Toon posts:

AGPx4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar toch.

Waar is dat AGPx4 nou eigenlijk voor en wat is het verschil met bv. AGPx2

Thanx

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:39

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Het verschil tussen agp4x en agp2x is dat AGP4x in theorie 2x zo snel zou zijn.
Das alleen niet helemaal waar. Het verschil in snelheid is een paar procent, en veel mensen hebben problemen met het stabiel draaien van agp4x.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
Okay

Bedankt!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op zaterdag 03 februari 2001 12:26 schreef Kanarie het volgende:
Het verschil tussen agp4x en agp2x is dat AGP4x in theorie 2x zo snel zou zijn.
Das alleen niet helemaal waar. Het verschil in snelheid is een paar procent, en veel mensen hebben problemen met het stabiel draaien van agp4x.
Klopt niet wat je zegt. AGP4x is 2x zo snel als AGP2x (1024MB/s ipv 512MB/s) maar .. het belangrijktste .. de bottleneck ligt nooit bij de AGP-bus transfersnelheid. Vandaar dat het verschil meestal tussen niets en 1% inzit. Als je bent gedwongen om idd door onstabiliteit op AGP2x te draaien verder niet over treuren >:) .. gewoon op 2x zetten aangezien je er echt geen ene reet van merkt (behalve als je met syntetische benches 100MB aan textures over de AGP bus gaat persen).

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
En belast je nou je videokaart er dan minder mee of niet?
Ik heb met mijn stomme kop een TNT2 in mijn pc laten zetten (en ben nu helaas)!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Neuh dat niet .. als beide (4x en 2x) stabiel lopen kun je net zo goed voor 4x kiezen :) .

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Okay, dan laat ik het zo (maar heb ik weer geld dan koop ik een nieuwe vid. denk ik, nou ja, mijn scores in 3d Marks zijn niet om over naar huis te schrijven, maar eigenlijk speel ik nooit veel spelletjes en voor mij werken ze goed genoeg)

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:39

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ja je hebt gelijk.....de doorvoersnelheid is idd 2x zo hoog, of 4x zo hoog. Maar effectief is het niet. :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Pagina: 1