Zalman 7000Cu B i.c.m. x2 +3800 temperatuur meten

Pagina: 1
Acties:

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05 10:48
Heb i.v.m. afgebroken retation frame maar een nieuwe koeler gekocht, een Zalman 7000Cu b. Nu ben ik benieuwd of deze cooler een beetje goed werkt. Dus wil ik de temperatuur opmeten via progies als:

RMClock Utility: 35C idle en 47C stress (CPU test 3Dmark06)
SpeedFan: Core 35C idle
MBM 5 : CPU is 27C Idle
PC Alert: CPU is 27C Idle

Nu heb ik de volgende vragen:

Is er verschil tussen Core en CPU temps?
Zijn mijn temperaturen een beetje goed?
Zit er overclock mogelijkheden in?

Systeem:
X2 +3800 @ stock
Zalman 7000Cu
K8N Neo2 Plat.
2Gb GeiL
x1950Pro

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

47C voor een X2 zijn echt niet verkeerd. OCen moet wel te doen zijn (probeer dat gewoon en kijk hoever je komt).
En wat bedoel je met "Is er verschil tussen Core en CPU temps?"?

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Er zijn zeker overklokmogelijkheden als je het voltage niet te veel gaat verhogen. Het is geen 'high-end' koeler maar hij doet zijn werk wel behoorlijk. Ik zou me baseren op de Core temperaturen als je gaat overklokken.

• Galvatron
Thx voor de reply.

heb net FEAR gespeeld en direct terug in desktop gaf ie 41C aan.

Met verschil tussen Core en CPU bedoel ik dat ik heb gelezen dat sommige progies de temp uit de CPU kunnen lezen (alleen moderne cpu) en dat sommige de waardes via de Mobo uitlezen. Deze laatste zijn bijvoorbeeld PC Alert III en MBM 5.

Wil binnenkort m'n CPU OC'en naar 2,2 i.p.v. 2 Ghz. OC'en ging niet echt lekker met m'n voormalige Winchester (i.v.m. geheugencontroller).

Verwijderd

ik las pas op *sitenaamvergeten* dat ze met gemak 2500mhz+ stable draaiden op een x2 3800+

2.2ghz moet geen probleem zijn denk ik, .. kleine stapjes maken / en veel meten (zijn de gulden *mischien-overbekende* regels..).. dan kan er weinig fout gaan

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

'Core- en CPU-temperaturen' worden uit twee verschillende sensors gemeten gok ik. In Speedfan zie je meerdere temperaturen. Is er één van die temperaturen die overeenkomt met de 'CPU temperatuur' uit MBM en PC-ALERT?
Als ik namelijk bij 'Config' kijk in Speedfan staan er twee sensoren in de lijst die beiden de temperatuur meten volgens mij. Als eerste die gemeten door de 'IT8712I' en de andere gemeten door de 'AMD K8'-sensor. Dat zijn resp. een moederbord-chip en de interne core sensor.

Die AMD K8 sensor wordt herkend vanaf Speedfan versie 4.30 dacht ik.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Galvatron
thx voor de reacties,

Wellicht dat iemand een BIOS setting kan sturen met een gelijkwaardig systeem en die goed en stabiel werkt, dit scheelt misschien tijd.

Zit zelf te denken om alleen de HTT van 200 op 220 te zetten.
Pagina: 1