Toon posts:

[WinXP Pro] Wireless aan bestaand netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb thuis de volgende situatie:

Ik heb twee pc's aan elkaar via kabels. Dit werkt prima. Echter, ik heb nu een laptop erbij en een linksys Wireless-G Accesspoint en ik zou graag een wireless netwerk willen.

Aangezien internet voor mijn werk gebruikt wordt en omdat ik veel online game, zou ik graag willen dat mijn 'hoofd' pc wel direct op de kabelmodem staat.

Is het mogelijk om de Accesspoint aan mijn pc te koppelen en via ICS de andere pc's op het netwerk krijgen?

Ik weet dat dan wel mijn eigen pc altijd aan moet staan, maar dat is geen probleem.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

stev

• WouTer14
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:42
Volgens mij is dat geen probleem

Verwijderd

Topicstarter
Ik ging het ook even proberen.

Maar met de installatie kan 'ie de/het accesspoint niet vinden tijdens het testen..
De kabels zijn goed aangesloten en ledjes branden ook.

stev

Verwijderd

Die linksys wap zit in ip range 192.168.1.x

Jou huidige netwerk?

Oftewel, show eens een ipconfig...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:57
Als je kabelmodem een routerfunctie heeft en maar één ethernet aanlsuiting kun je er beter een goedkoop switchje tussen gooien lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
ipconfig voor de linksys geeft 192.168.0.1

@Nielson;
Ik weet niet of de kabelmodem een routerfunctie heeft. 't is een van @home. Zegt dat iets?

Verwijderd

Ik heb ongeveer dezelfde situatie gehad (kabelmodem zonder router,en netwerk tussen pc's) ik heb dat toen opgelost met het freeware programma freeproxy.
Het is even lastig in het begin maar heeft als voordeel dat je alleen internet hebt als freeproxy loopt,dus behoorlijke controle op het verkeer.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:57
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:24:
ipconfig voor de linksys geeft 192.168.0.1

@Nielson;
Ik weet niet of de kabelmodem een routerfunctie heeft. 't is een van @home. Zegt dat iets?
Ja, @home gebruikt dacht ik meestal (of alleen maar?) modems zonder router functie. Jammer dat je een accespoint hebt gekocht en geen wireless router, zijn bijna even duur en deze hebben meestal een ingebouwde switch met 4 ethernet aansluitigen. Hier had je dan mooi je pc op aan kunnen sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem gekregen, dus dat scheelt. Ik zal eens opzoek naar een wireless router met switch..

tnx
Pagina: 1