hub hubbed niet

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thrax
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06-2025
Mijn netwerkje doet het niet meer goed nu ik er een hub tussen heb gezet. Dit is een 3com officeconnect fast ethernet hub met 4 poorten.

Eerst had ik twee 'puters met een crosslink ertussen, en dat werkte dus perfect. Nu heb die twee zelfde computers met een hub ertussen, en de maximale snelheid die ik haal is 5K of zo. (Intern) Niet goed dus :(

Ik heb de kabels gechecked, dit zijn gewone 1 op 1 kabels, cat5 8 aderig utp, geen crosslinks. Als ik de hub er weer tussenuit haal en weer de crosslink gebruikt, werkt de zooi weer perfect. (Het punt is dat ik er een derde computer in wil hangen, dus moet er een hub bij)

Os maakt niet uit, ik heb linux en win2k geprobeerd, het maakt ook niet uit of ik nou die derde of die tweede computer gebruik, snelheden op de nics staan goed, op 100Mbit, de hub geeft geen problemen aan, alleen vrij veel collision, maar geen rooie ledjes/rook of zo.

Iemand?

"Ore wa bakemono? Che, ore wa akuma da!"

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

kaartjes op 100Mbit¿
Weet je wel zeker dat je een 100 Mbit hub hent. Lijkt mij onlogish aangezien die dingen een paar honderd piek kosten.
Die collision maakt niet zo veel uit, mijn collision lampje zou ondertussen ook al doorgebrand moeten zijn :)[staat bijna steeds aan]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

-=!me!=-: 5k is wel heel erg weinig. zelfs een 10mbps hubje zou vele malen die snelheid moeten halen.

om een of andere obscure reden doet mijn eigen 3com hub (10mbps) soms een beetje moeilijk als er maar twee pc's aanhangen en die niet de eerste twee vrije connectoren op de hub gebruiken. heb je dat ook gedaan?

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-08 16:53
ik zou toch eens heel goed naar je kabels gaan kijken.. zit er toevallig niet een stekkertje los, zijn ze wel 'goed' aangesloten ?

Have a wheelie good weekend!

• thrax
Kaartjes zijn 3com 905's. Staan op 100Mbit. 1 autosensing, 2 hard op 100Mbit. (Je kan aan het ledje op de achterkant zien welke snelheid ze staan, en ze staan allemaal op 100 Mbit. Hub is een 3com office connect fast ethernet hub model 3c1672A 100Mbps RJ-45 (ik skip 'wij bij 3com snappen het reclame' blah blah)

De drie puters zitten in poortje 1,2 en 3. Poortje vier wordt dus niet gebruikt, als ik die gebruik, en het knoppie staat goed ;), merk ik geen verschil. De kabels zijn 1 op 1, zitten er goed in, zien er goed uit, zijn nieuw en zo. Computers 'zien' elkaar wel en zo, maar het gaat gewoon supertraag. Ik snap er nix van :(

Zat net ff wat shit te downen van tucows met 80K per seconde. Extern gaat dus sneller dan intern :) :(

Verwijderd

Duh misschien een hele stomme opmerking maaruh een ander hubje al geprobeerd ???

misschien is deze kapot ?

kan toch.

Verwijderd

De kaartjes op half-duplex zetten vermindert een hoop colission. Als je dit nog niet had gedaan.

• thrax
Hmz, het lijkt erop dat het nu wel werkt. Ik heb de nics nu allemaal in autosense gezet.
Waarschijnlijk is de hub dus half duplex en stonden een paar nics op full duplex of zo of andersom :)

Thanks voor de reps...

Pagina: 1