Toon posts:

Sony camcorder wordt niet gevonden door windows

Pagina: 1
Acties:
  • 649 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb ne camcorder, de Sony DCR-TRV19E om precies te zijn. Maar als ik hem aansluit op mijne pc met ne firewire kabel kan geen enkel programma hem vinden. Ik kan ook nergens een vermelding vinden bij hardware ofzo.

Iemand enig idee aan wat dit kan liggen? Moet je nog eerst iets instellen ofzo?

Alvast bedankt

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Heb je een probleem met je toetsenbord bij "een"? :+

Heb je de drivers wel geinstalleerd?

[ Voor 8% gewijzigd door -DG- op 14-01-2007 13:49 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij moet je eerst de drivers installeren en dan de camcorder aankoppelen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 12:18

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Puntjes ter controle/vragen:

Welke OS draai je ?? (ivm firewire ondersteuning)

Is de firewire kaart/aansluiting van je PC actief/geinstalleerd (geen gele kruizen in de device manager) ?
Bij een on-board firewire aansluiting moet je je moederbord BIOS in om deze te activeren.

Als je de Sony cam aanzet (firewire in de camera), meldt XP (ik neem aan dat je XP draait) dan dat hij een nieuw apparaat vindt ?? [Als ik onze Sony DCR-TRV18E namelijk aanzet met de kabel erin dan meldt XP zich meteen en krijg ik een pop-up met keuzes]

Welke capture app. gebruik je (Ulead/Adobe premiere/etc) ?

Als ik me niet vergis heb je voor firewire geen extra cam specifieke drivers nodig, wel als je via USB een poging doet om film te capturen. Via usb is een afrader, slechte kwaliteit vanwege de beperkte doorvoersnelheid.

[ Voor 33% gewijzigd door Pantagruel op 14-01-2007 13:59 ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Ik had met een dergelijke camera (weet type nr ff niet) ook zo'n probleem.
Bij mij bleek de firewire van de camera defect te zijn!

Verwijderd

Topicstarter
Drivers daarvoor zijn er niet denk ik, enkel voor USB.

XP geeft geen melding van een nieuw aangesloten apparaat, wat ik al raar vindt.

firewire aansluiting is onBoard, ik zal eens rondkijken in de bios maar ik zou niet weten waarom die ineens zou uitstaan. Ik heb een tijdje geleden ook al andere camcorders kunne aansluiten.

Ik heb al proberen te capture met een aantal programma's, onder andere Premiere.

Moet je de firewire op de camere zelf nog activeren? Ik weet dat dat bij de USB wel is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 13:58:
Ik had met een dergelijke camera (weet type nr ff niet) ook zo'n probleem.
Bij mij bleek de firewire van de camera defect te zijn!
ik vrees dat het ook zoiets gaat zijn, als ik de usb aansluit wordt hij direct herkent

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 12:18

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:02:
Drivers daarvoor zijn er niet denk ik, enkel voor USB.

XP geeft geen melding van een nieuw aangesloten apparaat, wat ik al raar vindt.

firewire aansluiting is onBoard, ik zal eens rondkijken in de bios maar ik zou niet weten waarom die ineens zou uitstaan. Ik heb een tijdje geleden ook al andere camcorders kunne aansluiten.

Ik heb al proberen te capture met een aantal programma's, onder andere Premiere.

Moet je de firewire op de camere zelf nog activeren? Ik weet dat dat bij de USB wel is.
Klinkt alsof de firewire aansluiting van de camera kapot is of uit staat. Ik heb even in t menu van onze sony gekeken en ik heb bij 'etc' -> 'display' de optie 'lcd/video out' als keuze geactiveerd (de andere optie is 'lcd' ) wellicht dat je daar nog wat mee kunt bereiken om het video signaal op de firewire poort te krijgen van de camera. Mocht dit niet werken dan lijkt het er verdacht veel op dat de firewire van de camera kapot is. In een volledig gedeactiveerde firewire aansluiting (van de camera) geloof ik niet, wat wel vaak t geval is dat je van de pc niet terug de camera in kunt via firewire (dus terug zetten op de band in veranderde vorm)

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Pagina: 1