Advies: digitenne, canaldigitaal, EPG en PVR?

Pagina: 1
Acties:

• arjanv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-10-2025
Beste mensen,

Ik zit een een tijd te klooien met MCE2005 i.c.m UPC. Tis echt bagger, Zeer veel ruis e.d.
Op tv is het goed, maar op MCE niet.
Heb al veel dingen geprobeerd, maar ben niet tevreden.
Heb ook Viste MCE al geprobeerd.

Wil digitale tv, alleen bij mij is digitenne en canal digital beschikbaar.(DVB-T en DVB-S dus)

Nu is mijn vraag wat kan ik het beste nemen? En welke apparatuur?

Mijn eisen wat ik wil:
Een werkende EPG
Ik wil dus ook programma's opnemen dus gewoon de nederlanse zenders en Nickelodeon.
En de opgenomen bestanden wil ik over kunnen zetten naar m,n pc voor eventuele editing en daarna op dvd zetten.

Liefst wil ik ook mce blijven gebruiken, maar als jullie betere ervaringen met andere apparatuur dan hoor ik dit graag.

Heb ook naar KPN Mine zitten kijken, maar is weer niet beschikbaar :(

m'n postcode gebied is 3372XP

ik hoop dat iemand kan/wil helpen

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:09
DVB icm met MCE kan je vergeten. MS ondersteunt het domweg niet.
Als alternative software kan ik je mediaportal aanraden.

www.team-mediaportal.com.

Dit is freeware en behoorlijk goed uitgewerkt met een brede gebruikers groep.

Wat betreft digitenne of schotel zou ik voor de schotel gaan. Betere kwaliteit dan digitenne en de kabel boeren voor een betere prijs (al weet ik de prijs van digitenne niet??)

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01 13:41
Het is wel degelijk mogelijk. Ik heb het zelf draaiend gehad met het het volgende:

Windows MCE 2005
Haupauge AVR150 MCE
MCE remote
KPN DigiTV (Digitenne)

De truc is dat je moet opnemen met composite, helaas is de beeldkwaliteit van composite en haupauge erg matig. Daarnaast krijg je bij je Media Center een Afstandbediening met een IRblaster... aan deze IR blaster zitten twee uitgangen, een daar van link je (met behulp van een kabeltje wat er bij zit) naar je decoder.

Op harddisk recoders word dit ook wel g-link genoemd. In principe is G-Link niets meer dan een infrarood zendertje dat op je decoder word geplakt. Hier door word de kanaal wijziging doorgestuurd zodat de decoder van kanaal veranderd als hij van een zender moet opnemen.

COAX signaal werkt ook onder media center met een decoder, (iig met KPN) maar de kwaliteit hier van is helemaal om te janken. Voor de rest de EPG word van internet gedownload, je moet alleen even het juiste pakket kiezen via de wizzard zodat hij ook gebruik gaat maken van G-Link.

Het is dus wel degelijk mogelijk!

[ Voor 20% gewijzigd door The Otherside op 14-01-2007 13:39 ]

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel