Toon posts:

[Vista en XP]Installatie XP verkeerde harde schijf.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben nieuw hier op tweakers en heb gelijk al mijn eerste probleem :( .

Bij formateren van een harddisk van een vriendje van mij heb ik per ongeluk de windows xp installatiebestanden op mijn eigen harde schijf met windows vista geinstalleerd. Heb windows xp natuurlijk niet geinstalleerd op mijn eigen harde schijf omdat die nadat de installatiebestanden zijn gekopieerd begon te rebooten en ik kreeg de fout ''Fejl ved indlæsning af operativsystem" (had namelijk een deense xp-cd) wat zoiets betekent als fout bij het inlezen van besturingssysteem.

Valt er nog iets te redden aan mijn windows vista?

Ik heb trouwens ook al de startup repair tool van de vista dvd geprobeerd maar ook dat boodt geen uitkomst.

Iemand die mij kan helpen ?

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 15:19

gjs

Scoobydoobydoo

krijg je niet tijdens het booten een keuze scherm, waar nu standaard staat dat hij de xp installatie gaat opstarten ? Kan je ook daar niet vista selecteren ?
Ik vermoed dat je je vista bootloader hebt verkloot, en of dat nog te repareren valt :?

[ Voor 22% gewijzigd door gjs op 14-01-2007 10:25 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik krijg gewoon die klote fout, fout bij het lezen van besturingssysteem.

Als ik de systeemherstel tool van de vista dvd doe, dan staat er overigens wel dat er vista op de pc staat, dus mijn bestanden zijn niet weg. Maar hij kan jammer genoeg ook geen systeemherstel bestanden vinden dus kan ook niet systeemherstel uitvoeren.

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 15:19

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 10:29:
Nee, ik krijg gewoon die klote fout, fout bij het lezen van besturingssysteem.

Als ik de systeemherstel tool van de vista dvd doe, dan staat er overigens wel dat er vista op de pc staat, dus mijn bestanden zijn niet weg. Maar hij kan jammer genoeg ook geen systeemherstel bestanden vinden dus kan ook niet systeemherstel uitvoeren.
Kan je ook niet in een promt komen via Vista systeem herstel, daar zitten ook een aantal commando's in om het 1 en ander te herstellen. Ik weet ze ook niet zo 123, maar tik even help in en dan zie vast iets wat je kan proberen.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ga het even proberen..

thnx

Verwijderd

Topicstarter
Nee help werkt niet in opdractpromt.

Verwijderd

Topicstarter
Bij de opstartherstel zie ik dit staan:

Gevonden hoofdoorzaak:
--------------------------------
De code in de opstartsector voor de partitie van de systeemschijf is beschadigd.

Herstelbewerking: Boot sector repair
Resultaat: Voltooid. Foutcode = 0x0
Tijdsduur = 15 ms

-----------------------------
-----------------------------

Dat betekent dat de bootloader beschadigd is toch?

Foutcode 0x0 betekent dat niet dat er geen fout is ?

Verwijderd

Topicstarter
Zo, probleem is opgelost :D

Wat heb ik nou gedaan ?
Heb windows xp proberen te installeren op een andere partitie, mijn partitie voor films, games enz.
Toen windows xp installatie wou rebooten deed die helemaal niets meer, heb toen windows vista dvd er in gedouwd, startup repair tool gedaan en nu werkt het weer :D

Bedankt voor de hulp iedereen :D
Pagina: 1