Geen DTS meer: X-Fi Elite Pro

Pagina: 1
Acties:

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Sinds vandaag een heel raar probleem. Ik heb ineens geen DTS geluid meer vanaf mijn DVD's. Normaal gesproken laat ik het DTS of Dolby Digital signaal via mijn AV Receiver lopen, aangezien ik die digitaal aangesloten heb en anders met stereo geluid moet doen. Heeft altijd gewerkt, maar nu ineens niet meer.

Ik gebruik een Creative X-Fi Elite Pro geluidskaart met daarop aangesloten een Harman Kardon AVR135 receiver en bijbehorende 5.1 speakerset. Om DVD's af te spelen gebruik ik Intervideo WinDVD 8. De Creative Console staat op "Digital Out:Bitstream", zodat hij al het digitale signaal (Dolby Digital en DTS dus) direct doorstuurt. Zo heb ik WinDVD ook ingesteld.

Het rare is overigens dat ik bij mijn twee test DVD's (Blade II en Saving Private Ryan) tijdens het weergeven van Dolby Digital wel de keuze heb tussen "Analoge geluidskaart" en "Digitaal (S/PDIF) uit naar externe processor". Maar zodra ik DTS via het menu van de DVD selecteer en de film resume of restart heb ik die optie ineens niet, krijg ik geen geluid terwijl mijn receiver wel "DTS" aangeeft. En als ik dan (ongeacht of ik de DVD's laat spelen of stop) naar het Audio tabblad in het instellingenscherm van WinDVD ga, kan ik alleen "Analoge geluidskaart" selecteren en "Digitaal ..." is grijs. Overigens geeft ook WinDVD aan dat hij DTS aan het afspelen is, maar geen geluid dus.