bios voor jetway 8363-686b nodig

Pagina: 1
Acties:

• djflue
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Hallo allemaal,
ik heb een jetway 8363-686b moederbord, (AMD Thunderbird) en hij viel uit waarna ik een bios failure kreeg en daarna alleen nog als ik hem aanzette een zwart scherm.
Weet iemand misschien wat ik moet doen??? en waar ik een bios update vandaan haal want op de jetway site kan ik niks vinden over dit moederbord.

alvast bedankt.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik krijg de impressie dat je moederbordmodel niet helemaal klopt.
Een Jetway 8363-686b heb ik immers nog nooit van gehoord. Lijkt meer een stukje van een BIOS string of chipset. VIA KT133 heet ook wel VT8363 en de 686B is een southbridge als ik me niet vergis.

Kan het zijn dat je een Jetway 663AS Pro hebt? Die bevat de VIA KT133 (VT8363) en 686B
(VT 82C686B). Jetway 663AS (Pro) Manual
Er zijn een paar varianten van de 663AS, dus controleer even welke je precies hebt. Als je het nou echt niet kunt vinden kun je met mijn educated guess van 663AS Pro meegaan.
Dan zou je kunnen kijken op Jetway Support - Downloads - 663ASPR en eventueel de andere varianten opzoeken.

Als je overigens totaal geen beeld meer hebt wordt het wel lastig om dat BIOS te flashen. Een aantal moederborden heeft de mogelijkheid om bij het booten op een floppy te kunnen kijken naar een bepaalde file om die vervolgens blind te flashen. Misschien dat iemand je anders daar meer over kan vertellen icm dit Jetway bord.

[ Voor 36% gewijzigd door Ultraman op 14-01-2007 00:07 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Opvolger van de pro is de ultra met de kt133a. Deze draai ik nog in mijn daily PC :D En tja, het hangt er domweg van af of je nog de mogelijkheid gegeven wordt een nieuw bios te laden, heb je die niet dan houdt het domweg op denk ik.

[ Voor 46% gewijzigd door smvs op 14-01-2007 00:18 ]

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

smvs schreef op zondag 14 januari 2007 @ 00:17:
heb je die niet dan houdt het domweg op denk ik.
Hot-flashen met een compatible moederbord zou ook kunnen werken. Het liefst die van eenzelfde type.
Maar een groot aantal BIOSsen ondersteunt zo'n blindflash, mits het Bootblock nog intact is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

cybersteef schreef op zondag 14 januari 2007 @ 01:31:
[...]

Hot-flashen met een compatible moederbord zou ook kunnen werken. Het liefst die van eenzelfde type.
Maar een groot aantal BIOSsen ondersteunt zo'n blindflash, mits het Bootblock nog intact is.
Ach, zolang de biosgrootte ondersteund wordt door een bordje en de structuur aankan hoeft het niet eens zo'n zelfde type te zijn.

djflue, post eens welk mobo je exact hebt. Ik heb hier namelijk een aantal jetways tegen de muur liggen, wat mij betreft zou je daar wel de bios van kunnen krijgen als ik eenzelfde plank heb als jou :)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:05

DataGhost

iPL dev

Een bios wat *spontaan* 'Failure' geeft? KT133? heh.. :+
Kijk eens of er geen bolle elco's op je moederbord zitten.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Terw_Dan schreef op zondag 14 januari 2007 @ 10:51:
Ach, zolang de biosgrootte ondersteund wordt door een bordje en de structuur aankan hoeft het niet eens zo'n zelfde type te zijn.
Dat zeg ik toch? :P "Compatible moederbord" en als je dan ook nog hetzelfde type kunt vinden is dat natuurlijk het beste. :)
djflue, post eens welk mobo je exact hebt. Ik heb hier namelijk een aantal jetways tegen de muur liggen, wat mij betreft zou je daar wel de bios van kunnen krijgen als ik eenzelfde plank heb als jou :)
Mja dat is een optie waar ik nog niet aan gedacht had :+

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

cybersteef schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:16:
[...]
Dat zeg ik toch? :P "Compatible moederbord" en als je dan ook nog hetzelfde type kunt vinden is dat natuurlijk het beste. :)
Tja, Compatible moederbord is natuurlijk een erg ruim begrip, maar we bedoelen dus hetzelfde
Mja dat is een optie waar ik nog niet aan gedacht had :+
Tja, soms zijn mobomuren nog wel eens handig :P

• djflue
Tsjaa, dat is het probleem, ik heb het moederbord tweedehands gekocht dus ik weet niet welk model het is, wel weet ik dat ik met sissoft sandra 8363-686a kreeg maar in de bios 8363-686b , ik weet nu wel dat het niet de 663AS is want ik heb de power connector linksonder onder de cpu en de fdd connector zit horizontaal.
maar hij heeft wel gewoon agp4x ,5x pci, 1x isa, en een keer amr.
ik hoop hiermaar genoog informatie te hebben gegeven, ik kan mischien nog wel waneer nodig een foto maken en even op internet zetten.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:56
Staat het niet met grote letters op dat bord zelf gedrukt?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

djflue schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:42:
Tsjaa, dat is het probleem, ik heb het moederbord tweedehands gekocht dus ik weet niet welk model het is, wel weet ik dat ik met sissoft sandra 8363-686a kreeg maar in de bios 8363-686b , ik weet nu wel dat het niet de 663AS is want ik heb de power connector linksonder onder de cpu en de fdd connector zit horizontaal.
maar hij heeft wel gewoon agp4x ,5x pci, 1x isa, en een keer amr.
ik hoop hiermaar genoog informatie te hebben gegeven, ik kan mischien nog wel waneer nodig een foto maken en even op internet zetten.
Jetway is meestal zeer duidelijk met het aangeven van de typenummers op hun bordjes. Kijk dus gewoon op het bordje zelf (ipv vage tools waar je weinig aan hebt).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een goede plek om te kijken is op de zijkant van de zwarte ISA slot, daar wil het nogal eens staan ;)

Oslik blyat! Oslik!

• djflue
aan de zijkant heb ik wel een serial gevonden:
0102047361
en links ernaast staat m101294

maar voor de rest kan ik egt niks vinden, er staat namelijk ook gen setway op maar met wat google kijken vond ik dit moederbord en volgens mij is dit die ik heb: http://www.it48.com/pic/digi/0456_sml.JPG
sorry het is een klein plaatje maar zo ziet mn mord er dus uit

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hmm, dan zou ik inderdaad op zoek gaan naar clues op het moederbord zelf.
Of je moet alle Jetway borden met die VIA KT133 chipset voor Socket 462 nagaan...

• djflue
ok ik zal mn bord nagaan, en anders is het gewoon tijd om aan een ander systeem te denken of goedkoop een 2e hands bord op de kop te tikken
Pagina: 1