Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[nokia8801]geluid en display licht werken niet,rep mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb via via een Nokia 8801 gekocht. Deze zat nog in de originele verpakking dus ik dacht dat zit wel goed, maar dit blijkt toch tegen te vallen :(

De Nokia 8801 is de Amerikaanse variant van de Nokia 8800 en wordt zodoende in Europa niet ondersteund door Nokia. Dit komt erg slecht uit want mijn telefoon werkt niet correct. Het display licht werkt namelijk helemaal niet. Hierdoor kan ik alleen bij daglicht of onder een lamp zien wat er op het scherm staat en anders bijna niet. Verder werkt ook het geluid niet goed. Ik moet echt supergoed luisteren om wat te kunnen horen. Als ik de telefoon op de luidspreker zet dan gaat ie wel harder maar lang niet zo hard als ie hoort te gaan in de luidsprekerstand. Hij gaat dan net iets harder dan normaal tijdens het bellen. Ik zet nu dus meestal de luidsprekerstand meteen aan en houd hem in die stand tegen mijn oor zodat ik alles normaal kan verstaan...

Mijn vraag is nu of iemand mogelijke oorzaken weet voor deze problemen. Zou er binnenin iets kapot zijn, los zitten of kan het ook ergens anders aan liggen. De enige andere oorzaak die ik zou kunnen bedenken is dat ik de batterij oplaad met een hele oude Nokia oplader (van enkele jaren terug). Zou het kunnen dat de batterij weliswaar wel oplaadt, maar dat dit op een of andere manier niet volledig gebeurt, zodat de batterij te weinig vermogen levert waardoor geluid en licht niet (goed) werken?
Ik dacht dat Nokia opladers universeel waren of zou dit toch een mogelijke oorzaak kunnen zijn?

Als iemand weet wat er anders mee aan de hand zou kunnen zijn dan hoor ik het graag. Nog liever hoor ik natuurlijk hoe ik mijn telefoon weer in orde krijg danwel door wie en waar ik dit kan laten doen...

Alvast bedankt!!

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 11:20
Ja, de blits maken met een gaar toestel de 8800 (x1 serie), heeft nadelen als je import hebt.
Nokia zal hem niet accepteren, je kan hem daar wel laten reapareren alleen betaal je de volle pond ervoor.

Enkele service point in NL zijn o.a. in utrecht, amersfoort & arnhem te vinden.

Je kan hem ook bij joost mag het weten, op de hoek brengen. Maar of hij dit probleem kan verhelpen durf ik je niet te zeggen.

Maar beeldscherm deffecten zijn meestal blijvende deffecten, wat soms van kwaad tot erger wordt.

Gebruik van een oude stekker heeft geen effect! (Naar mijn weten)

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:11
als dat ding niet genoeg stroom krijgt voor de backlight gaat ie ook helemaal niet aan dus dat is et em niet, stroom is stroom en dr zit wat in de accu, de backlight is denk ik kapot, probeer eens een reset, misschien met *#7370# en anders even zoeken op google

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
Moning2 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:42:
probeer eens een reset, misschien met *#7370# en anders even zoeken op google
Waar moet ik deze code invoeren? Ik heb geen ervaring met het resetten van een telefoon. Moet ik gewoon deze code invoeren en dan op de belknop drukken? Dit heb ik in ieder geval geprobeerd, maar dit werkt niet, krijg dan: resultaat onbekend
Of moet het op een andere manier?

Verder had ik nog het idee om terug te gaan naar fabrieksinstellingen. Hier heb ik echter een beveiligingscode voor nodig, maar deze heb ik niet |:( Kan dit op een of andere manier ook zonder die code of is die te achterhalen??

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:49

scorpie

Supra Addict

Omdat je hem toch compleet met doos en al hebt gekocht, zou ik zeggen, kijk in het boekje... Daar je ook al een oudere Nokia hebt gehad (je had al een andere lader), zou je moeten weten dat voor iedere Nokia die standaard code 12345 is....

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Met vragen over de 8801 kun je ook prima terecht in het 8800 topic:

Nokia 8800 (SE) Topic - Deel 2

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1