[HardwareVersand]Geld bestelling kwijt?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Koenraadv
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-07-2025
Op 2006-12-24 om 12:21 heb ik bij Hardwareversand (http://www3.hardwareversand.de) onderdelen voor een nieuwe pc besteld ter waarde van 1.344,58 €. Ook de betaling is onmiddelijk gebeurd en zou dus die week aangekomen moeten zijn.
Nu al 21dagen later heb ik nog steeds niets van deze winkel vernomen, en blijft de order status op niet betaald staan. Ik heb al enkele mails gestuurd, telefonisch contact proberen opnemen, maar ik krijg niemand van Versand te pakken.
Ik begon dan toch al wat ongerust te worden, het is nu eenmaal veel geld, en na even zoeken op internet kom ik op deze reacties uit: (http://www.ciao.de/hardwareversand_de__2111266)
Blijkbaar gaat het niet enkel bij mij mis.

Weet iemand een manier zodat ik toch het geld terug zou kunnen vorderen? Heeft iemand dezelfde ervaringen met deze winkel, of toch je bestelling binnen gekregen?

Edit: Ik krijg steeds het antwoordapparaat te horen. Ik laat dan ook duidelijk een bericht achter maar het mag niet baten.

Ik heb zo een "domme" vraag gemailed, ben benieuwd...
Het geld is absoluut zeker op de juiste rekening gezet ja.

[ Voor 11% gewijzigd door Koenraadv op 14-01-2007 17:16 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:14

Reptile209

- gers -

Ik zou er een aangetekende brief (bij voorkeur in goed Duits) aan wagen waarin je ze nog twee weken geeft om je spullen te leveren, of je geld terug te storten. Geld terugvorderen kan denk ik alleen via een juridische procedure (je maakt het immers zelf over, dus je bank zal weinig behulpzaam zijn) en daar zou ik nog even mee wachten, aangezien dat in het buitenland vast een dure grap wordt :). Misschien kan je bank wel nagaan wanneer het bijgeschreven zou moeten zijn bij hen.
En wat gaat er telefonisch mis? Wordt er niet opgenomen, helpen ze je niet, verstaan ze je niet? Faxen kan trouwens ook nog zie ik, wellicht ook nog een poging waard.

Zo scherp als een voetbal!

• Konstantine
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-01 15:35
Heb je niet sowieso binnen 30 dagen het recht je geld zonder opgave van reden terug te laten boeken? Weet niet zeker hoor :?

Je ne sais pas ce que cela signifie, mais ça va être intelligent sur Français. - Jean-Paul Sartre

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Konstantine schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:28:
Heb je niet sowieso binnen 30 dagen het recht je geld zonder opgave van reden terug te laten boeken? Weet niet zeker hoor :?
Dat is alleen met een automatische incasso. Anders speel je fraude wel erg makkelijk in de kaart.

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-01 18:00
stuur eens met een andere email adres een email of een AMD 4800X2 wel op een Asus 680i bord past, of een andere "domme" vraag, als ze daar wel antwoord opgeven weet je genoeg,

anders zou ik er gewoon langs gaan maakt nie uit hoe ver, tis wel dik 1300 euro
gewoon een dagje voor uit trekken. en de betalings gegevens mee nemen zoals afschriften enz.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Weet je zeker dat je het hebt overgemaakt op de correcte rekening ?
Je kunt inderdaad "even" langsgaan, mocht dat mogelijk zijn :P

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-01 20:15
Ze zijn zo te zien lid van "Euro-Label" en daar kun je je klachten ook bekend maken wanneer de winkel zelf niet meer reageert.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
't duurt inderdaad al wel wat lang, als ze niet reageren, kan ik me je ongerustheid goed voorstellen. Gezien de regels voor verkoop op afstand heb je bij niet levering in 30 dagen recht op terugbetaling. Ik zou er voorlopig nog wel vanuitgaan dat het goed komt, maar netjes gaat het niet. Een test-mail is geen slecht idee, ook nog eens bellen zou ik zeggen.

nog wat beoordelingen het lijkt er wat op dat het de afgelopen tijd allemaal wat moeizamer gaat. Je zou eventueel ook c't kunnen mailen, die hebben een rubriek voor slechte ervaringen.

Verwijderd

Koenraadv schreef op zondag 14 januari 2007 @ 13:11:
Op 2006-12-24 om 12:21 heb ik bij Hardwareversand (http://www3.hardwareversand.de) onderdelen voor een nieuwe pc besteld ter waarde van 1.344,58 €. Ook de betaling is onmiddelijk gebeurd en zou dus die week aangekomen moeten zijn.
Nu al 21dagen later heb ik nog steeds niets van deze winkel vernomen, en blijft de order status op niet betaald staan. Ik heb al enkele mails gestuurd, telefonisch contact proberen opnemen, maar ik krijg niemand van Versand te pakken.
Misschien een overbodige en stomme vraag, maar is het geld al wel afgeboekt van jouw rekening? Zoja dan moet je, zoals een ander al zei, kunnen zien op welk rekeningnummer het is overgeboekt en moet je dat even controleren...

En anders moet je idd gewoon even bellen om te vragen hoe het zit; mischien foutje bij de overboeking (heb je een verkeerde omschrijving gegeven waardoor ze nog aan het uitzoeken zijn van wie het is...)

• Koenraadv
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-07-2025
Misschien een overbodige en stomme vraag, maar is het geld al wel afgeboekt van jouw rekening? Zoja dan moet je, zoals een ander al zei, kunnen zien op welk rekeningnummer het is overgeboekt en moet je dat even controleren...
Het geld is inderdaad al afgeboekt. Ook zijn alle gegevens correct ingevuld. (IBAN, rekeningnummer, ordernummer, ...)
En anders moet je idd gewoon even bellen om te vragen hoe het zit; mischien foutje bij de overboeking (heb je een verkeerde omschrijving gegeven waardoor ze nog aan het uitzoeken zijn van wie het is...)
Dat is nu net het hele probleem, er is niemand meer bereikbaar bij Hardwareversand. Ik heb nog niemand aan de lijn gekregen en nog geen mails beantwoord gekregen.
anders zou ik er gewoon langs gaan maakt nie uit hoe ver, tis wel dik 1300 euro
gewoon een dagje voor uit trekken. en de betalings gegevens mee nemen zoals afschriften enz.
Ik wil ook wel een dag uittrekken om er naartoe te rijden (9 uur heen en weer), maar ben ik zeker daar iemand aan te treffen?

[ Voor 4% gewijzigd door Koenraadv op 15-01-2007 12:11 ]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik denk dat het momenteel bij die shop een beetje een puinhoop is gezien veel van de reacties in de gegeven shopsurveys.

Met overboeken kan niet zoveel mis gaan, gezien de IBAN een checksum heeft, ook merken de meesten het wel als €1300 van de rekening afgaat (TS is dat ongetwijfeld nagegaan). In Duitslaand kan het echter wel eens wat langer duren voordat een overboeking word uitgevoerd door een bank, maar meestal staat het als het maandag in NL (per internetbankieren) word overgemaakt vrijdag op de rekening in D.

Verwijderd

Koenraadv schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:04:

Het geld is inderdaad al afgeboekt.

Dat is nu net het hele probleem, er is niemand meer bereikbaar bij Hardwareversand. Ik heb nog niemand aan de lijn gekregen en nog geen mails beantwoord gekregen.
Ok, en hoe zit het met de omschrijving die je hebt gegeven bij de overboeking? Klopt die met de opgegeven omschrijving die je hebt gekregen? (door een verkeerd cijfer kan het hun al behoorlijk extra administratietijd kosten (terwijl dit op zich natuurlijk amper iets moet uitmaken)

Tja, ik ga ervan uit dat ze wel gewone kantooruren aanhouden.. Of misschien is er iets raars bij het bedrijf gebeurd, maar dan zou dat wel vermeld staan op de website. Geen idee hoeveel uur reistijd het je kost, maar miss dat je dan nog extra korting kan afdwingen ;-)

Maar ik weet niet wat de voorwaarden zijn van de webshop. Als het 30 dagen is zul je toch beter kunnen afwachten voordat je (dure) stappen gaat ondernemen..

Ik wil zelf een laptop aanschaffen en heb al verschillende online winkels gemailt. De winkels die niet binnen een week reageren die kunnen het wel vergeten; een bedrijf dat zo laat (eenvoudige!) mailtjes beantwoord zal waarschijnlijk ook wel een slechte service afhandeling hebben :+

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 12:11 . Reden: - ]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
koenraadv, hoe is het verder gegaan?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Dit soort topics hoort niet in CSL, maar eerder in SG thuis :)

echter als ik dit topic verplaats dan kan de TS er niet meer in, dus doe ik hem maar op slot

[ Voor 43% gewijzigd door Turkish op 13-02-2007 14:05 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.