlon 64 X2 3800+ dualcore processor is merkbaar goedkoper, ineens voor een zuinigere exemplaar kiezen.
AMD Athlon 64 X2 3800+ (AM2, 2x2.0GHz, 512KB, 400MHz Bus, 65W, Boxed) € 101

Een nVidia nForce 550 chipset ziet er goed uit.
MSI K9N Neo-F, nForce 550 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 66

Totaal 510 euro (pricewatchprijzen) en na winkelkeuze/verzendingskosten zal het 561 euro (10% marge) worden.

[ Voor 43% gewijzigd door rapture op 14-01-2007 19:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
rapture schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:29:
[...]
Dualcore processor, 2x zoveel ram en 40% snellere grafische kaart (tov een kleine meerprijs op de grafische kaart).

Heb je wel zoveel performance nodig? Kan je een exact profiel van je computergebruik geven zodat we goed weten wat je wel en niet nodig hebt? Wat doe je exact met de computer? Je hebt zelfs verschillende soorten Photoshop-gebruikers, verschillende soorten CS-spelers,... Dus exact beschrijven. Wat is er zoal tekort van je oude systeem, waar denk je dat de bottlenecks zitten? Dan een eisenpakket (bv is stilte belangrijk of maakt lawaai niks uit?) opstellen, daarmee wordt een nieuw systeem opgebouwd. bv mijn topicstart over de MCT-laptops
Zoveel performence is denk ik niet nodig. Tuurlijk speel ik af en toe wel is een spel, zoals als eerder gezegd The Godfather of GTA SA. Verder veel downloaden. Met mijn AMD Athlon 1900 + en 512 MB geheugen heb ik een jaar of 3/4 veel plezier van gehad. Nu is mijn computer stuk en mijn geheugen. Dus heb ik besloten om een nieuwe pc aan te schaffen, op mijn HDD en DVD brander na.

En waarom zou ik een Dual Core nodig hebben? Denk niet echt dat ik deze zal gebruiken, heb een Dual Core nooit nodig gehad dus waarom nu wel?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 19:51 ]

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:49:
[...]

Zoveel performence is denk ik niet nodig. Tuurlijk speel ik af en toe wel is een spel, zoals als eerder gezegd The Godfather of GTA SA. Verder veel downloaden. Met mijn AMD Athlon 1900 + en 512 MB geheugen heb ik een jaar of 3/4 veel plezier van gehad. Nu is mijn computer stuk en mijn geheugen. Dus heb ik besloten om een nieuwe pc aan te schaffen, op mijn HDD en DVD brander na.

En waarom zou ik een Dual Core nodig hebben? Denk niet echt dat ik deze zal gebruiken, heb een Dual Core nooit nodig gehad dus waarom nu wel?
Nodig is een groot woord - wel ben ik het met Rapture eens dat zijn Core 2 Duo systeem voor de geringe meerprijs nu en in de toekomst (waarin applicaties langzaam aan steeds meer profijt gaan trekken van dual core) meer waar voor het geld biedt.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Maar met dat systeem zit je aan de 662 euro, hoe wilt hij dan nog de 17" monitor kopen die hij vermeld in de TS? Dan kom je uiteindelijk op 800 euro uit.

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

leonpwner1 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 20:01:
Maar met dat systeem zit je aan de 662 euro, hoe wilt hij dan nog de 17" monitor kopen die hij vermeld in de TS? Dan kom je uiteindelijk op 800 euro uit.
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:59:
Een Western Digital Harde schijf (160 GB) heb ik al en een dvd speler/brander. Beeldscherm heb ik evt. ook al tot mijn beschikking.
Het scherm was niet dringend en je kan met je huidige scherm verder computeren. En een AMD dualcore systeem heb ik als alternatief voorgesteld. Dualcore is interessant je meerdere programma's door elkaar draait, dan kunnen ze over de cores gespreid worden. Tijdens het gamen wordt 1 core volledig aan je game besteed en de andere core doet allerlei achtergrondprocessen zoals het downloaden, anti-virus, winamp (voor muziek tijdens het gamen?),...
Zoals al eerder gezegd dus moet de pc bruikbaar zijn voor: veel internetten/msn-en/e-mailen, tekstbewerken, filmpje kijken en af en toe eens "Scarface", The Godfather, Of Medal Of Honor Pacific Assault spelen.
Als ik mij goed herinner, Medal of Honor: Pacific Assault is relatief zwaar voor zijn tijd. Het is oa afhankelijk van hoeveel fps je vereist en in welke omstandigheden je zoveel fps wilt.

[ Voor 15% gewijzigd door rapture op 14-01-2007 20:08 ]

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:53
Ik heb bijna een half jaar geleden met ongeveer hetzelfde budget een pc gekocht, met een totaalprijs van 611 euro:
AMD Athlon 64 x2 4200+
1GB PC6400 DDR2 Corsair (2x512MB)
Asus M2N4-SLI (Misschien beetje overbodig, dat SLI, maar wel handig, mocht het er nog een keer van komen)
In-Win S564T-behuizing incl. 350W voeding
Asus GeForce 7600GT

De andere spullen had ik al.
Lijkt me dat je nu voor 600 euro minstens net zo'n pc kunt kopen, aangezien het al een half jaar terug is. Misschien kun je dit als indicatie gebruiken, al zou ik nu voor een snellere videokaart gaan ipv. het SLI-moederbord...

De QF50A-behuizing zou ik niet nemen, die is erg slecht gekoeld, ik heb hem eerst zelf ook gehad, en mijn celeron-d uit mijn vorige pc werd al erg warm...

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Jakkus schreef op zondag 14 januari 2007 @ 20:08:
Ik heb bijna een half jaar geleden met ongeveer hetzelfde budget een pc gekocht, met een totaalprijs van 611 euro:
AMD Athlon 64 x2 4200+
1GB PC6400 DDR2 Corsair (2x512MB)
Asus M2N4-SLI (Misschien beetje overbodig, dat SLI, maar wel handig, mocht het er nog een keer van komen)
In-Win S564T-behuizing incl. 350W voeding
Asus GeForce 7600GT
Nu zou dat wel veel goedkoper kunnen. Ik zou dit ongeveer nemen, maar dan 2x 1024MB RAM.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 17:18
rapture schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:29:
[...]
Als je echt een dualcore wil aanraden, zou ik eerder een Athlon X2 of de E4300 aanraden. Deze zijn goedkoper en zijn nog krachtig genoeg voor de topicstarter zijn eisen. Nadeel van een Intel Core 2 Duo is dat de moederborden duurder zijn.
En wat is hij met 2 GB RAM? Sorry maar de "Battlefield 2"-reden begint afgezaagd te raken. :P Ik zou het bij 2 x 512 MB houden wat al een verdubbeling is van wat hij nu heeft en is meteen ook dual channel. Later uitbreiden van het geheugen is dan nog steeds mogelijk indien het nodig mocht zijn.
Een snellere grafische kaart tegen een zeer kleine meerprijs is natuurlijk altijd positief!
Heb je wel zoveel performance nodig? Kan je een exact profiel van je computergebruik geven zodat we goed weten wat je wel en niet nodig hebt? Wat doe je exact met de computer? Je hebt zelfs verschillende soorten Photoshop-gebruikers, verschillende soorten CS-spelers,... Dus exact beschrijven. Wat is er zoal tekort van je oude systeem, waar denk je dat de bottlenecks zitten?
Zijn eisen zijn duidelijk. Hij was perfect tevreden over zijn oude PC dus veel krachtiger moet dit beestje niet worden ;)
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:59:
Ik heb nog even hier en daar rondgekeken en ben op www.azerty.nl dankzij jullie hier op het volgende neer gekomen:

Moederbord: Asus M2N (nForce430) € 70,82
Processor: AMD Athlon 64, 3800+, Socket AM2, Boxed € 96,41
Geheugen: Corsair TWIN2X1024-5400C4, 1024 MB, DDR2, PC5400, 675 MHz, 2 x € 102,45
Videokaart: Asus EN7600GS SILENT/HTD, 256 MB, DDR2, PCI Express x16 € 97,54
Behuizing: Antec NSK4400, Zilver, zwart € 70,82

Totaal bedrag: 438,04 euro

Iemand nog op of aanmerkingen?
Dit systeem vind ik zeer goed. Waarschijnlijk heeft whiplash1990 zich gebaseerd op de BGG ;) De monitor die whiplash1990 opgegeven had, is niet slecht. Maar met slechts € 18 meer, heb je de keuze uit twee 19 inch monitoren:
http://www.azerty.nl/prod...19-inch-zilver-zwart.html
http://www.azerty.nl/prod...inch-zilver-en-zwart.html
Voor die zeer kleine meerprijs zou ik het echt niet laten.
Bovenstaand systeem kan je later altijd nog upgraden naar een dualcore met een X2 (desnoods tweedehands, daar is niks mis mee).
Indien je geen problemen hebt met een fan op de videokaart, zou ik dan wel een 7600GT nemen zoals rapture die al aangeraden had.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:50
Voor dergelijke vragen hebben we de FAQ, de search en de BBG. CSL, en GoT in het algemeen, is niet bedoeld voor dit soort 'Ik snap er weinig van, maar help me even een systeem samen te stellen'-vragen.Een beknopte uitleg van b.v. iets als 'dualcore' kun je in een mum van tijd terugvinden met al eerder genoemde hulpmiddelen.

Nogmaals, kijk eerst eens rond op het forum, dan zie je ook dingens als dit (staat bovenaan in dit subforum): Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

En een topictitle typo kun je melden via de topicreports (aanschaafen). Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.