Hallo mensen,
Na een tijdje zoeken en vooral veel zoeken, heb ik nog geen resultaat gevonden. Ik zit met het volgende. Ik heb 2 tabellen waar ik data uithaal. De tabellen hebben geen link met elkaar. Daarom gebruik ik een temporary table.
Dit gaat allemaal prima in MySQL. Maar PHP laat alleen de gegevens van de eerst tabel (`content`) zien en niet de gegevens van `program_playlist`.
Wie o wie wilt mij helpen¿ Alvast bedankt!
Na een tijdje zoeken en vooral veel zoeken, heb ik nog geen resultaat gevonden. Ik zit met het volgende. Ik heb 2 tabellen waar ik data uithaal. De tabellen hebben geen link met elkaar. Daarom gebruik ik een temporary table.
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| CREATE TEMPORARY TABLE `temp_content` ( `id` INT NOT NULL AUTO_INCREMENT, `content_id` INT, `playlist_id` INT, `title` VARCHAR(200) NOT NULL, `text_one` TEXT, `datetime` DATETIME NOT NULL, PRIMARY KEY (`id`) ); INSERT INTO `temp_content` (`content_id`, `title`, `text_one`, `datetime`) SELECT `id` AS `content_id`, `title` AS `title`, `text_one` AS `text_one`, `created_datetime` AS `datetime` FROM `content` LIMIT 5; INSERT INTO `temp_content` (`playlist_id`, `title`, `datetime`) SELECT `id` AS `playlist_id`, CONCAT('Playlist van ', DATE_FORMAT(`day`, '%e-%c-%Y')) AS `title`, CONCAT(`day`, ' ', `start`) AS `datetime` FROM `program_playlist` WHERE `program_id` = 1 AND `playlist` != '' LIMIT 5; SELECT * FROM `temp_content` ORDER BY `datetime` DESC LIMIT 5; |
Dit gaat allemaal prima in MySQL. Maar PHP laat alleen de gegevens van de eerst tabel (`content`) zien en niet de gegevens van `program_playlist`.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| $query = "SELECT * "; $query .= "FROM `temp_content` "; $query .= "ORDER BY `datetime` DESC "; $query .= "LIMIT 5"; $query_content = mysql_query($query); while($content = mysql_fetch_object($query_content)) { echo " <h1>$content->title</h1>\n"; echo " $content->text_one<br />\n"; } |
Wie o wie wilt mij helpen¿ Alvast bedankt!
Als je dit leest, verdoe je je tijd