[Probleem] PC > Projecter werkt, DVD > Projector = Groen

Pagina: 1
Acties:

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Topicstarter
Hm, beetje vreemde boel met mijn projector, ik dénk dat het aan NTSC/PAL overeenkomst ligt. Als ik namelijk mijn projector (Sharp XG-3800E) met S-Video aansluit op de PC krijg ik perfect beeld, mooie kleuren, DVD's, DivX, alles geen probleem. Uitgang staat gesteld op de pc op NTSC en op de Projector staat er dan ook N358 (NTSC).

Maar als ik het hele spulletje eenmaal op mijn DVD-speler (Philips DVD-700) aansluit (Scart > S-video), wordt het beeld ofwel zwart-wit, ofwel felgroen. Aanpassen van de mode op de projector (N358, N443, PAL & SECAM) helpt niet. Verschillende dvd's geprobeerd (Regio 1, Regio 2, Regio Free, PAL & NTSC). Niets verschil.

Nu voor ik naar de winkel loop voor een 6.1 geluidskaart en alzo dan maar mijn Home-cinema aan ga drijven via de PC, of naar de winkel loop voor een splinternieuwe dvd-speler, had ik graag gezien of jullie misschien een oplossing of wat meer over het probleem wisten?

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Zo'n scart naar s-video converter werkt alleen maar als jouw dvd speler ook werkelijk s-video ondersteunt. Ik weet niet wat voor uitgangen jouw dvd speler heeft, maar het zou in ieder geval mogelijk moeten zijn om de twee apparaten via composite of RGB te verbinden.

Zelf heb ik mijn beamer via vga op mijn pc aangesloten. Dit geeft de beste kwaliteit en ik heb meer mogelijkheden om het beeld aan te passen.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
De Philips DVD-700 heeft alleen een Scart & component uitgang.
En de projector alleen één S-Video en één set RGB + H/V Sync (met BNC pluggen).

Voor de moment is de dvd dus aangesloten met zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.hama.de/bilder/00079/abb/00079075abb.jpg
en daar dan een S-video kabel aan naar de projector.
Dus het zal dan aan de kabel liggen, denk je?

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
TomSwinnen schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:18:
De Philips DVD-700 heeft alleen een Scart & component uitgang.
En de projector alleen één S-Video en één set RGB + H/V Sync (met BNC pluggen).

[afbeelding]
Bij mijn DVD speler moest ik expliciet S-video over scart aanzetten in setup menu's. (stond standaard op RGB)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

TomSwinnen schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:18:
[afbeelding]
Nee, het ligt aan het feit dat je dvd speler helemaal geen s-video signaal uitstuurt. Dan kan je er via een verloop wel leuk een s-video kabel op aansluiten, maar dat werkt niet goed.

Je dvd speler zal het wel moeten ondersteunen en als-ie dat doet (wel waarschijnlijk), moet je het aanzetten.

Anders moet je een composietkabel gebruiken of je pc gebruiken (aan te raden).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
Wat ik bedoelde met "dan zal het aan de kabel liggen" was dat ik dan best gewoon een kabel van Scart > RGB (BNC) koop, want S-video ondersteunt mijn Philips niet, vrees ik, er is immers geen mogelijkheid in het menu om dit aan te passen.

Edit: en ja hoor, van een review van de 710 (bijna exact dezelfde als de 700):
Although the lack of S-video output meant we couldn’t get readings for chroma crosstalk or S-video frequency response, the tests we could perform revealed the 710 to be generally very good indeed.
Dan wordt het een RGB-kabel...

[ Voor 41% gewijzigd door TomSwinnen op 13-01-2007 23:49 ]

Pagina: 1