Matshita UJ-850s firmware upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 3.498 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-02 12:03
Ik heb een probleem met mijn DVD-brander. vandaag nieuwe dvdtjes binnen gekregen, maar deze wil hij niet goed branden. tussen de 25 en 30 % komt er een foutmelding en kan ik het schijfje weg gooien. Nu heb ik gehoord dat dit nog wel eens opgelost kan worden door een firmware upgrade. deze is alleen weer nergens te vinden. iemand die mij hier mee kan helpen???

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:16

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• niekvanprooijen
helaas. die is voor de 850. ik heb de 850S en tevens een acer. geen sony laptop...

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Dan zou ik even opzoeken wat de verschillen zijn tussen de OEM versie van Sony en de versie van Matshita... Vaak is het namelijk alleen een sticker.

De drive maakt mogelijk gebruik van onderdelen van Sony (of omgekeerd). Dat doen veel fabrikanten (Plextor/Sony/Lite-On maken bv vaak gebruik van dezelfde onderdelen).

• niekvanprooijen
hmmm maar dan zit ik er nog steeds mee dat het een andere versie is. op die site staat 850 en ik heb de 850s.

edit: ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet. geeft aan dat het een verkeerde drive is :S

[ Voor 30% gewijzigd door niekvanprooijen op 13-01-2007 19:07 ]

• niekvanprooijen
iemand nog?

• niekvanprooijen
Het werkt inmiddels al. schrijven op 4x gaat niet goed. op 2,4x wel. heeft ie een beetje meer ruimte om te bufferen.
bedankt

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Misschien is het ook handig als je je oplossing dan neerzet in je topic.

Zo hebben anderen er in de toekomst misschien ook nog wat aan! :)

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 12:58
Ik heb ook een probleem met mijn MatSHITa UJ-850s. Ik kan op geen mogelijkheid een CDtje branden. DVD's branden lukt wel, maar een CD branden lukt niet. Nergens is er firmware of drivers te vinden, behalve die UJ-850 dan, maar wil het risico niet lopen dat ik mijn drive onbruikbaar maak.

Edit:
Heb nu met CloneCD de brandsnelheid op 1x gezet en nu brand ie en gaat de snelheid omhoog nar 8x. Had eerst op 2x geprobeerd maar dat wilde ie niet. Zijn er nog meer mensen met dit probleem? Dit werkt wel maar is natuurlijk geen manier van doen...

[ Voor 30% gewijzigd door Who Am I? op 03-11-2007 14:58 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Hmm.... ondervind je met de meegeleverde software dezelfde problemen?

Misschien heeft het met de manier van branden te maken..
Of is de brander niet compatibel met verschillende media door ontbrekende mediacodes in de firmware van de drive.. ik zou even mailen met je leverancier (sony/acer?) en vragen om een firmware update :)

Verwijderd

'k weet dat dit een oude thread is, maar het lijkt me toch zinnig om op deze plek te melden dat ik een firmware update vond voor de UJ-850S.
Mijn Sony VGN-FE31H notebook heeft een UJ-850S drive.
De firmware versie was v1.20. Gister kon de drive plots geen CD-RW disks meer schrijven.
Na update naar firmware versie 1.61 werkte het weer.
De firmware binary heet EP0000144835.exe en ik vond 'm op http://www.sony.co.th/support/downlo...ite=hp_en_TH_i
Het is een firmware update voor the UJ-850U, maar het ondersteunt ook de UJ-850S drives.
Als de link niet meer actief is: google op: EP0000144835.html
Pagina: 1