Adsense inkomsten delen met 4

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik samen met 3 medestudenten een website. Hierop willen we adsense plaatsen.
De nieuwe account moet nog aangemaakt worden. We willen vermijden dat alle inkomsten ten lasten vallen van 1 persoon. We komen alle 4 uit Belgie. In Belgie mag een student ongeveer 2650 euro netto per jaar bijverdienen, anders verliezen de ouder hun kinderbijslag. We willen vermijden dat 1 peroon over zijn maximale grens al dan niet gecombineerd met vakantie- of weekendwerk.

We zoeken dus naar een oplossing om een account te delen met 4 personen. Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet er iemand hoe je dit het beste aanpakt.

We kwamen reeds tot 2 mogelijke oplossing. Oftewel delen we met 4 een zichtrekening, maar dan weet ik niet of google dit toelaat. Als ik googles helpcentrum doorlees betalen zij enkel bedrijven of 1 enkel individu.
Een tweede mogelijkheid is een feitelijke vereniging. Dit komt neer op en VZW zonder een rechtspersoonlijkheid.
http://www.belgium.be/epo...id=contentPage&docId=6900
Nu is weer de vraag of google hieraan betaalt.

Voolopig heb ik nog geen contact gehad met google, want ik denk dat het veel langer duurt dan het hier te vragen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 13:58
Op iemand zijn rekening die niet werkt storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maap
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-09 13:24
Het eerste wat in mij opkwam is, voor iedere persoon een aparte account aanmaken.
Vervolgens een script schrijven, dat telkens een advertentie laat zien voor een ander persoon.

Aanhangwagen onderdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Gewoon op je rekening storten en doorsturen naar de andere 3 mensen, ik verwacht niet dat de fiscus elke transactie op jouw rekening nakijkt of je wel goed bezig bent...

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
LED-Maniak schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:52:
Gewoon op je rekening storten en doorsturen naar de andere 3 mensen, ik verwacht niet dat de fiscus elke transactie op jouw rekening nakijkt of je wel goed bezig bent...
Ik hoop dat ze het wel nakijken,,,dat is namelijk het bewijs dat je het met ze, 4tjes doet hee

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

Google reageert over het algemeen relatief snel op mailtjes, is mijn ervaring, en bovendien zijn zij toch de enige die je echt zekerheid kunnen verlenen :) . Daarnaast interesseert de fiscus zich lijkt me alleen voor je effectieve inkomen, en niet voor hoeveel er op je rekening heeft gestaan. Overigens mag een vereniging, in Nederland iniedergeval en als ik het me goed herriner, niet als doel de verrijking van een van zijn leden hebben, dus een vereniging lijkt me geen optie.. Een VOF of de belgische variant daarvan lijkt me dan zinniger :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden. Het meest logische blijft dus gewoon dat 1 iemand het geld int en het daarna verdeelt. Maarja dan zitten we met de maximum van een studentebbijverdienste.
Nieuwe suggesties zijn nog steeds welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
JHS schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:56:
Google reageert over het algemeen relatief snel op mailtjes, is mijn ervaring, en bovendien zijn zij toch de enige die je echt zekerheid kunnen verlenen :) . Daarnaast interesseert de fiscus zich lijkt me alleen voor je effectieve inkomen, en niet voor hoeveel er op je rekening heeft gestaan. Overigens mag een vereniging, in Nederland iniedergeval en als ik het me goed herriner, niet als doel de verrijking van een van zijn leden hebben, dus een vereniging lijkt me geen optie.. Een VOF of de belgische variant daarvan lijkt me dan zinniger :) .
Een VZW mag inderdaad geen geld uitkeren aan zijn leden, ook niet in België. Doet ze dat wel dan wordt ze belast volgens de vennootschapsbelasting in plaats van de rechtspersonenbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 09:51:
Bedankt voor de antwoorden. Het meest logische blijft dus gewoon dat 1 iemand het geld int en het daarna verdeelt. Maarja dan zitten we met de maximum van een studentebbijverdienste.
Waarom zou je dan met dat maximum zitten? Het gaat er om wat je verdient; en niet hoeveel je binnenkrijgt en meteen doorgeeft aan iemand anders. Bel anders gewoon de Belgischelastingdienst even. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 15:21
ahja, tuurlijk, een VZW is niet voor niets een vereniging zonder winstoogmerk..
als je nu evenveel zou verdienen als de kosten aan je website, dan zou het geen probleem mogen zijn, maar ik denk niet dat je daar van uit gaat...
ps: waarom aangeven? *-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mag meer verdienen in België, je zou eens onder het statuut werkstudent moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:25

PanMan

Spun!

Als jij 2000E binnen krijgt, en daarvan 1500E weer uitbetaalt, snapt de belastingdienst (als je ze dat uitlegt) echt wel dat je E500 hebt verdiend...
Er is een verschil tussen omzet en winst, en dat snapt de belastingdienst heus wel (naja, het zijn WEL belgen... :P).

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het lijkt me bijzonder waarschijnlijk dat als je kan aantonen dat je de inkomsten deelt met anderen (bijvoorbeeld om rede dat zij er ook tijd/middelen in gestopt hebben), je alleen jouw deel op je aangifte kan zetten. Een belletje belastingdienst lijkt me voldoende om dit even te checken.

Voor de zekerheid kan je even een klein contractje met je vrienden maken waarin je dit afspreekt. Heb je gelijk iets om de belastingdienst te tonen in geval van controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, ik check het even na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
en anders ev. een aparte rekening openen speciaal voor dit doel op naam van 1 der personen.
(bv diegene op wiens naam de site staat)

deze start dan bv per maand 1/4 door van 't door google gestorte geld.

(mbv de aparte rekening is de 'boekhouding' onderling makkelijk te overzien)

en de belastingsdienst weet eigenlijk weinig van je online-verdiensten, ze verwachten dat je eerlijk genoeg bent om dit zelf aan te geven als 'andere verdiensten'. Maw: goed om er rekening mee te houden voor je studentenwerk, maar als het niet echt veel is...

Mocht de kost voor de site veel zijn, dan kan dat ev. eerst van dat inkomen verrekend worden en dan de 'winst' verdeeld worden. Later kan dat dan ev. onder een n.v. gebracht worden ofzo.
(als het de duizendtallen haalt)

en zet alles netjes op papier, vertrouwen is goed.
Maar woorden zijn winden, schriften verbinden.
(zekers als er geld in 't spel komt)

[ Voor 24% gewijzigd door soulrider op 15-01-2007 19:15 . Reden: extra hint ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt "sinds kort" een website, maar verwacht nu al rond de 2650 euro per jaar te gaan verdienen met enkel Adsense? delen jullie op die stite gratis goudstaven uit ofzo :?
Misschien verstandig om je allereerst af te vragen of het uberhaupt reeel is of je zulke bedragen gaat verdienen. Dan zou een contractje met je vrienden misschien ook geen kwaad kunnen om gezeik achteraf te voorkomen.. zijn toch leuke bedragen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 19:16 ]

Pagina: 1