Toon posts:

Welke videokaart nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,
Ik kan via mijn broer gratis aan een andere (265mb) videokaart komen, alles was mijn vraag welke beter is en welke ik dus het beste moet nemen.

Dit is mijn huidige (Nvidea Geforce FX5700 Ultra) tegelijkertijd ook mijn overige specs.

http://img296.imageshack.us/img296/43/sampchx1.png

En die van broer = Ati Radeon x600 265MB

Over die 2de kaart kan ik op internet nauwelijks duidelijke informatie over vinden, nergens een tabelletje of iets dergelijks met daarin de specs. Dus daarom vraag ik aan jullie, Welke is het beste om te nemen?

Mvg, SamFalko

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

265MB lijkt me sterk, zal wel 256 zijn :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De 5700 was een verschrikkelijk trage kaart, ik denk dat vrijwel alles wel sneller is dan dat ding.
Maar als je ze beide al hebt (ik neem aan dat je broer hem wel even wilt uitlenen) waarom bench je ze dan niet gewoon in jouw bak?.

Post overigens ook je specs even, dat is al een stuk makkelijker.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 14 januari 2007 @ 10:42:
De 5700 was een verschrikkelijk trage kaart, ik denk dat vrijwel alles wel sneller is dan dat ding.
Maar als je ze beide al hebt (ik neem aan dat je broer hem wel even wilt uitlenen) waarom bench je ze dan niet gewoon in jouw bak?.

Post overigens ook je specs even, dat is al een stuk makkelijker.
Op dat 1ste plaatje staan tegelijk mijn specs. ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 10:43:
[...]

Op dat 1ste plaatje staan tegelijk mijn specs. ;)
dat is natuurlijk niet bepaald makkelijk, Imageshack wordt hier geblockt omdat ze zoveel ranzige popups geven. Daarbij is het behoorlijk vervelend om dingen in plaatjes te zetten als je ze gewoon in plain text hier kan neerzetten. Text blijft staan, plaatjes kunnen verwijdert worden en dan is het topic helemaal niets meer waard voor de search.

Verwijderd

Topicstarter
Manufacturer: Paradigit
Processor: AMD Athlon(tm) Prosussor, MMX, 3DNow, ~1.3GHz
Memory: 1024MB RAM
Hard Drive: 80 GB
Video Card: NVIDIA GeForce FX 5700 Ultra
Monitor: SyncMaster 173V/172V/173S/173B
Sound Card: Sound Blaster Live! 24-bit
Speakers/Headphones: Logitech X-530
Keyboard: Logitech G-15
Mouse: Logitech Gaming
Mouse Surface: Paradigit
Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.050301-1519)

Hier dan alsnog ;)

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-07 20:43
Volgens mij is zo'n x600 wel iets sneller.

link

echter je moet wel kijken of het niet de pci-e versie is

[ Voor 67% gewijzigd door _avalanche_ op 14-01-2007 11:26 ]

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-07 15:42

vleesjus

echte vleesjus!

Ik zou zeggen, probeer het gewoon uit! Verder denk ik dat die X600 in DX9 spellen wel een stukje sneller zal zijn.

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 21:08
Ga voor de x600, veel slechter dan die 5700 kan het haast niet worden (ik spreek uit ervaring).

• SneaKz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-07 19:58
Jeps, x600

Verwijderd

Ik heb ook een x 600 XT gehad. Vergelijkbaar met een 9600 agp. En voor recente games is het echt niet meer wat. i.i.g geen "eye-candy". Ik zou het niet doen maar ff doorsparen voor een 6600GT die ietsje beter is. Is al beter maar neem een 7600GT o.i.d. Maar goed voor niks is voor niks en je gaat erop voorruit.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 11:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 10:37:
Hallo mensen,
Ik kan via mijn broer gratis aan een andere (265mb) videokaart komen, alles was mijn vraag welke beter is en welke ik dus het beste moet nemen.

Dit is mijn huidige (Nvidea Geforce FX5700 Ultra) tegelijkertijd ook mijn overige specs.

http://img296.imageshack.us/img296/43/sampchx1.png

En die van broer = Ati Radeon x600 265MB

Over die 2de kaart kan ik op internet nauwelijks duidelijke informatie over vinden, nergens een tabelletje of iets dergelijks met daarin de specs. Dus daarom vraag ik aan jullie, Welke is het beste om te nemen?
Pardon? Er kan niks worden gevonden over de x600? Alleen al in google zijn er legio websites te vinden met reviews over de X600. En heb je de FAQ Pollewob in "FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen" wel doorgenomen? Daar staan zat links naar o.a. websites waar alle videokaarten met elkaar worden vergeleken.

Edit: en verzeker je ervan dat die x600 een AGP kaart is en geen PCI-Express kaart. Jij kan alleen maar AGP kaarten in je PC stoppen namelijk. Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij zijn er geen AGP versies van de X600 gemaakt. Ik gok trouwens ook dat die X600 256MB uit een HP of Dell pc ofzo komt? Dat zal misschien dan ook betekenen dat de kaart iets teruggeklokt is....

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 12:15 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:11:
[...]

Edit: en verzeker je ervan dat die x600 een AGP kaart is en geen PCI-Express kaart. Jij kan alleen maar AGP kaarten in je PC stoppen namelijk. Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij zijn er geen AGP versies van de X600 gemaakt. Ik gok trouwens ook dat die X600 256MB uit een HP of Dell pc ofzo komt? Dat zal misschien dan ook betekenen dat de kaart iets teruggeklokt is....
Je spreekt jezelf hier tegen :')

Maar volgens mij is de x600 de eerste nVidia kaart die uitgebracht is onder pci-express, daar heb ik volgens mij ooit eens nog een uitgebreid artikel over gelezen.

Verwijderd

leonpwner1 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:29:
[...]

Ik spreek mezelf tegen? Hoe dan?

Verwijderd

[...]

Maar volgens mij is de x600 de eerste nVidia kaart die uitgebracht is onder pci-express, daar heb ik volgens mij ooit eens nog een uitgebreid artikel over gelezen.
hij vergist zich. En ja het was de eerste pci-e kaart en daarom heb ik er ook veel te veel voor betaald toen ik nog een n00b was op pc.gebied ;)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37
[...]

Je zegt tegen iemand anders dat ie zichzelf tegenspreekt en vervolgens beweer je dat de x600 van nVidia is..? ;)

The devil is in the details.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Volgens mij is de X600 juist voor de PCI-E gemaakt omdat de 9600 voor de AGP is. Ik heb een Wonder kaart van ATI X600 met een enorm ratelende en storende koeler. Ik heb ook nog een Nvidia 5700 liggen. Nou een SIS 6326 8 mb is sneller volgens mij dan die 5700 kaart. Die X600 is prima voor de standaard spelletjes volgens mij.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

itsalex schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:46:
Volgens mij is de X600 juist voor de PCI-E gemaakt omdat de 9600 voor de AGP is. Ik heb een Wonder kaart van ATI X600 met een enorm ratelende en storende koeler. Ik heb ook nog een Nvidia 5700 liggen. Nou een SIS 6326 8 mb is sneller volgens mij dan die 5700 kaart. Die X600 is prima voor de standaard spelletjes volgens mij.
dat is ie ook. maar geen eye-candy en games als Oblivion kun je wel vergeten en aangezien we denk nu alleen nog maar zwaardere gemaes gaan krijgen.. Maar het is de allereerste pci-e kaart en dat maakt hem ook wel speciaal :+

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-07 07:29
Ik heb nu zelf een X600 @PCI-express.
Mijn exemplaar is een RV370 dus in werkelijkheid gewoon een 9700 Pro met een een ander naampje.

Ik ben er neutraal over, aan de ene kant vind ik dat de kaart niet geweldig presteert, maar Oblivion@1024x768 met wat Eye-candy aan kan ik toch nog spelen met een een FPS van rond de 30.

Hij is sowieso een paar keer sneller dan je huidige FX5700, dus doen. Zeker omdat hij gratis is.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

blacktarantulaX schreef op zondag 14 januari 2007 @ 13:27:
Ik heb nu zelf een X600 @PCI-express.
Mijn exemplaar is een RV370 dus in werkelijkheid gewoon een 9700 Pro met een een ander naampje.
:?
De RV370 is de chip gebruikt op de X300. De X600 bevat de RV380.
Deze zijn beide weer afgeleid van de 9600, het verschil dat ze PCIe native zijn.
Als je nog verder terug gaat dan kom je uiteindelijk uit bij de 9700 (R300) uit, maar niet zo direct als jij het hier noemt.

Over de topicstart. Het verschil uitzoeken tussen een FX5700 en een Radeon X600 is prima te doen als je wat reviews op zoekt. Ik kan je zo al zeggen dat de X600 de snelste zal zijn omdat de FX serie gewoon erg slecht was ;)
Alleen helaas voor jou gaat hij niet in je PC passen. Je moederbord heeft een AGP slot en PCI sloten. Van de X600 ken ik alleen de PCI-Express (kort: PCIe, dan anders dan PCI) variant, voor zover ik weet zijn er geen AGP modellen. Je gaat hem dus niet in je PC krijgen. -O-

Ik zie dat je nieuw bent, dus welkom op GoT :)
Neem ook eens het Algemeen Beleid door, daar kun je lezen wat we hier op GoT van iedereen verwachten voordat ze een topic openen.
Dit zijn vragen die je zelf had kunnen beantwoorden.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.