Asus P5B Deluxe + Twin2X2048 6400C4 boot niet

Pagina: 1
Acties:

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:00
OK, ik heb afgelopen donderdag de volgende configuratie gekocht:

- Asus P5B Deluxe Wifi/AP
- Intel E6600 Conroe
- Corsair TWIN2X2048 6400C4
- Asus EAX1950Pro
- Zalman 460 watt voeding

Nu heb ik het volgende probleem:
Zodra ik beide Corsair sticks in mijn systeem plug, start deze niet op. Als ik een specifieke stick er in plug, werkt alles normaal. Ik kan windows installeren, alles OK. Plug ik de andere stick er in, heb ik hetzelfde probleem. Het systeem start compleet niet op.

Nu heb ik het volgende geprobeerd:
- BIOS geflashed
- In de BIOS allerlei settings voor het geheugen aangepast (latencies, voltage)
- BIOS resets
- Geheugen omgeruild i.v.m. kans op dode stick (maar het nieuwe setje heeft hetzelfde probleem?)
- Gezocht op verschillende fora
- Sticks op verschillende manieren in het systeem geplugd (A1-A2, A1-B1, A2-B2, etc.)

Ik kan niet vinden waar het probleem zit. Zodra ik beide sticks in het systeem heb zitten, gaan alle fans volle toeren draaien, het Asus logo op het moederbord licht rood op (wat zou moeten duiden op een werkend moederbord) en het systeem doet verder niets meer (geen beeld, geen piepjes, niets).

Is er iemand die weet hoe ik dit geheugen aan de slag kan krijgen op dit moederbord (of heeft iemand dezelfde configuratie maar dan wel werkend)?

[Edit]
Ik heb trouwens in dit topic gevonden dat het geheugen _wel_ zou moeten werken op dit moederbord?

[ Voor 6% gewijzigd door DrJamez op 15-01-2007 10:10 ]

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Verwijderd

Heb je niet 3 dooie mempoorten? Dat alleen A1 werkt ofzo? :D

• DrJamez
Ik heb het ook al geprobeerd in andere banken. Zonder resultaat. Ik heb het "niet werkende" reepje ook in bank A1 gehad, en ook daarin werkte het niet. :/

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Zet je geheugenvoltage eens op 2.1 volt en stop dan je andere DIMM erbij...

Concrete Loop Watercooling

• DrJamez
Dat is ook een van de dingen die ik had geprobeerd. :) Helaas zonder succes. Het probleem bleef dan aanhouden.

Ben gisteren nog even langs cdromland geweest. Heb het geheugen omgeruild voor de TWIN2X2048 6400 (met latencies van 5-5-5-18). In het bord geprikt en het werkt meteen. _/-\o_ Is het mogelijk dat SLI-specifiek geheugen (ook al zit er dan geen SLI op, geheugen is geheugen?) niet werkt op dit bord?

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-05 22:12
DrJamez schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 08:14:
Dat is ook een van de dingen die ik had geprobeerd. :) Helaas zonder succes. Het probleem bleef dan aanhouden.

Ben gisteren nog even langs cdromland geweest. Heb het geheugen omgeruild voor de TWIN2X2048 6400 (met latencies van 5-5-5-18). In het bord geprikt en het werkt meteen. _/-\o_ Is het mogelijk dat SLI-specifiek geheugen (ook al zit er dan geen SLI op, geheugen is geheugen?) niet werkt op dit bord?
SLI geheugen ?? Mis ik wat ofzo ? :z

• DrJamez
NomadTitan schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 08:24:
[...]

SLI geheugen ?? Mis ik wat ofzo ? :z
Het is niet speciaal SLI geheugen, maar het is SLI certified (zie hier voor de datasheet). Omschrijving op de website: * - With EPP - Enhanced Performance Profiles, SLI Certified. EPP zou trouwens ook ondersteund moeten worden door de P5B (zie hier)

Pagina: 1