Van Qbasic overstappen naar...

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-11 11:09
Vraagje voor mijn vader.
Hij is al paar jaar bezig met qbasic en heeft hier zijn eigen vooraad/factuur/order programma in gemaakt.Maar loopt regelmatig tegen geheugen problemen aan. Wil graag wat wat minder dos uiterlijk output krijgen.

Nu zoek ik een programma dat mooi zou aansluiten qua taal, ik zou denken aan Visual Basic maar weet niet hoe dit schrijft en of het er op lijkt..

Iemand nog andere surgesties of tips?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12 12:54

TheBorg

Resistance is futile.

Visual Basic lijkt tegenwoordig niet echt meer op QBasic, toch denk ik dat het het beste aansluit.

Kijk hier eens rond:
Visual Basic Express Edition

Is ook gratis te downloaden. :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het enige antwoord is gewoon VisualBasic.

Ik snap niet wat je bedoelt met: weet niet hoe dit schrijft

Als je een andere programmeer omgeving gaat gebruiken, werkt het altijd even niet iets anders. Daar kan je mooie boeken voor kopen. Als je pa al niet weet hoe je met VisualBasic om moet gaan. Moet ie lekker bij Qbasic blijven. Maar da's niet een optie zeg je.

De opvolger van QBasic is dus VisualBasic, lijkt me de meest logische stap.

Ey!! Macarena \o/

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
We verwachten hier toch wel enig vooronderzoek van jouw kant hoor....

Besef ook dat je een oude DOS applicatie niet zomaar 1 2 3 omzet in een Windows applicatie; Qua syntax zal een andere basic-taal idd wel best op QBasic lijken, maar weet ook dat Visual Basic (6) eigenlijk uitgerangeerd is. Dan kan je even kijken naar VB.NET, maar veel overeenkomsten met QBasic (behalve een heel klein beetje de syntax), zal je niet vinden.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.