Toon posts:

Feedback PC samenstelling

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
He Tweakers,

Sinds een tijdje ben ik opzoek naar een nieuwe pc, heb eerst wat rond gekeken bij de complete systemen, daar vind ik niet echt wat ik wil en komt het in de buurt dan is t te prijzig.

Daarom ben ik gaan kijken of ik zelf iets moois zou kunnen samen stellen wat beter voldoet aan mijn wensen. Heb nu het meeste uitgezocht maar zou toch graag een reactie van jullie willen op mijn keuze.

De pc wil ik gaan gebruiken om te gamen maar tevens ook om 2D en 3D te modelleren.
Waarschijnlijk in de toekomst ook muziek maken.

Moederbord: Asus P5B Deluxe
Processor: Intel duo Core E6600
Geheugen: Kingston 2 GB (2 x 1) 667 mhz
Grafische kaart: Asus 7900 GS
Harde schijf: Seagate Barracuda 320 GB
DVD Brander: Asus DVD Brander

Aan het geheel wil ik niet meer dan 1100 Euro kwijt zijn, ik dacht dat dat wel moest lukken

Verwijderd

Ziet er mooi uit, er valt met de onderdelen goed over te clocken. Alleen ik weet niet of je dit van plan bent te doen? Anders zou je voor 533 mhz ram (pc4200/4300) kunnen gaan, en een iets minder moederbord Gigabyte ga-965p-ds3. Dan kun je van de rest van het geld bijv. een groter/extra scherm kopen, kan handig zijn voor je doeleinden.

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 06:32
Ik zou toch i.p.v. die 7900 gs een x1950 pro nemen, komt beter uit de testen: http://www23.tomshardware...=584&model2=607&chart=196

Verder ziet het er idd goed uit :)

[ Voor 11% gewijzigd door kapert op 14-01-2007 11:31 ]

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-01 17:12
Ziet er op zich niet slecht uit. De processor is zeker aan te raden, het geheugen en de hardeschijf zijn ook zeker goede keuzes. Een paar opmerkingen:

1. Hou je er rekening mee dat er nog onderdelen bijkomen? Behuizing, voeding, monitor, muis, toetsenbord, speakers, enz. Dat kost allemaal geld, Tenzij je dat allemaal nog hebt van je vorige pc natuurlijk.

2. Als je niet van plan bent met een RAID-opstelling te gaan werken (meerdere hardeschijven die samenwerken) dan is de P5B Deluxe mijns inziens een beetje overkill. Ik zou dan de gewone P5B nemen, dan bespaar je weer een paar tientjes geloof ik. Die is ook goed namelijk.

3. De videokaart is redelijk krachtig, maar niet echt toekomstgericht voor games. Ten eerste komen er in de komende maanden steeds meer DirectX10-videokaarten uit, dit kun je beschouwen als de volgende generatie. Deze vernieuwing is op dit moment nog niet noodzakelijk, maar over een klein jaar zal het zeker zijn voordelen hebben om een DX10-kaart te hebben. De DX10-kaarten die nu op de markt zijn passen echter niet in je budget (400+ euro) dus je kunt mijns inziens drie dingen doen: a) je koopt gewoon een DX9-kaart (zoals de 7900GS of de x1950 pro) en gebruikt die nog een paar jaar, of b) je koopt nu een goedkope kaart zoals de 7900GS en stapt over een jaartje over op DX10, of c) je wacht nog een paar maandjes en koopt dan direct een sterke DX10-kaart, wanneer die voor een goede prijs op de markt komen. Ik ben bang dat de 7900GS over een jaartje al niet meer voldoet voor de nieuwste games.

(edit:)
4. Het punt dat 'vincper' hierboven maakt klopt op zich wel. Als je niet wilt gaan overklokken is dat geheugen een beetje overbodig. Maar de prijzen zijn ongeveer gelijk, en het geheugen dat je nu hebt gekozen is soms beter verkrijgbaar. Dus je kunt gewoon het PC5300-geheugen (667Mhz) kiezen, dat zou ik zelf wel doen.

5. Ik ben het eens met het bericht van 'kapert' dat de x1950 pro een sterke videokaart is in zijn prijsklasse, en zeker aan te raden is. Het enige tegen-argument is dat de videokaart geen passieve koeling heeft en dus niet heel stil is. Maar in een normale pc zou je er niet veel last van moeten hebben denk ik.

Een paar dingen om over na te denken dus. Succes verder!

[ Voor 17% gewijzigd door geert1 op 14-01-2007 22:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
[quote]geert1 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:32:
1. Hou je er rekening mee dat er nog onderdelen bijkomen? Behuizing, voeding, monitor, muis, toetsenbord, speakers, enz. Dat kost allemaal geld, Tenzij je dat allemaal nog hebt van je vorige pc natuurlijk.

Het enige wat ik nodig heb daarnaast is een nieuwe kast, de rest heb ik al. De kast die ik voor ogen had is de X-Gear Tsunami Virgo II VSII-465 450W

2. Als je niet van plan bent met een RAID-opstelling te gaan werken (meerdere hardeschijven die samenwerken) dan is de P5B Deluxe mijns inziens een beetje overkill. Ik zou dan de gewone P5B nemen, dan bespaar je weer een paar tientjes geloof ik. Die is ook goed namelijk.

Ik zit er over na te denken later een extra hardeschijf erbij te halen, vanwege het budget.

3. De videokaart is redelijk krachtig, maar niet echt toekomstgericht voor games. Ten eerste komen er in de komende maanden steeds meer DirectX10-videokaarten uit, dit kun je beschouwen als de volgende generatie. Deze vernieuwing is op dit moment nog niet noodzakelijk, maar over een klein jaar zal het zeker zijn voordelen hebben om een DX10-kaart te hebben. De DX10-kaarten die nu op de markt zijn passen echter niet in je budget (400+ euro) dus je kunt mijns inziens drie dingen doen: a) je koopt gewoon een DX9-kaart (zoals de 7900GS of de x1950 pro) en gebruikt die nog een paar jaar, of b) je koopt nu een goedkope kaart zoals de 7900GS en stapt over een jaartje over op DX10, of c) je wacht nog een paar maandjes en koopt dan direct een sterke DX10-kaart, wanneer die voor een goede prijs op de markt komen. Ik ben bang dat de 7900GS over een jaartje al niet meer voldoet voor de nieuwste games.

Voor de games die ik ga spelen, zal met name racen, adventure en platform games... niet de top of the bill, zou ik met een DX 9 goed vooruit kunnen?

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-01 17:12
Als je niet al te hoge eisen hebt qua games, dan kun je zeker nog één of twee jaar vooruit met bijvoorbeeld de X1950 Pro. Tegen die tijd zijn DX10 kaarten al doodnormaal en veel goedkoper dan nu. In jouw situatie lijkt me dat het slimst. Alle bestaande spellen zien er alsnog erg goed uit moet een mid-range kaart, en je kunt de instellingen nog behoorlijk hoog opschroeven. Spellen die in de loop van 2007 uitkomen zul je ook zeker wel kunnen spelen, misschien moet je dan hier en daar eens een instelling op medium zetten in plaats van high. Geen ramp lijkt me, en je bespaart er veel geld mee. Een duurdere kaart is alleen voor de echte liefhebbers, met misschien ook iets meer budget.

Nog één opmerking: Rond 30 januari komt Windows Vista op de markt, de opvolger van Windows XP. Als je die gelijk bij de pc besteld, kun je de OEM-versie kopen voor de helft van de volledige prijs. Dat is wel het overwegen waard denk ik. Je kunt bij sommige winkels ook een Vista-coupon krijgen, dan krijg je gewoon Windows XP met daarbij een bewijs dat je gratis mag updaten naar Vista wanneer die op de markt komt. Dus als je je besturingssystemen graag legaal in de winkel koopt, sta er dan even bij stil dat het een stuk duurder is om Vista later nog los aan te schaffen.

Verder een heel aardig systeem denk ik. Met de Core 2 Duo E6600 kun je wel een paar jaartjes vooruit.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
wat heb je eigenlijk voor monitor en op welke resolutie werk je en vooral: wil je gamen.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
Snarf Knoo, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.