[XP] Hibernate niet beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Hoi,

Ik ben vandaag bezig om mijn Proc/Mem/Moederbord te vervangen en inmiddels ben ik bezig met een nieuwe windows installatie.

Ik ben begonnen met een nieuwe moederbord/processor/geheugen in een 2e kast en hier heb ik later al mn hardware van mn oude pc aan toegevoegd. Als op start schijf maakte ik gebruik van een Windows XP Prof installatie die ik al had staan en welke zo waar opstarte. Alles werkte perfect.

Nu ben ik voor de netheid begonnen met een kale installatie en loop ik tegen het probleem aan dat ik geen hibernate kan selecteren. ACPI staat wel aan in de bios. Wanneer ik bij hardware de ACPI Multi Processor aanpas in Standaard PC dan heb ik ineens wel de optie om hibernate in te schakelen. Alleen dan blijft mn pc bij het afsluiten aanstaan alsof het een AT beest is. (Opzich Logisch)

Het gaat om een Asrock P4I65G met Windows XP Professional. Ik heb de inf update en software die bij het moederbord zat geinstalleerd. En ook windows is up2date. Verder heb ik dit probleem nog nooit eerder meegemaakt.

Met Windows MCE moest je soms tijdens de installatie wel F5 kiezen (hidden menu) en dan voor ACPI pc kiezen maar met XP alleen heb ik nooit problemen gehad. En bij de optie F5 koos ik toch altijd voor ACPI iets wat windows nu zelf al vind bij de installatie.

Wat doe ik verkeerd ? / Hoe los ik dit op

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:41
Staat dit aangevinkt:

Configuratiescherm - Energiebeheer - Slaapstand - Slaapstand inschakelen

Verwijderd

Voor alle zekerheid:

Configuratiescherm -> Power Options -> Hybernate -> Enable Hybernate

staat aan?

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je bedoeld puur het selecteren van de slaapstand (hibernate) in het afsluit menu? Even shift inhouden en standby veranderd hierin.

• raymonvdm
Helaas ik heb niet de optie hibernate / slaapstand onder energie beheer

Ik heb inmiddels wat zitten "rommelen" met het type pc wat windows vind dat het is en nu ik deze een keer heb omgezet van ACPI Multi Processor naar Standaard PC naar ACPI PC en alle hardware is geinstalleerd ( ook de video kaart) Kan ik wel Hibernate. Voorheen stond dit op ACPI Multi Processor PC ( Het is een HT Processor) en kon dit niet.

Nu werkt Hibernate inmiddels dus weer wel. Alleen als ik kijk met taakbeheer en dan prestaties dan heb ik nog maar 1 CPU

Ik heb al de laaste intel inf update utilitie geinstalleerd en ik heb ook windows helemaal afgepatcht

[ Voor 14% gewijzigd door raymonvdm op 14-01-2007 15:11 ]

• raymonvdm
Nou. Heb ff de installatie opnieuw gedaan en nog steeds zelfde probleem. Dit keer niet de computer typen aangepast en gewoon gaan patchen en hardware installeren.

Uiteindelijk wel de hibernate optie gekregen en volgens mij was dit na de installatie van de videokaart.

Pc is nu dus in orde :-)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even voor de goede orde: had je dit probleem met SP1 of SP2 :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1