[win 2k server] (web)server extern onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 11:47
Na heel lang klooien en zoeken nu toch maar een post...

Ik ben een servertje aan het inrichten, met als OS win 2K server.
deze hangt (wireless) aan een Sitecom wireless broadband router. Als ik de webserver aanzet, is die intern (192.168.0.252) wel bereikbaar, maar extern (81.69.etc) niet.

Volgens mij heb ik alle instellingen goed staan in de router / modem.

Zet ik op mijn bekabelde XP (192.168.0.253) bak omnihttpd aan, dan kan ik die wel extern connecten. Deze XP bak hangt aan dezelfde router, maar dan bekabeld.
zet ik vervolgens alle ip adressen in de router om van .253 (XP bak) naar .252 (2K bak), werkt 't weer niet!

Ik ben inmiddels een beetje moe van het steeds weer proberen etc. dus ik hoop dat iemand een idee heeft?

• Hellsystem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02 03:43
Dit is standaart niet mogelijk..om van intern ip naar je eigen externe ip te gaan..

Pas het volgende bestand aan : Host. te vinden in :

?:\WINDOWS\system32\drivers\etc

open het met kladblok.. :*)

of bedoel je dit niet |:(

[ Voor 49% gewijzigd door Hellsystem op 13-01-2007 22:51 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gebruik je IIS 5 onder Windows 2000 Server, of ook omnihttpd?
Kijk eens goed naar de configuratie op je win2k doos, en controleer de logfiles van IIS eens om te kijken wat er gebeurt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 11:47
van intern naar extern lukt normaal wel via de loopback, en het is ook van buitenaf geprobeerd.

Onder w2k ook met omni gepoogd, en dus via IIS...

Ik bedacht me net onder het genot van een biertje en een goed gesprek dat het zo is dat mijn routergeval standaard DHCP't voor wireless connecties. Mijn router vindt dat mijn PC 192.168.0.188 heeft als ip, terwijl mijn pc 192.168.0.232 vindt :s

En dat werkt wel... Ik ga zo even mijn static ip op .188 proberen, denk ik...

Tips zijn welkom!

Verwijderd

ik zou een server altijd een static ip geven tenzij je router ook aan port-forwarding doet met een automatische terugkoppeling op je dhcp uitgave(zelden gezien maar is mogelijk).

probeer anders altijd met ping te bepalen of je webserver bereikbaar is. pas dan met je browser kijken of je ook werkelijk een pagina te voorschijn kan toveren.

kijk ook in de configuratie van je webserver of deze een fallback heeft ingesteld. dit is een website/virtuele host waar alle request heen gaan die niet door een van de andere virutele host worden beantwoord.

kijk ook eens na of je webserver zich wel bind aan het ip waarop je router forward deze moeten natuurlijk het zelfde zijn. immers je dat is waar je router de request heen stuurt. elke request op dus 81,69 wordt dan dus geforward naar dit ip address. als je webserver dan niet aan is gebonden zal deze niet reageeren.

soms kan het nodig zijn je webserver te binden aan het extene ip van je router, zodat dus de reply van je webserver het ip-address van je router als address gebruikt. volgensmij is dit zelfs verplicht volgens de HTTP1.1 specificatie maar dat weet ik niet zeker.

iniedergeval kijk deze instellingen eens na. hoop dat ik je wat op gang hebt gebracht.