Toon posts:

[ACCESS XP] Tabvolgorde op tabblad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben al een middagje aan het rommelen maar kom er niet uit. Zal waarschijnlijk niet heel lastig zijn maar ik kan het niet vinden.

Ik heb op een Access formulier een Tabcontrol gezet met drie pagina's. Op pagina 1 staan 10 velden, pagina 2 tien en op pagina 3 ook tien. Als ik nu door de velden heen tab en op pagina 1 van het 10e veld weg tab wil ik dat ie vervolgens doorgaat naar pagina twee (veld 1). Hij blijft nu op de huidige tab hangen....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 21:13 ]

Verwijderd

Geen idee waarom je dat wilt, maar er is geen enkele Windows gebruiker die verwacht dat je naar tabblad 2 gaat wanneer je het laatste control van tabblad 1 verlaat...
Technisch kan 't natuurlijk wel (al weet ik niet of Access een OnExit event oid op controls heeft), maar je user interface wordt er wel erg non-standaard van.

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Om exact te zijn heeftdit exit event dat Afterlife bedoelt "LostFocus". In dit event kun je heel eenvoudig de volgende tab selecteren door de tabindex te zetten. Vervolgens kun je een SetFocus doen in dit event, maar dit kan bijv. ook in de TabChanged event. De laatste heeft als voordeel dat de focus ook goed wordt gezet bij een klik op een tab.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02
Dit hoort eerder thuis in Office Systemen
-> OFF

https://fgheysels.github.io/