Toon posts:

Wel of niet upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie: Ik ben nu in het bezit van een 3500+, x800xt-pe AGP en 1gb ram. Ik gebruik mijn pc om het moment eingelijk alleen om te internetten door tijdgebrek en stage maar ik wil straks weer veder gaan met het leren van 3d modellen. Werkt opzich perfect op mijn pc behalve dat het renderen gewoon irritant lang duurt. Nu heb ik de kans om heel goedkoop een pci-e x1600xt te kopen. Kwa performance is dat een achteruitgang tov mijn x800xt-pe. Maar dan moet ik dus upgraden.

Maar is dat het geld waard? mijn huidige onderdelen kan ik vast nog wel 300 euro voor krijgen afhankelijk van waar ik het verkoop. Als ik dan nog 300 a 400 euro bijleg heb ik een coreduo, mobo en 1 of 2gb ram en dan die x1600xt. Vooral kwa renderen zal dat wel een grote vooruitgang zijn. Maar is dat het geld waard? want het is nog maar de vraag hoeveel tijd ik straks daadwerkelijk aan het 3d'en ben en de vraag over hoeveel ik ga renderen is nog groter. Aan de andere kant zit ik dan wel weer met een up to date systeem (behalve dan de videokaart, maar gamen doe ik toch niet veel meer dus dat maakt niet zoveel uit).

Moet ik nu iets nieuw kopen nu ik nog een redelijk bedrag voor mijn oude pc kan krijgen of kan ik maar beter nog 1 of 2 jaar wachten afhankelijk van hoe hard ik meer rekenkracht nodig heb met als nadeel dat mijn pc geen cent meer waard is en de investering dus een stuk groter word?