Toon posts:

[Windows Movie Maker] Hangt bij opslaan film

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Waarde GoT'ers,

De search van GoT levert mij alsmede Google en de Help index van Windows Movie Maker zelf, geen suggesties of oplossingen voor het volgende probleem:

Na een zelf opgenomen DVD (met een DCR-DVD202E 1,4dvd camcorder van Sony) te hebben geconverteerd met het programma Yasa Video Converter naar .wmv om deze hierna te bewerken in Windows Movie Maker, ondervind ik problemen bij het opslaan van mijn .mswmm project.

De .mswmm bestaat uit 5 clips en blijft alsmaar hangen bij het opslaan naar .wmv.

Ik dacht eerst met een corrupte clip te maken hebben, maar de volgorde ervan wisselen of clips verwijderen maakt wel uit voor het punt waarbij het project hangt bij het opslaan naar film(beginstadium, of pas op de helft), maar hoe dan ook blijft de filmopslagfunctie hangen.

De driver van de onboard VGA van mijn K8S-MX mobo is helemaal up to date, direct x 9.0c is geïnstalleerd en het systeem is middels NIS, AVG anti spyware en CCleaner vrij van malware etc. Op partitie C van de harde schijf is 10Gb beschikbaar van de 30Gb.

Ik kreeg laatst, volgens mij bij het installeren van Yasa, de melding dat mijn hardware acceleratie van Direct X niet is ingeschakeld. Iemand een idee wat ik verder nog kan proberen?

Edit: OS is Windows XP SP1, op een AMD athlon 64 3400+ 2,41GHz met 992MB RAM.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 17:41 ]

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Ik wil graag met de topicstarter meezoeken naar een oplossing, want ik heb hetzelfde probleem.
Voor a.s. donderdag moet ik een simpel filmpje voor een bruilof in elkaar zetten en ik wilde dit gaan doen met WMM.

Maar bij het opslaan crasht het programma altijd, met de melding:

AppName: moviemk.exe AppVer: 2.1.4026.0 ModName: unknown
ModVer: 0.0.0.0 Offset: 00000000

Maar ik heb ook een keer qedit.dll voorbij zien komen.

Wat heb ik al geprobeerd?
-Nieuwe versie van WMM geinstalleerd
-De meeste codecs van mn pc verwijderd
-Virusscan
-Harddisk gedefragmenteerd
-qedit.dll gerenamed
-Hardware versnelling teruggeschroef en uitgezet
-In WMM bij compatibiliteit alle codecs uitgezet
-Etc.

Niets helpt, hij blijft crashen!
Please, iemand een idee?

En ik heb geen divxaf.ax op mijn pc kunnen vinden dus dat is het ook niet.