Na wat links aanklikken zag ik enkele fouten in het artikel waarin bericht wordt dat The Pirate Bay Sealand wil kopen.
In het artikel staat "Het zelfverklaarde prinsdom, dat in 1968 door een Brits vonnis de facto als onafhankelijke staat werd erkend, zou ongeveer een miljoen dollar moeten kosten. "
Van wikipedia:
In het artikel staat "Het zelfverklaarde prinsdom, dat in 1968 door een Brits vonnis de facto als onafhankelijke staat werd erkend, zou ongeveer een miljoen dollar moeten kosten. "
Van wikipedia:
Met als bron deze site, van de verkoper van Sealand zelf. Dus ten eerste is het niet echt kopen (dit is eerder een juridisch detail dan een echte fout), ten tweede moet het niet een miljoen maar minimaal 10 miljoen ("8 digits") kosten, en is de richtprijs nog veel hoger. Dit lijkt me wel cruciaal aangezien dat heel veel verandert aan de haalbaarheid van hun idee: een miljoen? Misschien, maar 10 of zelfs 100 lijkt me onhaalbaar.From 2007 Sealand is available for transfer by Spanish estate company InmoNaranja.[20] It is explicitly stated that Sealand is not for sale, as a principality cannot be sold.[21] A sum of between £65,000,000 and £504,000,000 (US$977 million, €750,000,000) is set as the price for the new tenant(s).[22][23][24] Offers of "eight digits or over" are being solicited[25].