could not create a 3ddevice

Pagina: 1
Acties:

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 00:38
hallo

ik heb een pas op de hccbeurs een nieuwe videokaart gekocht, de club3D 9250 256MB en sindsdien krijg ik bij sommige games could not create a 3dDevice. Wat moet ik doen? ik heb directX9.0C al geinstallt.

Bert

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heb je de nieuwste drivers geïnstalleerd?

offtopic:
Ik zou aanraden om de verschillende FAQ's en regels van GoT nog eens door te lezen. Je TS voldoet niet echt aan de verwachtingen hier.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• gastje13
waar kan je die downloaden?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wat voor een chip zit er op je kaart? Een 9250, van welk merk is deze chip > Ati. Waar kan ik drivers hiervoor vinden > Ati.com.
Zo moeilijk is het allemaal niet.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• gastje13
werkt nog niet. ik heb de nieuwe driver geinstalt

[ Voor 68% gewijzigd door gastje13 op 13-01-2007 21:37 ]

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 16:33
Tiep die foutmelding eens in Google en kijk wat dat aan bruikbare tips oplevert. (Ik kan het wel voor je doen, maar enige zelfredzaamheid wordt hier wel op prijs gesteld).

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Welkom op GoT !

Als ik jou was zou ik snel het Algemeen Beleid even doornemen. Daar kun je vinden wat we hier op GoT van iedereen en van topicstarts verwachten.
Je inzet nog een aardig stuk beter en daarmee bedoel ik zelfwerkzaamheid en een duidelijk omschrijving van je probleem.
Je verteld dat je een 3D kaart hebt gekocht en wat voor chip daar op zit. Dat is wel erg minimaal. Je hebt blijkbaar drivers geïnstalleerd maar zegt niet welke.
Als je de ATi site hebt gebruikt dan kan ik gokken (<- en gokken houden we _niet_ van) dat je 6.11 hebt gepakt. De ATi site maakt daar de fout dat die drivers de 9250 niet ondersteunen, of althans niet officieel. De laatste driver die de Radeon 9250 officieel ondersteunt is Catalyst 6.5 - Win2k/XP. Probeer die eens.
Ook mis ik specificaties van de rest van je systeem, het is handig die er altijd bij te vermelden.

Je topicstart voldoet niet aan de eisen die we hier stellen. Omdat je nieuw bent, een probleem hebt en je nog kunt verbeteren geef ik je een kans ipv dat ik het topic sluit.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• gastje13
Oke. Mijn specificatie's

Pentium 4
2,4GHZ
512MB Ram
Videokaart: club 3D radeon 9250
Monitor: philips 107T5 (crt)
Geluidskaart: soundMax
Windows XP profesional editie service pack 2

Mijn huidige driver versie: Catalyst 1.2.2314

Ik krijg o.a problemen bij het spel Alarm for cobra 11, world racing
Op google heb ik kunnen vinden dat je videokaart gewoon het niet kan. Maar dat ging wel over andere types. Ik neem aan dat ik toch niet een nieuwe moet kopen?(deze is net nieuw)

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 14:13
maar geen kaart om voor naar huis te schrijven, verwacht niet dat een nieuwe 486 ook alle games kan draaien, het ding kan het misschien gewoon niet aan

download hier de driver maar even: http://ati.amd.com/support/drivers/xp/radeon-prer300-xp.html
op de cd staat niet de nieuwste

[ Voor 58% gewijzigd door Moning2 op 14-01-2007 09:58 ]

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 17:31
Ik denk dat je error te maken heeft met SM2.0 die heeft die kaart niet als het goed is.

• gastje13
oke, ik ga vanavond effe aan de gang met de drivers(heb nu even niet zo veel tijd)
bedankt voor de reactie's

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit ligt niet aan je drivers, maar aan je kaart.
De Radeon 9250 is een DirectX 8.1 compliant kaart. Wat neerkomt op het feit dat maximaal Pixel Shader 1.4 ondersteunt wordt.
Ga je dat dan tegen de system requirements van Alarm for Cobra 11 houden:
"Alarm for Cobra 11 - Nitro" uses Microsoft DirectX 9.0c.

System Specifications
* Windows XP with Service Pack 2
* DirectX 9.0c
* Athlon XP or Pentium IV 1.8 GHz or better
* 256 MB RAM
* 3D video card with at least 128 MB, at least Shadermodel 2.0, HW T&L supported
* DirectX 9.0c compatible sound card
* 1.3 GB free hard drive space
* 2x DVD ROM
Je kaart biedt Pixel Shader 1.4, geen 2.0. Daarom kan Alarm for Cobra 11 niet werken met je videokaart en zal die game helaas niet lopen op dat kaartje.
Als je het per se wilt spelen moet je denken aan een nieuwe kaart. Als een 9250 kwa performence voldoende voor je is kun je gaan kijken naar de huidige budget kaarten.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• gastje13
ok, duidelijk. Bedankt voor de antwoorden
Pagina: 1