Toon posts:

Onboard sound die ruist

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende. Ik heb sinds kort een nieuw systeem en mijn onboard geluid rattelt af en toe in spelletjes en in windows als ik muziek uit heb staan dan ruist het door mijn boxen.
Ik weet dat onboard sound niet populair is maar dit moet toch niet kunnen?
Ik heb alle instellingen gecheckt dus dat kan het ook niet zijn, iemand ideeen?

Mijn configuratie:

Asus P5B
Pentium D 945 3,4
WD 320 Sata II
7900 GS
Creative speakerset T3030

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Dit heb ik ook, die komt voornamelijk voor bij games zoals Battlefield 2, iemand heeft mij aangeraden om een geluidskaart te kopen, omdat op dat moment je processor te veel wordt belast, maar ik vind het gek dat dit ook bij jouw in windows gebeurt... Het kan misschien aan je speakers liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 14-01-2007 19:48 ]

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
oordopjes geprobeerd, zelfde ruis? Al instellingen gewijzigd? Specifieke momenten waarop dit gebeurdt? Afspelen van mp3's gaat wel goed?
Drivers geinstalleerd :+

[ Voor 8% gewijzigd door battler op 14-01-2007 20:52 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:02

empy

Rijdt rondjes

Toevallig mike niet gedempt? En onboard sound is idd crappy :P
Microfoon geeft heel veel ruis, zeker als de versterking ook nog een keer aanstaat:)

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:54
Volgensmij is dit redelijk kenmerkend voor onboard audio; vaak kun je 't minimaliseren door op je pc 't volume maximaal te zetten en vervolgens op je audiohardware de boel lager zetten.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 13:28

Edgarz

Tweako-active since1986

Komt heel veel voor bij onboard sound. Geluidsniveau van de boxen zelf staat dan redelijk hoog en wat je hoort is de interferentie van electriciteit van de harde schijf of zelfs het geheugen. Kortom, niets aan te doen behalve gewoon een losse soundcard kopen.

[ Voor 0% gewijzigd door Edgarz op 14-01-2007 20:57 . Reden: Net te laat :-) ]

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:36

Hu9o

Schokkend

Ik heb hetzelfde mobo, maar geen last van ruis.

Heb je misschien de front uitgang gebruikt? Daar zit wel ruis op (hdd laden enzo).

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• battler
  • Registratie: November 2004
ook zelfde mobo, ook geen geruis.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
Ik heb met mijn Creative Audigy SE ruis op een compleet andere moederbord. Waarvan het onboard geluid wel goed is overigens. Maar als ik mn mic demp bij de afspeel regeling is het probleem bij mij weg. Probeer eens alles te dempen bij afspelen behalve wave. en rommel wat met je opname instellingen keuze kanalen.

Bij battlefield zou je een kunnen switchen tussen hardware en software bij het geluid maar bij hardware gaat het bij mij stotteren en hikken

Eventueel zou je ook nog CCFL en LED fans los kunnen halen. En gaan we er vanuit dat je pc geaard is

[ Voor 27% gewijzigd door raymonvdm op 15-01-2007 01:37 ]

Verwijderd

Mag ik je een tip geven zet die waardeloze onboard audio uit in je bios , zet er een goede creative geluids kaart in en je bent van je probleem af .Tevens vertraagt de onboard sound card op de p5 series het opstarten van windows gigantish . Je boot tijd is 2 x zolang ..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 01:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke oke.

Ik hoor verschillende oplossingen.
Ik heb idd de instellingen in mijn windows gecheckt en dit is het niet.
Vreemd dat dit bij een p5b moet gebeuren, is mijn eerste onboard die ruist !
Ik vrees dat ik het voor lief ga nemen. Misschien een audigy 2 erin...ook prima lijkt mij.

Thnkx voor jullie hulp anyway ! :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 01:43:
Mag ik je een tip geven zet die waardeloze onboard audio uit in je bios , zet er een goede creative geluids kaart in en je bent van je probleem af .Tevens vertraagt de onboard sound card op de p5 series het opstarten van windows gigantish . Je boot tijd is 2 x zolang ..
Tevens vertraagt de onboard sound card op de p5 series het opstarten van windows gigantish . Je boot tijd is 2 x zolang ..

Is dit echt zo ? ? ??

Verwijderd

kijk eens hoe heet je "soundchip" wordt, en heb je die ruis meteen of pas na een kwartier?
soms helpt het om de sound chip te voorzien van een extra koellichaam(opplakbare aluminium koelvinnen)

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:36

Hu9o

Schokkend

Oh nu schiet het me weer te binnen, ik heb hier op got ergens gelezen dat je je PC speaker eruit moet halen. Die zorgt op een of andere manier voor ruis.

Het is te laat om nog ff de link te zoeken voor ref. maar dat kan je zelf vast ook wel, of met google ;y)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Pagina: 1