Cerulean Studios, het bedrijf achter het programma 'Trillian' is al enige tijd bezig met het werken aan een nieuwe versie van Trillian. Deze nieuwe versie van Trillian, welke de opvolger is van versie 3, heeft de naam "Trillian Astra" meegekregen.
Cerulean Studios staat er bekend om, om per major release van Trillian redelijk wat leuke nieuwtjes te brengen en ook dit keer lijkt het er op dat we ons weer kunnen verheugen op wat leuke nieuwe speeltjes.
De nieuwe versie van Trillian moet een nieuwe revolutie te weeg brengen, van hoe je jouw IM client gebruikt. Ik zal mijn best doen om een paar nieuwe leuke en handige features op te sommen :
Al met al is het een grote verbetering ten opzichte van de al wat oudere Trillian 3 Pro. Ook al is Astra nog in een Alpha/Beta fase, het ziet er allemaal veelbelovend uit!
Voor een sneak-preview op Astra, klik hier.
Cerulean Studios staat er bekend om, om per major release van Trillian redelijk wat leuke nieuwtjes te brengen en ook dit keer lijkt het er op dat we ons weer kunnen verheugen op wat leuke nieuwe speeltjes.
De nieuwe versie van Trillian moet een nieuwe revolutie te weeg brengen, van hoe je jouw IM client gebruikt. Ik zal mijn best doen om een paar nieuwe leuke en handige features op te sommen :
- Astra heeft betere skinning mogelijkheden dan zijn voorlopers. De 2 officiele bekende skins zien er vernieuwend uit. (Cobalt en Cordonata)
- Een volledige web-versie van Astra. Je logt in op de website van CS en je krijgt exact dezelfde interface als de desktop versie van Astra.
- De lijst met contactpersonen kan worden gesynchronizeerd met de server van CS. Dit is erg handig wanneer je Astra op een andere computer installeerd, of wanneer je de web-versie van Astra gebruikt.
- Een 'tiled' view van je contact lijst, deze zie je in de 2 screenshots van hierboven ook in actie. Deze view was eerst wel even wennen, maar nu geeft hij (mij iig) het gevoel dat de ruimte in je contactlijst beter benut wordt.
- Verstuur makkelijk meedere files naar een andere persoon in je contact lijst. Selecteer een aantal bestanden en sleep die naar de persoon waar je ze heen wilt sturen. Deze bestanden worden op dat moment gezipped en verstuurd. Verder is de file-transfer code compleet aangepast zodat hij weer compleet met de nieuwste clients kan communiceren. Ook is er een pauze functie aanwezig, welke het verzenden van betstanden kan pauzeren (klinkt logisch).
- Veranderen van skin, zonder dat Trillian hoeft te worden afgesloten.
- Widgets, dit is een feature die werkt met andere Astra gebruikers. Je kan in je configuratie een aantal widgets configureren, zoals 'Now playing', 'Mood' en 'Current Time', deze verschijnen dan in het chat-venster van je chat-partner. Deze kan dus in zijn chat-scherm met jou zien, in welke mood jij bijvoorbeeld bent. (Screenie van het widgets scherm, het zijn er nog niet zo veel, maar hier gaat nog verandering in komen hoop ik).
- Vista/XP-like login scherm, dit voor wanneer er met meer dan 1 profiel gewerkt wordt.
- Verder zijn er een aantal snelheids verbeteringen gedaan. Hierdoor voelt Trillian Astra een stuk sneller dan bijvoorbeeld Trillian 3 (en dan te bedenken dat het hier nog maar om een Alpha versie gaat).
Al met al is het een grote verbetering ten opzichte van de al wat oudere Trillian 3 Pro. Ook al is Astra nog in een Alpha/Beta fase, het ziet er allemaal veelbelovend uit!
Voor een sneak-preview op Astra, klik hier.
[ Voor 27% gewijzigd door sorted.bits op 13-01-2007 21:29 ]