Canon 430EX Flitser, Batterijen lopen leeg bij geen gebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08-2024

Platel

Trogdor the Burninator!

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Canon 430EX flitser die opzich prima bevalt. Samen met de flitser heb ik een setje Duracell 2700mA oplaadbare baterijen gekocht. Nu lopen deze batterijen leeg als ik ze in de flitser laat zitten (die uit staat en opgeborgen is). Het gaat zelfs zo snel dat in 3 dagen de vol opgeladen batterijen volledig leeg zijn.
Is dit een bekend probleem van de flitser? Hebben meer mensen hier last van?

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de oplossing dan niet gewoon..de batterijen eruit halen?
Bekend is dat batterijen leeglopen, veel fabrikanten 'zeggen' ook in hun handleiding dat als je het product gedurende lange tijd niet gebruikt dat je de batterijen er dan uit moet halen. Vraag dan is of 3 dagen een lange tijd is, denk zelf van niet. En volledig leeg binnen 3 dagen is inderdaad wel snel..maar bovengenoemde lijkt me wel de oplossing ?
Zelf niet zo'n ding dus ben er niet mee bekend..en heb er opzeker geen last van:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platel

Platel

Trogdor the Burninator!

Topicstarter
Natuurlijk is een oplossing de batterijen eruit halen... Maar 3 dagen laten zitten zou toch geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:58
Bij mij gebeurd het iig niet. Probeer eens andere batterijen en als het dan nog niet goed gaat, gewoon omruilen (de flitser dan he ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 09:08
ik heb een vrij oude flitser hier, die heeft een aan uit schakelaar en alsie aan staat laad ie em op om een flitser te geven maar dan verbruikt ie ook aardig stroom, heb jij dat misschien ook ?
ik heb er totaal geen verstand van maar wie weet heb je er wat aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31

breinonline

Are you afraid to be known?

Platel schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:23:[...] (die uit staat en opgeborgen is).
Moning2 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:43:
ik heb een vrij oude flitser hier, die heeft een aan uit schakelaar en alsie aan staat laad ie em op om een flitser te geven maar dan verbruikt ie ook aardig stroom, heb jij dat misschien ook ?
Als je had gelezen dan had je gezien dat de flitser uit staat.
ik heb er totaal geen verstand van maar wie weet heb je er wat aan :P
Post dan niet :P

Ontopic: dat hoort niet. Probeer voor de zekerheid eens andere batterijen (merk/capaciteit), om uit te sluiten dat het daar aan ligt. En als dat niets opleverd terug nara de winkel. Het is geen bekend probleem en het hoort ook niet :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 14:43
Ik merk ook wel dat ze leeglopen in m'n 430EX, maar doe ze er eigenlijk altijd gewoon uit als ik de flitser niet meer gebruik. Misschien toch eens nakijken dan :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb een 580EX en nog nooit gemerkt dat de accu's leegraakten, ook niet na 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 16:50

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb een heel assortiment flitsers (/gehad) en bij geen enkele liepen de batterijen echt hard leeg. Misschien toch eens met andere batterijen proberen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 16:25
Ik heb ook diverse soorten Durecell accu's 2100-2700 mhA icm 580's, de accu's lopen wel leeg maar dat gaat heel langzaam.
Pas na >maand merk je dat er wat juice uit is maar dan zijn ze nog geeneens echt leeg.

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platel

Platel

Trogdor the Burninator!

Topicstarter
Ik stop er volgende week wel eens wat normale akaline batterijen in om te kijken of hetzelfde gebeurt.

Pagina: 1