Toon posts:

Samsung 940BF - Kan geen contrast instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een Samsung 940BF monitor, maar ik kan een aantal opties helemaal niet (meer) instellen. Toen ik hem net had, heb ik wel een keer de Auto optie gebruikt en heb iki ook het contrast kunnen aanpassen. Maar nu kan dus niet meer en 'zegt' hij 'Not available'.

Het gaat om de volgende opties:
- Auto (knop op het beeldsscherm zelf)
- Contrast
- Color tone
- Color control
- Alles onder 'Image'

Heeft iemand een idee hoe dit kan en wat ik er aan kan doen??

PS: Ik heb wel de laatste drivers van de samsung site gedownload en geïnstalleerd. Maar dat was v1.0, dus dat zullen wel dezelfde zijn als ook op cd staan meegeleverd.

• theJB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-11-2025
heb je de monitor toevallig recentelijk via dvi aangesloten?

via analoge d-sub verbinding kun je meestal meer instellen mbv de knoppen op de monitor, aangezien dat bij digitaal niet op de monitor hoeft werkt het dan ook niet.

[ Voor 58% gewijzigd door theJB op 14-01-2007 13:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nope.. hij heeft altijd al op DVI gezeten. Dus qua kleurinstellingen kan ik me dat voorstellen dat het niet kan, maar contrast (en misschien zelfs Auto) zou toch moeten kunnen??

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 14:31 ]

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 19:37
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:31:
Nope.. hij heeft altijd al op DVI gezeten. Dus qua kleurinstellingen kan ik me dat voorstellen dat het niet kan, maar contrast (en misschien zelfs Auto) zou toch moeten kunnen??
Ik heb zelf een 930BF via DVI aangesloten, als ik op de knop Auto druk meldt de monitor netjes "Auto Adjustment Not Available". En zo hoort het ook, want via DVI worden de grenzen van het beeld sowieso automatisch opgezocht.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Het staat me bij dat samsung bij bepaalde monitoren software bijleverd om contrast, brightness,enz. aan te passen.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 19:37
job schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:54:
Het staat me bij dat samsung bij bepaalde monitoren software bijleverd om contrast, brightness,enz. aan te passen.
Klopt, staat op de bijgeleverde CD. Heb ik nooit gebruikt, omdat ik wel tevreden was, maar het programma is er inderdaad wel.
Pagina: 1