Toon posts:

Toetsenbord-probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week deed m'n draadloze muis het niet altijd. Een kennis was overgestapt naar bedraad, dus heb ik zijn bijna nieuwe Labtec "ultra-flat wireless desktop usb" overgneomen, die het perfect deed. En nu? Nu krijg ik de mouse aan de praat, maar het toetsenbord niet! Heb mijn oude Logitech geprobeerd die ik eerst gebruikte, die doet het nu ook niet. Zelfs een bedrade dell-toetsenbord krijg ik niet meer aan de praat.
Ik heb zo een Lidl-pc (Targa) uit mei 2003, waar aan de achterkant een ps2-poortje zit om toetsenbord/muis op aan te sluiten. Zelfs mijn Logitech had ik via een ps2-->usb verbindingskabel hierop aangesloten en hij heeft al die tijd gefunctioneerd, totdat de muis het dus begaf deze week.

Wat zie ik over het hoofd? Ik kom dus niet mijn pc in!!!! Help!!! :X

PS: ik weet niet zeker of ik met dit topic hier hoor, beste moderator(s), maar ander moet het maar verplaats worden (wel dat ik het nog kan vinden aub!)

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
met ps2 helpt t nog wel eens om opnieuw op te starten

gang is alles

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Toevallig die PS/2 kabel erin en eruit gehaald terwijl de pc aanstond? PS/2 is niet hotswappable, dus als je dan die connector erin en eruit doet kun je je PS/2 poort opblazen.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 14 januari 2007 @ 00:16:
Toevallig die PS/2 kabel erin en eruit gehaald terwijl de pc aanstond? PS/2 is niet hotswappable, dus als je dan die connector erin en eruit doet kun je je PS/2 poort opblazen.
Da's balen! Ik begin er bijna aan te geloven dat dat dan gebeurd zal zijn, want dat heb ik wel een paar keer gedaan ja, maar hoe nu verder dan?! Er moet toch wel een andere manier zijn? Een gewone usb-poort daar reageert het toetsenbord ook niet op! Sh.t man, baal enorm! 8)7 :(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan bestaat de kans dat niet alleen je PS/2 poort maar ook je keyboard stuk is.
Test het gewoon even op een andere pc, dan weet je het zeker.

Verwijderd

Topicstarter
En dus... is er uberhaupt een manier om alsnog een toetsenbord te kunnen gebruiken op deze pc. Ben niet echt een kei in deze business, maar wat ik bedoel is: er moet toch ook een andere manier zijn om een toetsenbord te kunnen gebruiken. Of moet je en kamn die ps2-poort vervangen worden?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 13:47:
En dus... is er uberhaupt een manier om alsnog een toetsenbord te kunnen gebruiken op deze pc. Ben niet echt een kei in deze business, maar wat ik bedoel is: er moet toch ook een andere manier zijn om een toetsenbord te kunnen gebruiken. Of moet je en kamn die ps2-poort vervangen worden?
PS/2 poorten vervangen is niet echt haalbaar (je kunt de connector lossolderen en er een nieuwe opzetten, maar dat is nogal wat werk).
Anders kun je ook gewoon een USB --> PS/2 verloopje voor kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels de set waar het om gaat, ook getest op mijn andere pc: ook daar, muis doet het, maar toetsenbord, ho maar. Echter, daar doet mijn bedrade toetsenbord en muis het wel nog steeds?! Terwijl andersom, als ik mijn bedrade toetsenbord op mijn pc aansluit dat probleem heeft opgeleverd, dan doet dit bedrade toetsenbord dus ook niets...I don't get it anymore :?

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 14 januari 2007 @ 13:50:
[...]

PS/2 poorten vervangen is niet echt haalbaar (je kunt de connector lossolderen en er een nieuwe opzetten, maar dat is nogal wat werk).
Anders kun je ook gewoon een USB --> PS/2 verloopje voor kopen.
Heb het geheel dus juist met een usb->ps2 stekker geprobeerd en hij deed het niet. Rare vraag van mij misschien, maar waarom kan je een toetsenbord/muis-receiver niet gewoonweg aansluiten op een willekeurige 2.0 usb-poort?
Pagina: 1