Toon posts:

Probleem met 3 HDD's op IDE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zopas een Seagate 7200.10 320 gb 16 mb IDE schijf gekocht, en deze in mijn pc gemonteerd. Maar toen ik opstartte, vond hij ze niet. Ook in Windows toont hij enkel de boot schijf.

Momenteel is mijn configuratie zo:

IDE-0 master: 320 gb HDD (Seagate)
IDE-0 slave: 80 gb HDD (WD)

IDE-1 master: 20 gb HDD (boot / WD)
IDE-1 slave: dvd brander

Hij ziet dus enkel IDE-1. Maar als ik boot ziet ie wel IDE-0 master, maar in Windows niet.
Mobo is een ASRock K7S8X.

Help?

Mvg

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:55
Misschien iets met jumpertjes, staat bij IDE-1 de HD op Master en de DVD-Brander op slave?

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:05
Welke volgorde zitten ze op de kabel? Misschien 2 ide-0 beide hdd's op CS?

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Jumpers instellen voor de IDE-schijven vind ik niets over in mijn handleiding van mobo. Kan je misschien even uitleggen hoe ik dit kan doen :$

• Jakkus
Achterop je schijf zit een wit blokje, dat je eruit kan halen. Op je schijf staat waarschijnlijk waar je hem op moet zetten voor slave, master of cable select. Je kunt dus of de schijf op master zetten en de dvd op slave, of allebei op cable select.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Jakkus
Let wel op dat je bij cable select de dvd op de middelste connector van de kabel moet doen en de hd op de laatste.

Verwijderd

Probeer anders eens al met gewoon enkel de nieuwe hd aan te sluiten en de rest losgekoppeld en kijk of hij dan wordt herkend. Als je uitsluitsel heb dat hij dan wordt erkend zoek je verder naar hoe je al de schijven nu tesamen kan laten erkennen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Cableselect zou ik niet gebruiken, dat werkt over het algemeen nooit zo lekke als master en slave, daarbij is master/slave makkelijk genoeg om in te stellen. Het enige waar je even op moet letten is dat die WD niet als single is gejumperd maar als master + slave.

• Jakkus
Dat is idd zo.

Verwijderd

Topicstarter
de boot hdd en de dvd werken perfect, enkel de twee hdd's samen op 1 ide kanaal werkt niet!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:47

Onbekend

...

Haal eens de 80GB schijf er uit en kijk of je de harddisk ziet.

Oja, misschien moet hij nog gepartitioneerd worden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-02 11:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:54:
de boot hdd en de dvd werken perfect, enkel de twee hdd's samen op 1 ide kanaal werkt niet!
Er wordt dus gezegd: Controleer je jumpers. Daarmee is master en slave te defineren. Staan beide op bijvoorbeeld Master dan werkt het niet.
Zie ook de OM FAQ.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de jumpers goed gezet van de harde schijf, en daarna nog even gepartitioneerd in Windows.

Bedankt voor de hulp ;)!
Pagina: 1