[VOIP] 2 accounts op 1 Voiprouter

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CyberJoe
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-11 10:25

CyberJoe

Only visiting this planet

Topicstarter
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om de ene voip provider (voipbuster/webcalldirect) te hebben voor uitgaand verkeer en een andere (budgetphone) om gebeld te worden. Ik bel via een draytek 2200vg. Dit omdat ik deze week een brief kreeg dat mijn telefoonaanbieder (Twinner) er gewoon mee stopt over 2 maanden. Dit leek mij dan een goed alternatief. Ik heb al wel gezocht en gegoogled, maar kon alleen iets vinden over de draytek 2900. In een ander forum noemde iemand www.voxalot.com, maar dat leek wat ingewikkeld.

Ja ik heb ook een computer.

• CyberJoe

CyberJoe

Topicstarter
niemand? zie wel dat het ingewikkeld is :)

• CyberJoe

CyberJoe

Topicstarter
Hallo? iemand....................... ;( please?????

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ja, is geen probleem. Ik weet niet of een draytek het kan, maar de meeste voip clients moeten het wel kunnen en anders pak je een pbx zoals Asterisk.

• rmcvanleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-01 14:36
CyberJoe schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:43:
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om de ene voip provider (voipbuster/webcalldirect) te hebben voor uitgaand verkeer en een andere (budgetphone) om gebeld te worden. Ik bel via een draytek 2200vg. Dit omdat ik deze week een brief kreeg dat mijn telefoonaanbieder (Twinner) er gewoon mee stopt over 2 maanden. Dit leek mij dan een goed alternatief. Ik heb al wel gezocht en gegoogled, maar kon alleen iets vinden over de draytek 2900. In een ander forum noemde iemand www.voxalot.com, maar dat leek wat ingewikkeld.
ik heb zelf een fritzbox hier op kan ik twee telefoon nummers zetten
ik denk te weten dat de draytek 2800 6 nummers kan plaatsen :*)
kijk ook eens bij www.tijdhof.com

rvl

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
www.voxalot.com leek je ingewikkeld.
maar dat valt best mee.
zeker omdat je maar met één provider wilt uitbellen, hoef je dus geen dialplan in te stellen in voxalot.

er staan duidelijke tutorials.
http://www.voxalot.com/action/tutorials

je hoeft alleen Budgetphone toe te voegen. zelfde instellingen als in je Draytek waarschijnlijk.
zet SIP register op Yes zodat je gebeld kan worden (wacht even een minuut of 5 totdat hij registreert).

Call Forward - Active op Yes naar sip:username@sip.voipbuster.com
of als dat niet werkt: sip:username@jeipadres:jesippoort

username=username van je VoipBuster-account.

stel VoipBuster in, in je Draytek zodat je daarmee uitbelt.
als je nu op je Budgetphone nummer wordt gebeld, wordt dat ge-forward naar VoipBuster / Draytek.

(en als dat allemaal niet werkt kan je ook VoipBuster instellen in voxalot en dan voxalot instellen in je Draytek, maar dan moet je wel een diaplan maken in voxalot om te zorgen dat alle gesprekken over Voipbuster lopen).

[ Voor 20% gewijzigd door Caesu op 16-01-2007 22:44 ]

• CyberJoe

CyberJoe

Topicstarter
Kijk hier kan ik wat mee. Sterker nog:het werkt! Voipbuster kan geen inkomend gesprek van voxalot doorgeven, maar dat rechtstreeks naar mijn router verwijzen werkt wel, was ik nooit opgekomen. Super bedankt!

Verwijderd

VoXaLot heeft aangekondigd op korte termijn een proxy server in Nederland te gaan plaatsen omdat er veel vraag is naar een server in Europa.

Momenteel hebben ze alleen een server in Amerika en Australië, maar omdat er dus veel mensen in Europa gebruik maken van deze dienst, hebben deze mensen veel last van latency.

Als je dus nog even geduld hebt wordt het binnenkort nóg beter!
Pagina: 1