Toon posts:

Canon Ixus 65 videovraag/lange sluitervoorkeur?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

IK heb vele reviews gevonden, echter omdat de videofunctie vaak als extraatje bescvhouwd wordt en daarom niet in detail besproken wordt blijf ik met een voor mij belangrijke vraag zitten
Ik lees:
'Hij haalt 30 beelden per seconde in 640 x 480, dus televisiekwaliteit, maar in 320 x 240 haalt hij 60 beelden per seconde.'
Mijn vraag is of de ixus 65 net als de powershots die ik ken een beperking heeft aan opnamelengte in seconden/minuten en zoja, voor welke modus geldt welke beperking?

Tweede vraag: De powershots die ik heb gehad ( a60/a75 oa) heeft de keuze-ring bovenaan met lange sluiterinstelling( zonder flits), ik gebruik dit bv op vakantie savonds , op statief.
Die ring heeft de IXUS niet, dit zit in het menu zag ik, ik zag 'nightshot', is dit dezelfde functie?

dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Staat dacht ik allemaal bij Canon op de site, heb je daar al gezocht......... Heb je überhaupt ergens vooronderzoek gedaan?

[ Voor 9% gewijzigd door Fairy op 14-01-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-09 19:07

Technicality

Vliegt rechtsom...

Ik heb een ixus 65 hier liggen, en hij geeft aan dat je maximaal iets als 22 minuten kan filmen. Dat is denk ik alleen maar beperkt door de ruimte op je geheugenkaart. Nightshot zou ik niet weten, voor moeilijke foto's gebruik in een EOS 350D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste 640x480 is absoluut geen televisie resolutie. Het ziet er nog steeds gruwelijk geupscaled uit. Ten tweede staat in de specs van de Ixus55:
• 640 x 480 pixels @ 30fps or 15fps (clip length limited by card capacity)
Dit zal dus ook wel gelden voor de 65.

Tot slot begrijp ik je nightshot niet helemaal. De ixus65 heeft geen diafragma of sluitertijd voorkeuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels film specificaties gevonden:
Films:
(G)640 x 480, 30/15 bps (M)320 x 240, 60/30/15 bps (K)160 x 120, 15 bps
Film lengte:
Max. 1 GB (640x480, 320x240, 30/15 bps)¹
Max. 3 min. (160x120)¹
Max. 1 min. (320x240, 60 bps)
Heb tevens inmiddels bij Mediamarkt het getest en werkt super. Gaaf is ook dat de belichting tijdens filmen niet vergrendeld wordt( bij vele canons wel zo)
Wel kost filmen op 640x480 erg veel ruimte :)

Over de sluitertijd, dit heb ik ook getest, er zit een voorkeuze 'Nightshot' op. Als je dan tevens de flitser uitschakeld en op statief zet kun je prachtige foto's maken in onderbelichte situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:49:

Over de sluitertijd, dit heb ik ook getest, er zit een voorkeuze 'Nightshot' op. Als je dan tevens de flitser uitschakeld en op statief zet kun je prachtige foto's maken in onderbelichte situaties.
Ik vind het niet heel gek dat ik je vraag niet begreep, je snapt het volgens mij zelf ookniet helemaal. :+ Ik ben wel erg benieuwd waarom je hem niet gelijk hebt meegenomen als je het een tof dingetje vond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat snap je niet?
Pagina: 1