Toon posts:

Is dit een goede configuratie?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag, mijn moederbord is laatst kapot gegaan dus ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe. Gelijk neem ik ook een nieuwe proccesor. Nu de vraag is dit een goede setup?

-ASROCK CONROE865PE
-INTEL Cel.D326 2.5 S775 64bit

Wat ik zelf nog heb wat erin moet komen:
-Geforce FX5500 (agp)
-Maxtor 200 Gig sata
-512 DDR twinmos geheugen

wat ik ermee wil gaan doen:

- Natuurlijk Internetten msn etc.
- Gamen, de pc hoeft niet de nieuwste spellen op high te lopen maar liefst wel dat ze het doen
- Photoshoppen

Mijn eisen aan het moederbord zijn: AGP (voor mijn Graka) en Sata (voor mijn hd) het liefst wil ik GEEN onboard VGA

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 21:25 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:46
Veel meer keuze heb je niet, aangezien je nog normaal DDR gebruikt. Gezien de prijzen van de CPU's is het wellicht wel verstandig om te kiezen voor een P4 uit de 5 serie

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 20:15:
Veel meer keuze heb je niet, aangezien je nog normaal DDR gebruikt. Gezien de prijzen van de CPU's is het wellicht wel verstandig om te kiezen voor een P4 uit de 5 serie
Ik weet juist niet zeker of ik gewoon DDR of DDRII heb, me pc staat op dit moment niet hier dus kan niet kijken. Dus de keuze van de CPU is goed? Maarja, een reepje DDRII geheugen is ook de moeite niet tegenwoordig toch?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 20:22 ]

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-11-2025
een celeron is niet goed, maar als je echt niks meer kunt betalen...

verder kan je kijken naar een budget sempron, die is wat sneller.

BUH

Verwijderd

Aapiethaaap schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 20:27:
een celeron is niet goed, maar als je echt niks meer kunt betalen...

verder kan je kijken naar een budget sempron, die is wat sneller.
En waaruit haal jij die informatie dat een celeron niet goed is? :?
Een celeron is niks mis mee hoor als je alleen maar tekst verwerken, internette e.d doet...

• Aapiethaaap
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 20:51:
[...]

En waaruit haal jij die informatie dat een celeron niet goed is? :?
Een celeron is niks mis mee hoor als je alleen maar tekst verwerken, internette e.d doet...
nou je gaat het wel merken als je voor een wat duurdere niet budget oplossing gaat ookal doe je alleen tekstverwerken, helaas geeft de ts geen informatie over wat hij ermee wilt doen.

en waar ik die info vandaan haal? anandtech, tomshardware etc etc

BUH

Verwijderd

Topicstarter
Ok, verdere info over wat ik ermee wil gaan doen:

- Natuurlijk Internetten msn etc.
- Gamen, de pc hoeft niet de nieuwste spellen op high te lopen maar liefst wel dat ze het doen
- Photoshoppen

De processor die ik dus op het oog heb kost rond de 40 euro, als ik een wat betere proccesor neem hoeveel gaat mij dat ongeveer meer kosten dan?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 21:21 ]

• Aapiethaaap
pricewatch: AMD Sempron 3000+ (AM2, 1.6GHz, 256KB, 400MHz Bus, 62W, Boxed)

deze zou je kunnen nemen met een dual geheugen moederbord, asrock typenummer weet ik niet zo gauw. Of je neemt de socket 939 tegenhanger.

veel beter is natuurlijk deze:
pricewatch: AMD Athlon 64 3200+ (AM2, 2.0GHz, 512KB, 400MHz Bus, 62W, Boxed)
persoonlijk zou ik voor die kiezen, is ook in socket 939 versie te krijgen.

Een onboard grafische kaart die mischien een tientje meer kost op je moederbord, een 6150 of dergelijke zal waarschijnlijk je agp kaart eruitrekken alleen kan ik dat niet met zekerheid zeggen aangezien ik de geforce 5 serie niet ken. anders is dat een oplossing, anders kan je ook voor het dual asrock bordje met ddr1, ddr2, pci-e en agp gaan.

BUH

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor Boewa:
Heb je al opgezocht of een FX5500 beter is dan de onboard 6150 die jij om onduidelijke redenen niet wil hebben?

Voor budget pc's zou ik voor AMD cpu + nvidia chipset + onboard video gaan. Goedkoper en sneller dan de config die jij voorstelt.

Verwijderd

Topicstarter
En wat voor moederbord raden jullie mij aan?

Waarom ik geen onboard videokaart wil: Het geheugen van de graka wordt gesnoept van het DDR geheugen (ik kan het ook mis hebben)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 17:53 ]

• Aapiethaaap
ja maar als je genoeg geheugen hebt zal dit niet uitmaken, ga zelf eens wat benchmarks uitzoeken.
bedenk eerst maar eens wat je wil dan helpen we je mischien verder want dit word niks zo.

BUH

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Gamen zal toch niet goed lukken met die grafische kaart, en met die Celeron ook niet.

Maargoed als je budget 100 euro is dat kom je niet veel verder dan dat, kijk eens naar de Pentium D 805 die kost als het goed is nog rond de 65 euro ofzo, met een Asrock mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil:

Budget: ~150 euro
Moet DDR ondersteunen
Sata

Verwijderd

met 100euro word het niet
Je kan kijken voor deze bord
http://www.asrock.com/mb/...sp?Model=775Dual-VSTA&s=n
dan heb je ddr en ddr2 \ agp en pci-e 4x als slot 16x (kan je later een pci-e videokaart er in zetten)
Alle intel cpu's worden ondersteunt (ook de core2)

Een leuke 775 cpu? tja met jouw budget word het een celleron-d (geen slechte proc en later upgrade)

Als je het zo doet heb je een leuke systeem voor die 100piek

Zag dat je een budget had van 150euro (kan je een intel 805d kopen of een intel p4-d541

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 18:32 ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
Dat is dan wel DDR2..

Wat is eigenlijk je huidige config die kapot is? Misschien heeft een nieuwe CPU niet veel zin en kun je beter van marktplaats een mobo halen en dan over 1 jaar gewoon een nieuwe snelle bak halen, met 150 euro loop je alsnog ver achter (zeker met die celeron).

Verwijderd

http://www.asrock.com/mb/...odel=775Dual-VSTA&s=n

775Dual-VSTA
LGA 775 for Intel® Core™ 2 Duo/ Pentium® XE / Pentium® D / Pentium® 4 / Celeron® D processors
VIA® PT880 Pro/Ultra Chipset
Supports FSB1066/800/533MHz processor, EM64T CPU and H-T Technology
Supports Dual Channel DDRII667 (DDRII x 2 DIMMs) and DDR400 (DDR x 2 DIMMs)
Untied Overclocking : During Overclocking, FSB enjoys better margin due to fixed AGP/PCIE/ PCI Buses
1 x PCI Express Graphics slot
1 x AGP 8X slot
Hybrid Booster - Safe Overclocking Technology
2 ports of SerialATA 1.5Gb/s, support RAID 0, 1, JBOD, 2 ATA133 IDE ports
HDMI_SPDIF header, providing SPDIF audio output to HDMI VGA card, allows the system to connect HDMI Digital TV/projector/LCD devices.
7.1 channel with High Definition Audio, 10/100 Ethernet LAN
Supports all features in Vista™ Premium
HD 8CH I/O: 4 ready-to-use USB2.0 ports, HD 7.1 channel audio jacks

• Aapiethaaap
het asrockje van intel is nu je beste optie, maar eigenlijk zou ik nog even doorsparen.

Dan koop je 1 gig ddr2 geheugen voor 45,87x2, een am2 moederbord met 6150 chipset voor 79,14 en een amd sempron voor 45 euro dan kom je op minder dan 220 euro uit en heb je een compleet nieuw systeem dat weer een tijd meekan, en omdat je genoeg geheugen hebt is je ingebouwde grafische chipset ook niet zo erg, later kun je er altijd nog een pci-e kaart inzetten ook.

BUH

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
Stel deze vraag liever in Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 13 dan houden we alle upgrade vragen centraal :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.