Wireless Network, maar Access Point neemt signaal niet over?

Pagina: 1
Acties:
  • 658 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03 09:08
Hallo,

Uiteraard heb ik de search gebruikt en kom een variatie aan verhalen tegen, maar mijn probleem kon ik er nog niet in vinden.

Ik heb een Acer WLAN 11g Broadband Router (802.11g AP Enable) waar op dit moment drie computers bedraad aan hangen en een laptop draadloos kan werken.

Ik zou het draadloze gedeelte graag uitbreiden (via een Access Point - Linksys WAP54G) en daarom heb ik het Access Point aangesloten bedraad op de router en ingesteld volgens de CD en het boekje.
De SSID en dergelijke heb ik hetzelfde ingesteld als op de router, echter als ik nu het touwtje tussen de AP en de router loshaal kom ik niet meer bij mijn AP. Het Access Point staat overigens gewoon als "Access Point" gedefinieerd in de settings, niet als repeater of bridge, is dat goed?
Vanaf het AP wil ik dan ook nog bedraad verder gaan.

Heb ik hier iets verkeerd ingesteld of heeft iemand advies hoe dit zou kunnen werken?

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:31
Ja, je hebt nu je bereik niet uitgebreid he.

de enige manier (simpelst) om een wifi netwerk uit te breiden is zoals het eerst was, je kabel verlengen, en dan dat linksys ap ergens anders zetten, ga je dan uit het bereik van je oude acces point, moet je ff reconnecten op je nieuwe linksys ap.

Als je twee ap's langs mekaar zet, koppelen ze niet aan mekaar, je maakt eigenlijk gewoon twee nieuwe netwerkjes.

EDIT: ik weet niet of dat repeater of bridge wat jij bedoelt terugslaat op het wireless gedeelte of op het bedraad gedeelte. Maar normaal gaat dat met standaard routertjes/ap's met standaard firmware niet (firmware = ingebakken software op een apparaat)

[ Voor 23% gewijzigd door HyperBart op 14-01-2007 18:36 ]

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-02 10:15

NBK

Weercam-Avatar

Wil je je AP via een draad met je router laten communiceren of via WDS?

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:14
De TS wil waarschijnlijk het bereik van zijn router vergroten door zijn pas aangeschafte AP ergens los neer te zetten. Repeater mode dus. Volgens mij werkt repeater mode alleen met apparatuur van dezelfde fabrikant, maar weet dit niet zeker.

• SWINX
NBK schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:38:
Wil je je AP via een draad met je router laten communiceren of via WDS?
Ik zou vanuit mijn router bedraad naar de computers willen en draadloos naar het Access Point.
Vanaf het Access Point weer bedraad verder, als dit een mogelijk is.
Jimster schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:46:
De TS wil waarschijnlijk het bereik van zijn router vergroten door zijn pas aangeschafte AP ergens los neer te zetten. Repeater mode dus. Volgens mij werkt repeater mode alleen met apparatuur van dezelfde fabrikant, maar weet dit niet zeker.
Ik heb hem ook even op repeater mode gezet en IP via DHCP van de router, dus die zou het IP dan moeten kennen. Als ik daarna de UTP kabel weer uit het access point haal kan ik hem op IP niet benaderen. Maar als jij zegt dat dit van verschillende fabrikanten niet werkt, kan het natuurlijk ook daar aan liggen.

[ Voor 49% gewijzigd door SWINX op 14-01-2007 20:48 ]

Verwijderd

hey, als je het zoals je zegt wil moet je det linksys accespoint op bridge mode gebruiken, voer het wireless mac adres in van de acer router en het werkt succes

• SWINX
dat heb ik ook even geprobeerd, maar werkt helaas niet.
Er staat ook een stukje bijgeschreven:
Note: When set to "AP Client" and "Wireless Bridge" mode, this device will only communicate with another Linksys Access Point (WAP54G). When set to
"Wireless Repeater" mode, this device will only communicate with another
Linksys Access Point (WAP54G) and Linksys Wireless-G Router (WRT54G).
Heb ik repeater of bridge nodig, of kan het beide?
Ik zou voor een goede constructie dus eventueel op zoek moeten naar een andere AP of router...

[ Voor 6% gewijzigd door SWINX op 14-01-2007 22:03 ]

Verwijderd

Repeater pakt het signaal op en zend het wireless weer verder

Bridge, wat je dus nodig hebt pakt het draadloze signaal op en maakt er een bekabeld signaal van, zodat het net is dat je gewoon 1 lange kabel eraan hebt hangen

• SWINX
bedankt voor deze uitleg... ik heb dus feitelijk 2 access points nodig als ik het begrijp?
De "note" in het webmanagement van het AP geeft namelijk aan alleen te willen communiceren met een ander Linksys AP.

Als ik het goed begrijp koppel ik dus een AP aan mijn huidige router met een touwtje. Een ander AP zet ik dus ergens anders neer en ga vanaf daar weer met een kabeltje verder.
Beide AP's zou ik dan op bridge mode moeten zetten. In het eerste AP zou ik dan het MAC adres van mijn router moeten opgeven, in het tweede AP dan het MAC adres van de eerste AP ?

Of... gaat dat op die manier niet werken en moet ik de router + het eerste AP vervangen door een linksys router met ingebouwd AP?

• Jimster
Kan je misschien een tekening maken van hoe je de boel eigenlijk wilt hebben? Het is mij niet echt duidelijk of je nou bedraad of niet wilt en welk apparaat waar moet komen.

• SWINX
Ik heb even in paint een "quick and dirty" tekeningetje gemaakt, de vraag is daarbij meteen of dit dus mogelijk is en of optie A of optie B de beste keus zou zijn.

Bij optie A hebben we het over de Acer router met Linksys Access Points.
Bij optie B zou het dan om een Linksys router (incl AP) gaan met Linksys Access Point.

tekening

[ Voor 26% gewijzigd door SWINX op 15-01-2007 16:02 ]

Verwijderd

hey, je kan gewoon een bridge maken van de acer router en de WAP54G is verder nix anders bij nodig dus 1 accespoint en daarin zet je het wireless mac adres van de acer router

Acer>pc's wired
>WAP54G wireless(bridges)>kabel>andere pc of switch

• SWINX
dat heb ik inderdaad geprobeerd, ik heb het AP op bridge mode gezet en heb het MAC adres van de Acer opgegeven, maar als ik dan mijn Access Point probeer te pingen krijg ik geen response.
Ook als ik iets bedraads aan het AP knoop kon ik dat niet pingen, doe ik dan toch nog iets fout?

Ik zie daarnaast ook deze melding in mijn webmanagement staan:
Note: When set to "AP Client" and "Wireless Bridge" mode, this device will only communicate with another Linksys Access Point (WAP54G). When set to
"Wireless Repeater" mode, this device will only communicate with another
Linksys Access Point (WAP54G) and Linksys Wireless-G Router (WRT54G).

• Jimster
Als je bridge mode wilt gebruiken, dan moet je beide kanten in bridge mode zetten afaik. Maar dan kan je laptop niet meer wireless connecten.
Imho moet je dus nog een Access Point aanschaffen.

• SWINX
ok, dat is dan mijn getekende optie A.
Als ik de access points instel als bridge mode, moeten ze dan elkaars MAC adres hebben bij de bridge settings?

• Jimster
Ja

• SWINX
Bedankt allemaal, ik ga het morgen eens uitproberen!

[edit] en het werkt! :Y)
Thnx all.

[ Voor 110% gewijzigd door SWINX op 17-01-2007 10:45 ]

Verwijderd

hej, ik heb ongeveer het zelfde probleem ik heb een linksys router(wag54g2) die wil ik draadloos verbinden met een AP en vanaf daar bekabelt verder gaan naar een switch en pc's. ik dacht dat ik de AP als client moest zetten. is het nu degenlijk zo dat je 2 wap54g's nodig hebt ?

mvg skiteacher
Pagina: 1