Toon posts:

iFrame centreren

Pagina: 1
Acties:
  • 500 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik ben ben een site bezig, maar het lukt me maar niet om een iFrame te centreren, hij blijft steeds aan de rechter kant staan van de pagina, terijl hij in het midden moet staan.

De hoofd pagina is als het ware omlijst met een lijsje, daardoor moet het iFrame in het midden staan, anders komt het iframe op het lijstje te staan, en is daardoor dus niet te zien.

Hoe kan ik het oplossen dat hij in het midden gaat staan?

Als je de de site wil zien, stuur dan een pm.

Hartelijk dank

Domien

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

ik zie geen code, dus de fout is lastig te vinden zonder een voorbeeld. Ten tweede leuk dat je aangeeft om een PM te sturen, maar die heb jij vervolgens uitstaan.

Geef of een voorbeeld van de code waarin de iframe staat, of mik de link hier neer.

Op deze manier schiet het totaal niet op natuurlijk.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet dat je de pm uit kon schakelen

Nou hier de link maar http://www.agrimana.com/markjolien/Gastenboek.html

Verwijderd

de code die je hebt staan is deze:
HTML:
1
2
<iframe align="center" frameborder="0" height="915" width="649">
</iframe>
Ik heb er wat zooi tussenuit gefilterd.

Is het geen idee om je iframe te embedden binnen een container die zelf gecentreerd is, bijvoorbeeld zo:
HTML:
1
2
3
4
<div>
   <iframe>
   </iframe>
</div>

Zet de properties van die <div> en die <iframe> in je css.

Verder is het een tip om je HTML op te schonen en gebruik te maken van CSS voor de lay-out. Het is een beetje een rommeltje zo.

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

margin:auto; op een element werkt over het algemeen wel. Probeer die CSS eens op het iframe toe te passen. (Geen iframe gebruiken is altijd nog 100 keer beter, maar dat is weer beetje offtopic).

Verwijderd

Topicstarter
Deze website is gemaakt met iWeb, en ik pas hem aan om een gastenboek erin te maken, alles lukt me alleen het centreren niet.

je bedoelt dat die pagina zelf ook een losse pagina is, nu je het zegt ja dat is zo, zo kan ik hem misschien ook centreren, ik ga dat even proberen.

Veel verstand van CSS heb ik ook niet, en van HTML ook niet, de websites die ik heb gemaakt, die zijn van flash, dat vind ik veel makkelijker.

Ik ga morgen verder proberen het is al laat, maar als er nog suggesties zijn zeg het.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben bezig geweest en, het is een beetje gelukt, want in firefox 2 laat hij hem nog steeds slecht zien en in internet explorer 6 laat hij hem goed zien, dus nu zit de fout in de browser, wat kan het zijn.

Ondersteund firefox geen div ofzo?
Wie weet wat er nog fout kan zijn?

Internet explorer 7 heb ik niet geprobeerd, heb nog geen SP2, ga ik zo maar eens downloaden.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:09:
Nou ik ben bezig geweest en, het is een beetje gelukt, want in firefox 2 laat hij hem nog steeds slecht zien en in internet explorer 6 laat hij hem goed zien, dus nu zit de fout in de browser, wat kan het zijn.

Wie weet wat er nog fout kan zijn?

Internet explorer 7 heb ik niet geprobeerd, heb nog geen SP2, ga ik zo maar eens downloaden.
ze worden steeds grappiger..
post de relevante code eens die je nu hebt?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 17:49
In zowel IE7 als in FF2 ziet je site er beroerd uit. Je positioneert absoluut en dat is altijd vragen om problemen. Als je gewoon met margins en paddings werkt zou dit niet fout kunnen gaan.
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:09:
Idd, :Y denk ik ook ja.

Verwijderd

Topicstarter
Hier is de link, http://www.agrimana.com/markjolien/Gastenboek.html hij stond in de derde post.

Maar met div wordt de hele site gepositioneert, dus waarom zou een iframe niet, lukken het si het zelfde, de rest van de site wordt wel goed weergegeven.

Verwijderd

Topicstarter
om het nog makkelijker te maken, hier is de code van de iframe die ik nu gebruik, gepositioneert met div, enz.

<div style="position:absolute; top:35; left:30; width:400; height:300;">
<iframe frameborder="0" height="870" width="640" scrolling="yes" src="guestbook.cgi"></iframe>
</div>

Als je meer wilt weten dit is de site http://www.agrimana.com/markjolien/Gastenboek.html

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 14:36 ]

• BasieP
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:30:
Hier is de link, http://www.agrimana.com/markjolien/Gastenboek.html hij stond in de derde post.

Maar met div wordt de hele site gepositioneert, dus waarom zou een iframe niet, lukken het si het zelfde, de rest van de site wordt wel goed weergegeven.
ik vroeg om relevante code, niet alle code.. maargoed

ik vind je site er niet zo heel 'goed' uitzien opzich, maar dat terzijde. verder is het iframe toch correct weergegeven?
dwz, hij geeft hem netjes weer zoals jij dat nu hebt ingesteld.

paar dingen die me opvallen:
• probeer je html en css eens te scheiden.. dit leest.. NIET
• je probeert een iframe van 640px breed in een divje van 400px breed te duwen
• je probeert een iframe van 800px hoog in een divje van 300px hoog te duwen
• waarom heb je in godesnaam z-indexen nodig voor een site als dat?
• je site voldoet NIET aan de w3 standaard: http://validator.w3.org/c...kjolien%2FGastenboek.html
• ga alsjeblieft gewoon relatief positioneren. absoluut positioneren is (wederom) voor een site als dit gewoon niet nodig en geeft alleen problemen

fix dat en ik kijk verder :o

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eerlijk, ik werk eigenlijk nooit met html, ik werk altijd met flash, en een klein beetje html erin.
En gebruik geen css met flash eigenlijk, dus weet ook niet echt veel ervan.

Nou de div maten heb ik veranderd.
Z-index, ik weet niet wat het is, deze site is gemaakt met iWeb, dus door de computer gemaakt, ik heb alleen het gastenboek erin gebouwt.

De w3 standaard ziet ik wat fout is ga ik fixen, zo gebeurt.
En wat is het verschil met relatief positioneren en absoluut positioneren?

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:37:
[...]
ik vind je site er niet zo heel 'goed' uitzien opzich, maar dat terzijde. verder is het iframe toch correct weergegeven?
dwz, hij geeft hem netjes weer zoals jij dat nu hebt ingesteld.
Ehm wat voor browser gebruik jij dan? bij mij laat hij hem echt niet goed zien in Firefox, en deze site is van iemand die een Mac heeft, en wil hem namelijk niet alleen voor Internet explorer 6 maken, hij moet het goed doen in Internet explorer en Firefox.

• BasieP
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:07:
[...]

Ehm wat voor browser gebruik jij dan? bij mij laat hij hem echt niet goed zien in Firefox, en deze site is van iemand die een Mac heeft, en wil hem namelijk niet alleen voor Internet explorer 6 maken, hij moet het goed doen in Internet explorer en Firefox.
dat is een goed streven :)
wat ik bedoelde met 'goed weergeven' is dat hij precies doet wat jij in de code gezegt heb dat hij moet doen. (in ff iig) dat jij wat anders bedoeld kan je browser natuurlijk niet weten.

verschil tussen absoluut en relatief is als volgt:
relatief is dat je gewoon geen 'display' property meegeeft, of display: relative (maar liever gewoon niet).
Dit houd in dat een divje naast of onder een ander element komt. niks gaat over elkaar heen.

absoluut is dat jij hard de coordinaten van een element insteld. Zo kan het gebeuren dat er elementen over elkaar heen vallen.

In het geval dat je absoluut positioneerd heb je (als je je structuur slecht bouwd) z-index nodig om de aan te geven welk element er bovenaan komt (hoogste nummer is meest 'on-top' zegmaar)

Ik raad je aan om je site geen xhtml te maken, aangezien IE dat toch niet snapt. Als je een site wil die er onder IE en FF hetzelfde uitziet is html 4.01 prima.

xhtml is geen nieuwe versie van html, maar iets compleet anders. En dat andere heb jij niet nodig (niemand voor zover ik weet, maar dat is wat anders)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb de divs weg gehaald, en ben met margin gaan werken, hij is al gecentreerd, nu nog naar beneden centreren.

ik begin het te snappen.

Maar ik ga eerst afwassen. ;)

• BasieP
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:36:
Nou ik heb de divs weg gehaald, en ben met margin gaan werken, hij is al gecentreerd, nu nog naar beneden centreren.

ik begin het te snappen.

Maar ik ga eerst afwassen. ;)
daar kan ik je niet mee helpen :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

André

Analytics dude

En dicht, dit soort basic zaken zijn makkelijk in de search te vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.