Toon posts:

Problemen met Logitech X530

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of het een probleem is, maar ik hoop dat het er wel 1 is.

Ik heb een nieuwe X530 aangesloten op een Audigy 4 Pro, Nu snap ik dat CD's geen 5.1 geluid hebben, maar is er een mogelijkheid om dit wel te doen?

Niet dat de 5.1 effecten het doen, maar dat het geluid wel gewoon verdeeld wordt?
Bij de instellingen van de geluidskaart lijkt die me setje niet te herkennen, alhoewel hij wel gewoon 2.1 afspeelt.

Iemand enig idee?

Verwijderd

Bij mij soundblaster live 24bit zit een programma waar je cmss 3d aan kan zetten, dan zet hij het geluid om naar 4.0 dacht ik, zelf gebruik ik foobar, want die kan je ook zo instellen dat stereo omgezet word naar 4 speakers.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:47
Bij de EAX Console van je Audigy4 kun je CMSS aanzetten en dan 2x stereo doen

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 23:25:
Bij de EAX Console van je Audigy4 kun je CMSS aanzetten en dan 2x stereo doen
Als ik CMSS aanzet krijg ik geen mogelijkheden ofzo, In het help menu staat inderdaad wat jij zegt, Maar ik krijg alleen : Klassiek UP3D effect.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt wel alsof die niet herkent dat het een 5.1 systeem is, Terwijl het er wel 1 is.
Ook bij het configuratiescherm -> geluid staat die op 5.1/...

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:47
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 13:22:
Het lijkt wel alsof die niet herkent dat het een 5.1 systeem is, Terwijl het er wel 1 is.
Ook bij het configuratiescherm -> geluid staat die op 5.1/...
Als je de Speakersettings hebt aangepast binnen de Creative software zou je gewoon die CMSS moeten kunnen aanpassen. Anders evt. via Foobar, daarmee kun je ook upmixen naar 2x stereo

Verwijderd

Topicstarter
*kickje*
Na een paar verlopen maanden ben ik weer aan het proberen en proberen.
Ik heb vernomen dat die niet ontdekt dat er uberhaupt speakers inzitten,

onder het menu luidsprekerinsttelingen -> selectie luidsprekers staat er helemaal niks.
In het configuratiescherm staat die ook niet als een Logitech X530 of iets degelijks, en ik heb hem daar zelf handmatig op 5.1 moeten zetten.

Bij het CMS menu kan ik wel kiezen om CMS aan te zetten of CMS2 aan te zetten, maar de dubbele stereo zoals hier en in de hulp handleding vermeld staat er niet bij.

De gebruiksaanwijzing, zowel online als die er bij zat helpt totaal niet mee, kalibreren van de speakers maakte ook totaal geen verschil

Ik heb zo een beetje gedaan wat er in me op zou komen wat er ook maar iets mee te maken heeft.

edit: Ik ben er achter gekomen dat bij films die 5.1 wel ondersteunen mijn boxen het niet afspelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2007 19:31 ]

Pagina: 1