Toon posts:

Laptop Keuze!

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

ik ben van plan om een laptop te kopen!
Ik ben niet echt vertrouwd in de notebook wereld dus vraagde ik jullie mening:

er moet minstens inzitten :

Intel Core 2 Duo T5500 1,66Ghz (667Mhz)
1Gb DDR2 RAM geheugen (667Mhz)
100 a 200 Gb harde schijf (5400rpm of hoger)
DVD +/- R(RW)
4 * USB 2.0
Wired & Wireless internet (LAN 54MB/s)
Onboard geluid ( :/ logisch)
Nvidea Geforce Go 7600 (256MB)
17" TFT WXGA+ (1440 * 900)
Windows XP media center 2005 (NL)
eventueel webcam,micro,cardreader,...

=> het moet ook een stevige notebook (schokbestendig, want ik ben veel op verplaatsing)
=> liefst ook 2j garantie (hoeft niet, wel handig)
=> goede batterij die toch paar uren meer gaat (2 a 3 uur)

BUDGET = 1400€ (gelieve te respecteren)

Ik zal deze laptop vooral gebruiken voor gaming, entertaiment, zware tekenprogramma's (CADdy, orCAD, etc...), Sonic, ... het zwaardere werk dus. Een krachtige notebook dus!!

Ik kan natuurlijk zeggen welk type notebook ik op het oog heb maar ik had graag eens geweten van mensen die ervaring hebben met de zwaardere notebooks welk merk zij aanbevelen (+ eventueel type)

tnx,

_/-\o_ Kevin_Seynaeve _/-\o_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

2 tot 3 uur is tegenwoordig heel normaal om met een accu te doen (hoewel je met een 17" natuurlijk veel stroom slurpt, als je de brightness wat naar beneden gooit moet het te doen zijn). Als je kijkt naar stevige notebook zou ik kijken naar HP/Compaq, Toshiba of Sony (hoewel Sony wel duur is en misschien niet binnen je 1400€ past).
Verder is een 200GB hdd niet echt haalbaar (ik neem aan dat je geen 200Gb wil hebben, want schijfjes van 25GB zijn alweer uitgerangeerd, evenals 128MB aan geheugen in een notebook).

Ik zou zeggen, zoek gewoon een aantal notebooks uit met jouw eisen en zet die op een rijtje, een beetje moeite mag je er zelf ook wel voor doen.

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
www.vergelijk.nl en kies wat je wilt hebben... daar kan je het ingeven en komt het er van zelf uitgerold...

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-01 09:09
znotes komen overeen met je wensen helaas zijn die er niet in 17inch :(

http://nl.zepto.com/Defau...tebookid=7u4DkMAUWC8gxoyU

kzou toch ff een kijkje nemen

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:59

steveman

Comfortabel ten onder

Oeh... omdat TS veel wil gaan verplaatsen met de laptop wil ik hem er toch aan herinneren dat 17" wel behoorlijk groot is! Als je hem in een auto kan gooien (leggen! ;) ) zal het wel meevallen, in een tas en dan in de trein gebruiken lijkt me echt een ramp.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-01 17:33
De volgende laptop heb ik voor je gevonden:

HP Pavilion DV9085 Prijs 1387.50

Display: 17", WXGA+ Resolutie 1440x900
Intel Centrino Duo
Processor: Mobile Intel Core 2 Duo T5500 (1.66Ghz)
Bussnelheid: 667Mhz
L2 Cache: 2MB
Geheugen: 2GB (2x1GB) DDR2 PC5300 (max 2GB)
Videokaart: nVidia GeForce Go 7600 512MB VRAM
Harddisk: 200GB (2x100GB) SATA
Optische drive: DVD-/+RW Dual Layer Lightscribe
Modem 56K V.90
LAN 100Mbit
WLAN 54Mbit
1x Express Card, VGA-Out, Microfoon-in, IrDA
4x USB2.0
1x Firewire
TV-Out: S-VHS
1x HDMI
5 in 1 Card Reader
Webcam met microfoon
S/PDIF geluidsuitgang
Afstandsbediening
Microsoft Windows XP Media Center Edition

Link: www.4launch.nl

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:37
steveman schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 22:10:
Oeh... omdat TS veel wil gaan verplaatsen met de laptop wil ik hem er toch aan herinneren dat 17" wel behoorlijk groot is! Als je hem in een auto kan gooien (leggen! ;) ) zal het wel meevallen, in een tas en dan in de trein gebruiken lijkt me echt een ramp.
Off-topic:
Ik gebruik dagelijks een 17" laptop en dit werkt gewoon goed. Het is alleen af en toe plaats zoeken in de trein maar voor de rest gaat dit perfect hoor! Tassen van Crumpler werken lekker en zijn goed voor 17" gemaakt.

On-topic:
Allemaal MSI Megabook L7xx laptops. Dit zijn 17" notebooks met een stevige magnesium behuizing, de L710 bijvoorbeeld weegt maar 3,5KG wat niet veel is voor een 17" IMHO. Maar de L745-019NL zou wel iets voor jou zijn. Hier zit wel een interne ATi kaart in, maar hij heeft zo te zien wel MXM II. Dit is een technologie waarbij je je videokaart in je laptop makkelijk kan vervangen, voor bijvoorbeeld een gewenste Geforce. Deze sites voor meer informatie.

Verwijderd

Topicstarter
PCMedic schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 22:34:
De volgende laptop heb ik voor je gevonden:

HP Pavilion DV9085 Prijs 1387.50

Display: 17", WXGA+ Resolutie 1440x900
Intel Centrino Duo
Processor: Mobile Intel Core 2 Duo T5500 (1.66Ghz)
Bussnelheid: 667Mhz
L2 Cache: 2MB
Geheugen: 2GB (2x1GB) DDR2 PC5300 (max 2GB)
Videokaart: nVidia GeForce Go 7600 512MB VRAM
Harddisk: 200GB (2x100GB) SATA
Optische drive: DVD-/+RW Dual Layer Lightscribe
Modem 56K V.90
LAN 100Mbit
WLAN 54Mbit
1x Express Card, VGA-Out, Microfoon-in, IrDA
4x USB2.0
1x Firewire
TV-Out: S-VHS
1x HDMI
5 in 1 Card Reader
Webcam met microfoon
S/PDIF geluidsuitgang
Afstandsbediening
Microsoft Windows XP Media Center Edition

Link: www.4launch.nl
daar kan ik al iets mee doen ;)
deze had ik namelijk ook in gedachten maar was bij de plaatselijke computerwinkel out of stock en kwam zogezegd NOOIT meer binnen volgens de verkopers ;(
en btw, iedereen praat over een soort lichtverdeling in het scherm die niet goed is ofzo...?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 23:00 ]

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-01 17:33
Ik raad je aan om deze vraag in de volgende topic te stellen: Test of review HP dv9085ea
Daar kunnen ze je vast verder helpen. ;)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kijk even rond in de pricewatch. De meeste eisen die je stelt zijn niet zó absurd (het moeilijkst wordt waarschijnlijk het scherm). In de pricewatch kun je in elk geval al de mogelijkheden beperken tot alle laptops met de juiste processor/hd/geheugen en het juiste prijskaartje. Ga zelf dus even op onderzoek uit. Hier in dit forum kun je genoeg ervaringen vinden van de betreffende laptops, je moet er dus wel uit kunnen komen lijkt me. :) Veel succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.